.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, February 26, 2007

-- Tasteless --

Semenjak dua menjak nie selera aku jadik hambar.. apa yg aku makan sumer berlalu camtu jer dlm rengkung.. sekadar mengalas perut yg lapar.. tapi aku tak selera.. yg peliknya.. sumer yg aku makan aku rasa tak sedap.. biler aku tgk org lain makan.. especially my officemate time kitorang lunch sesamer.. aku nampak lauk dlm pinggan dia cam teramat lar sedapnyerr...

Sindrom first trimester dah mula melanda aku.. perut aku mula rasa sebu.. aku cepat letih & mengantuk.. kepala raser berat bila malam & loya & pening.. tapi blm tahap heavymetal lagi lah.. masih mampu dikawal.. yg paling tak tahan biler time pregnant nie ialah sebu perut.. & muntah.. sakit pinggang pon yer jgk... tapi sebu perut tu according to my last pregnancy.. aku ngidap mender tu dari awal sampai ler dkt nak banak.. biler aku dah muler muntah plaks.. selagi lum cukup lima 6 kali.. (selalunya lebih lagi) muntah tu tak kan benti.. sampai ler dah tak der mender nak dimuntahkan.. selalunyer pepagi time nak gosok gigi.. musti raser nak muntah.. then time makan malam... samer jugak.. apa yg dimakan raser cam nak kuar baik kalau tak dikawal...

Update ujung minggu spt biasa:-

Jumaat - pas amik Alyaa lepak umah mak.. singgah pasar malam sebelum sampai.. tapau kuew tiow & Mee goreng utk aku, ady & mak.. makan kat sana.. beli air tahu sorang segelas... lepas makan solat.. borak² balik umah.. layan Princess Diary.. then tidozzzz..

Sabtu - gie makan mee rebus lagi sekali selama mengandung nie dah masuk dua kali aku ngidam makan mee rebus.. pastu singgah umah Papa... borak² sket makan goreng pisang panas yg mak mertua aku buat & kopi pekat sambil tunggu hujan yg lebat reda.. (actually aku dah tak patut consume kafein.. what to do.. org dah hidang) pas maghrib.. kitorang terus ke klinik Metromedic Puchong.. niat cuma satu nak buat ultrasound.. ultrasound kat sini murah tau.. cuma RM35 sekali ngan printed gambar.. tapi sekrang masih dlm harga promosi.. baru RM20 jer.. sayangnyer doc tak nampak apa² sgt this time.. the embrio masih terlalu kecil.. bih kurang sebesar bijik bijan kalau ikut perkiraan.. doc suh dtg balik biler kandungan dah masuk 8 minggu ke atas... katanya scan dari atas mmg susah nak tgk at this stage.. cuma scan bawah jer bleh nampak... Doc Sumaiyah agak terkejut biler aku pregnant balik.. coz our baby is too small masih tak puas bermanjer.. tapi apa boleh buat doc.. sudah rezeki...

Balik dari Klinik kitorang tak jamah apa² dah.. memuler mmg aku raser kenyang.. tapi malam tu perut aku raser lapar.. tak bleh nak tido.. tu yang aku layan TV sampai kul 3.00 pg..

Ahad - Ady buatkan sarapan pagi.. dia masak nasi goreng, cucur bakwan & air teh 0... malangnya juga perutku lapar.. tapi aku tak der selera... aku mengemas apa yg patut.. basuh baju.. & spring cleaning bilik kitorang yg tak ubah cam bilik tinggal... cuci calat aku kerjakan.. abis sumer habuk² aku nyahkan... puas hati aku... malamnyer lepas maghrib kitorang pegi Ampang Point.. aku tingin nak makan KFC laks dah... nak tanak laki aku terpakser turut.. pegi Ampang Point sebab nak cari baju sesuwai ngan tema VF gath.. actually terbekenan baju baby yg comel.. aku amik jugak 3 pasang walau fulus dah kontang.. then sempat jgk cari 2 helai T-shirt utk aku... bayar kat kaunter then terus makan kat KFC.. pas makan singgah umah mak.. borak² sekejap.. then balik.. layan TV then tido....

Begitu ler arakian bosannyer...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails