.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, February 22, 2007

Kisah Hujung Minggu Yg Panjang......

Arinie bleh tahan busynyer.. actually aku tatau biler nak cari masa tuk taip this new post.. tapi aku curi jgk maser sblm balik nie.. raser semacam jer kalau aku tak update blog.. ntah lar.. cam dah macam satu kewajipan plaks.. foyofosss betulll! Hehe...

Lamer tul cuti.. bestnyer.. keje 2 hari nie.. then cuti balik.. hihi.. (semalam aku cuti bawak Alyaa buat Monthly Checkup) bahagianyer hiduppp.... Cuti semlam aku lepak umah mak jer.. Ady half day.. dia p keje after temankan aku kat Klinik Kerajaan Ampang.. baru tau bang camner buhsan dan penatnyer buat checkup kat Klinik Kerajaan... sajer nak kasik abg raser.. :p Nak check nyer cikit jer.. but it took us about more than 4 hrs of waiting.. letihhh wooo... time tunggu tu siap leh p breakfast dulu then sambung tunggu angka giliran dipanggil balik... punyer lar ramai manusia hari tu.. bukan tak bleh buat checkup kat swasta.. checkup kat klinik kerajaan nie menyeluruh.. tapi.. of course pengendalian klinik nie perlu ditingkatkan lagi.. agar lebih efisyen dan tidak terlalu membuang masa org... kalaulah aku nie Menteri Kesihatan.. abis sumer klinik² kerajaan nie aku perbaharui dari segi sistem dan fizikal klinik tu sendiri.. klinik utk rakyat.. biar lar rakyat nikmati layanan dan perkhidmatan sewajarnya..

Maser menunggu tu.. kiri kanan penunggu yg lain sibuk main ngan si Kecik aku nie.. aku pon tatau apa yg menarik sgt anak aku nie sampai sumer org bleh tertarik ngan telatah dia.. biler dia jerit.. dia ketawa.. sumer toleh... :)) Alyaa nie ada macam satu aura.. aura penarik kuts.. hahahaaaaa.... poyoooo nyer aku nie... wekkkk!!

Alyaa nie sekarang lasaknyer kemain.. tak terlarat aku nak ikut jejak dia... penat sejak bawak budak sorang lagi nie.. makin dilarang makin menjadi² lasaknya.. Alyaa laks sonok sakan bila aku kejar dia... last² semalam dek kerana keletihan teramat sgt... aku tertempik kat dia masa dia tanak masuk buaian.. terus anak aku tu senyap... diam membatu.. agaknya dia terkejut.. bonda dia tak pernah² marah dia.. sekali marah macam org menurun.. :)) Terkejut jgk aku tgk reaksi Alyaa.. dia senyap tak berkutik.. sebijik perangai aku biler majuk or marah.. ikhsss budak nie.. bebetul copy perangai aku... takut jugak aku majuknyer bawa ke petang.. sedeh jugak aku biler terlepas kemarahan kat dia... tapi apa boleh buat.. benda dah jadi.. mak aku kata.. bebudak nie sesekali perlu jgk kita marah.. biar dia tahu dgr kata... biler marah kita kena tegas.. jgn pujuk dia lepas marah... tunggu dah lama sket baru pujuk... sib baik Alyaa bangun jer dari tido dah ok.. nak kat Bonda jgk.. pantang bonda melangkah tinggalkan dia.. menjerit sakan menangis.. skill manangis dia makin menjadi² skrg nie..


Ok.. ini archive what I've done on the long weekend...

Jumaat.. balik keje lepak umah mak sembang pot-pet²... makan... bla..bla..bla pegi buat check up kat Klinik utk pengesahan doktor ttg kandungan aku.. keputusan doc +ve.. dia buat test yg sama spt yg aku dah buat.. igt ker nak scan karung baby.. sekali doc tu kata dia tak buat.. cheh.. buang karan jer.. sib baik ING cover... then kitorang balik... Aku agak hampa coz tak dpt scan baby.. Nanti ada laks yg kata.. awal lagi watper scan.. jgn taktau.. scan baby di early stage nie penting utk mengetahui kedudukan baby.. normal or tak normal... kalau kandung tersalah tempel kat tiub fallopio ker.. alamat innalillah ler si ibu biler baby cecah lapan minggu n the tube pecah...

Sabtu.. gie gath ex-officemate laki aku kat Setapak.. sblm tu kitorang p tgk umah yg disurvey utk pembelian kat Setapak Indah.. tapi mahal beb.. RM220K... gillos lar mark up tak hengat ajen tu... rumah tak ler best sgt.. banyak nak kena reno kalau nak duduk... rumah lama laks tu.. of course anai² pon dah bersarang... Balik dari rumah K. Nor X- officemate Ady kitorang ke Ulu Kelang umah makcik Ady.. tumpang semayang.. and dinner skali... sblm balik.. singgah umah mak dulu... then anak beranak terbongkang keletihan biler dah sampai umah.... Tak susah cari parking coz ramai yg balik kg....

Ahad.. lepak umah... kemas mengemas... tak p mana pon aritu..

Isnin.. pepagi dah bangun tanak nasik.. (laki aku buat coz aku fenin..) utk ke picnic.. di Sungai Congkak.. aku sediakan apa yg patut.. baju aku.. baju baby.. memasing berkumpul di rumah Papa kat Puchong... hujan lebat mencurah² sepanjang perjalanan kitorang ke saner.. sib baik masa sampai ke destinasi ujan dah pon reda.. cuaca baik.. manusia punya lar ramai sampai ler petang time kitorang berkemas utk balik... balik tu tiga bijik kenderaan aku, papa & Fairus (tunang Seri) singgah umah mak.. bertanya khabar.. Mak nampak dah semakin pulih.. Alhamdulillah... Allah makbulkan doa aku.. Balik dari umah mak.. kitorang bermalam kat umah papa coz Ady nak cuci keta..

Selasa.. pegi Nagoya bawak Kakak & Seri tempah langsir utk kenduri nanti.. n tgk baru yg kakak cadang nak beli utk majlis tu nanti.. antar kakak & family balik kitorang terus ke umah BB Maria amik bedpan & lapik utk tinggikan katil mak.. then terus balik rumah... Aku masak sardin utk makan malam... masih ada baki lauk tu dlm petiais.. laki aku kata nak bawak bekal tp tak bawak.. makan ngan roti lar sardin tu nanti..

Rabu aku cuti bawak Alyaa ke klinik spt kisah di atas...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails