.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, October 19, 2010

ToK WaN dah tak ada..

Selingan kisah sedeh belom lenyap dalam 2 bulan ini.. adakah memang bulan² penghijrahan yang hidup ke alam satu lagie.. apa²pon aku redha.. Tok Wan dah tua... Tok Wan pergi menyahut seruanNya tepat pukul 1.45 pagi tadi (seperti yang diberitakan adikku melalui panggilan telefon tengah malam tadi..) Tok dan Tokwan pergi di tahun yang sama... selang 16 hari sahaja.. sehidup dan semati... umur Tok Wan katanya sebaya dengan Che Det.. org tua² dulu lambat buat surat beranak.. bila kah tarikh sebenar dilahirkan tidak dapat dipastikan.. diceritakan.. lahirnya seorang bayi.. sebiji buah kelapa disemai.. menandakan usia bayi yg dilahirkan itu..

Aku tak dapat balik menziarah jenazah atas kekangan komitmen orang yang hidup.. sungguh pon jauh.. aku tetap sedeh.. awan mendung menyelubungi keluarga kami sebulan dua ini... termasuk Tok Wan sudah 6 anggota keluarga telah pergi dalam masa terdekat ini... hati ini sayu... Dulu maser Tok Wan kuat.. Tok Wan selalu meniaga.. menjual macam².. dan kami selalu dapat habuannya.. Tok Wan selalu datang rumah kami di KL.. macam² kuih kampung yg Tok Wan jual menjadi habuan kami adik beradik.. sungguh pon Tok Wan garang.. dengan cucu² dia baik.. lumrah manusia bila sudah berusia.. anak ditangan²... cucu ditimang²... paling aku tak boleh lupa... lazatnya masakan Tok Wan semasa dia selalu singgah di rumah kami dulu.. Tok Wan memang pandai masak.. aku masih merindui sedapnya ikan pari cincang yang Tok Wan goreng... :)

Bersemadilah dengan aman... semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan arwah di kalangan hamba²Nya yang dikasihi.. dilepaskan dari azab kubur dan siksaan api neraka......... amin.


~Al- Fatihah~


4 comments:

Ena said...

AL- fatihah..
moga arwah di cucuri rahmat..

sw33tdarling said...

al-fatihah...
semoga Allah cucuri rahmat ke atas rohnya...

[leily.laily] said...

Alfatihah & Salam Takziah..
semoga Arwah ditempatkan dikalangan mereka yg beriman, aminnn!!!

MumMe said...

salam takziah dari mumme.al-fatihah buat arwah.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails