.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, October 13, 2010

Entri Mongok!!

Bz.. bz.. bzzzzz.. sesibuk lebah² menjalankan kerja.. sibuknyer aku arinie.. sampai nak sarapan pon terpakser berebut².. tak makan lapo.. adalah sangat lapar pagi tadi... tapi dek kerana kerja.. terbantut nak sarapan... terkejar ke sana.. terkejar ke sini... makan pon tak tenteram...

Dan hari ini adalah sangat tension.. tension.. tension... bosan arrr ngan perangai manusia yg selalu pk dia yg terbaek.. dia yg bagus dan yg ok² sajer.. hidup bekerja... harus ada kerjasama... nak keje sorang² p bukak company sendiri.. tak yah employ orang lain.. ko jadik bos.. ko lah jadik kuli... huh!!

Masalah.. masalah.. masalah melanda diri... tetiba tension lagi... arghhhh!!!!!!!! Bosannya...

Sekarang nie aku risau ngan sakit mak aku... mak aku kena batu karang...

Aku juga risaukan anak² aku.. nak letak mana??  Tok sakit bukan larat nak tolong jaga.. buta akal lar kalau tak reti² kan..

Nak pakai maid??  (Dah sesak dan terdesak.. maner sempat nak cari maid... kalau dapat pon boleh jamin ker maid tu ok.. baik.. boleh jaga anak² aku.. ikhlas dan sayangkan budak²..) hurrmmm... pening.. pening.. pening lagie...

Nak hantar pengasuh??  Boleh ker orang jaga anak² aku yg lasak² nie.. tiga orang laks tu.. baper nak charged?? Termurah RM600.. tapi tak yakin sgt larr...

Hantar kat nursery dan tadika... dah jumpa.. memang dah niat pon nak antar si Alyaa masuk tadika.. ada satu tu RM750 dari pagi ke petang... one stop.. takyah pk transit segala... situ antar.. situ amik... nampak cam ok.. walaupon agak crowded tapi risau jugak ngan penyakit berjangkit and sistem yang dipraktikan di situ.. management baru..

Dalam banyak² tadika.. aku dah berkenan satu tempat... tapi mahal lar pulak.. sebab kat situ belajar jer.. pastu transit anak² kat umah org... campur tolak lagi baper puluh dah 1K..... ohhhhh... yg menambahkan sakit hati.. bila ada manusia yg berhutang tapi tak reti² nak bayar... sempit dia.. dia pk... sempit org buat dekkk jer... tepon pon tanak angkat... mongok betul larrrr!!  Bayar lar duit aku weiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!


3 comments:

Sricahaya said...

sabar ye wak..mgkin ujian allah ni ada hikmahnya..

semoga awak tabah dan dapat selesaikan masalah ni dgn baik

semoga mak awak cepat sembuh..

.::NiK's WiFeY n MoMmY::. said...

bertimpa2 la pulak yg dtg ye.. saba la ina.. bingung gak nak hanta anak kat mana kan.. mcm nak pk nak letak kan anak2 ni.. take care ok..

Ena said...

Owh... mak akak tak sihat yeh!.. susah juga kan camtu.. yerla kena cari org baru la nampaknya.. srkg semua benda mahal kak.. ntahhh tu yg buat ena tak tertambah bil ahli keluarga buat masa nie.. sbb bayaran pengasuh mahal sangat.. nak amik maid cam akak kata la.. tak berapa nak percaya sangat kat dorg..

Mahal juga la kalo sampai 1K.. anis yg hampir Rm400 tu pun ena rasa dah mahal..

Memg pening pk kan mcm2 benda dalam satu2 masa.. tapi bila dah mula nanti semua akan jd biasa..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails