.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, February 6, 2007

..MaCaM² CeRiTa..

Arinie aku baru boleh masuk opis.. actually semalam mmg aku nak dtg keje.. tapi terpakser amik cuti coz mak aku tak sihat.. sengal² & sakit tulang belakang since balik dari Mekah.. so.. I have to take care of Alyaa myself.. maser Alyaa kecik & tak banyak ragam cam dulu ok lagi lar kalau mak nak tgk²kan.. sekarang.. pantang lepa..segala ceruk sudut nak diterokai.. mata mmg kena perhatikan dia selalu.. nak tanak terpakser lar aku Emergency Leave.. arinie laki aku laks yg rotate amik cuti jaga tuan puteri.. camnie ler keadaan biler dah ada anak.. byk perkara² tak terjangka perlu diambil kira.. Aku paham mak aku letih.. bukan niat aku nak bebankan mak.. dulu pon maser aku nak antar Alyaa kat org.. mak aku yg tak kasik coz katanya baby aku kecik sgt nak antar kat org.. skrg biler Alyaa dah lasak.. pon masalah jugak.. aku senantiasa risaukan anak dare aku nieh... kalau ler financial ok.. dah lamer aku benti keje.. jaga anak aku sendiri.. tak perlu susahkan org... tak yah pepening kepaler pk maner nak letak Alyaa while we're the parents working... Tapi apa boleh buat.. keadaan masih belum mengizinkan.. hidup di KL nie segala²nya duit.. no money no life.. We're looking forward to a new place for our darling princess (in other word a new babysitter) that we can rely on to take a good care of our precious lil one...

Badan mak kurus & penuh dgn parut² kesan garuan.. mak kata air kat sana tak brp bersih... cuaca panas sejuk buat kulit mak kering... berat mak mmg terkesan turunnya mendadak.. kesian aku tgk badan lesu mak... Berjihad ke jalan Allah sentiasa teruji... Alhamdulillah mak pulang dgn selamat dan berjaya jua tunaikan hajatnya sebagai tetamu Allah buat kedua kalinya.. pertama dulu buat Umrah jer.. Ada lar serba sedikit buah tangan mak bawak balik..tapi tak ler byk.. coz mak pegi sorang.. apa lar kudrat seorang perempuan nak mengangkut barang² yg banyak seorang diri.. Ramai org ziarah mak dari pagi ke malam.. semalam baru mak bukak pintu setelah tiga hari berehat.. faham keadaan mak yg sememangnya letih sepulang menunaikan Haji.. waktu tido pon kena adjust balik dgn waktu di sini..

Ahad - Sampai jugak kitorang ke umah Zura setelah sekian lama dirancang.. tak susah cari rumah dia.. sebab tak biasa ngan jalan tu.. it took us some time.. setibanya tempat dituju kitorang disambut si Zura yg sibuk menyudahkan menu hidangan makan malam yg terakhir.. Zura hidangkan kitorang dgn keropok & tembikai sementara tunggu the main course.. :D Zura masak Tomyam, Brokoli goreng, Lala goreng & Kerabu kacang panjang.. sudah makan dihidang pencuci mulut plaks.. koktail appricot & longan + starfruit... Thanks Zura for the dinner.. next time aku jamu ko makan plaks... tak sedap kalu jgn komplen aaaa.. :p

Sabtu - Kemas umah then pegi umah father in law.. antar oleh² from Mekah dari Mak..

Jumaat - Aku cuti juga arinie.. coz menyambut mak aku kat KLIA about kul 12.30 pg - ler 3.30 pg baru kitorang sampai balik ker rumah.. mmg aku kena cuti pon.. jaga Alyaa.. kontrak sebulan ngan Cik Ton dah abis since mak pon dah selamat kembali ke sini.. so.. for the time being aku cuti utk bagi mak aku masa rehat setelah sebulan berjihad...

Misha Omar - Seharian aku lepak umah mak.. tolong kemas apa yg patut.. masak & borak² kisah mak di sana & kisah kami di sini... malamnya Ady amik aku umah mak lepas dia balik dari opis... kitorang singgah Tesco Ampang jap... masa kat Tesco.. laki aku sorong Alyaa dlm shopping trolly tu.. aku perasan ader sorang pompuan kat belakang laki aku sibuk main² mata ngan baby aku.. aku dok pandang Si Alyaa yg sibuk hisap besi troli.. laki aku bentikan troli utk tarik mulut anak dare kitorang dari terus menjilat besi troli yg baginyer mungkin satu perisa baru.. hehe... maser tulah pompuan tadi tu potong ke depan kitorang ngan kawan dia... dan dgn slambernyer dtg dkt kitorang sambil jari cuit bawah dagu Alyaa.. Katanya "comelnyer baby".. kitorang laki bini pandang jer lagak spontan pompuan tu sambil tersenyum.. biler dia dah ke depan.. laki aku tanyer aku.. "Ayg kenal saper tu".. dgn blurnyer aku menjawab sambil otak menerawang berpk.. "ntah.." kat mana aku pernah tgk pompuan nie.. muka dia familiar sgt.. pelanduk 2 seruper kots.. sekali laki aku cakap.. "ayg nie.. tu Misha Omar larrr.." "Ehh.. yer ker.." jawab aku terlongo.. "patut lar macam pernah tgk.. tu lar ayg dah agak tadi.." Hehe.. (ayat cover terkejut..).. kitorang dgr staff² Tesco berborak sesamer sendiri.. "apa lagi.. p lar mintak autograf.." Hahaaa... Waa.. mmg sah lar dia Misya.. hehehhh.. dasat.. dasat Alyaa.. org sibuk kejar artis.. artis sibuk kejar dia.. Kehkehhh... Anyway Misya is good.. peramah & tak sombong... ;)

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails