.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, October 11, 2010

Hari Kelima di Kampung: 6 Syawal 1431 "GuNuNG JeRAi" - Part 3

Mesti ramai dah bosan tgk entry nie jer kan.. hahaha... sowiii ler.. tuan tanah tinggalkan memori buat anak²... harus ada buat kenang²an.. gambor² nie belom ada yg di-print.. kot² ler nanti tuan tanah kembali ke tanah.. di sini buat anak² jadikan tatapan.. diari ini diabadikan khas buat semua anak² bonda yg sangat bonda sayang..

Ahhhh... apsal tetiba sebak nieh??! Okey.. ok.. takmo emo.. percayer atau tidak.. setuju atau tidak.. sesungguhnya hidup ini sangat singkat... kelahiran dan kematian putaran kehidupan.. tak ada yg hidup menongkat dunia.. sanggup ker lagie nak idup kalau dah bertongkat bongkok tiga??  Bezanya hidup aku dengan kamu.. kamu dan KAMU... cara kita melaluinya.. menikmatinya.. menghayatinya..

Hidup jangan susahkan orang.. hidup jangan bermusuh.. hidup berteman².. hidup sebarkan senyuman.. mati tinggalkan kesan.. mati suburkan kenangan.. mati bawa semua kesakitan.. mati biarlah dengan aman.. aku bukan seorang cendiakiawan.. bukan juga seorang hartawan.. aku cuma seorang insan.. hidup serba kekurangan.. hidupku tak minta disanjung.. pergiku tak minta dikabung.. aku hanya menumpang berteduh di perhentian ini.. sementara penciptaKu memanggil pergi..

Jauh lagikah.. atau sudah hampir ke penamat.. sempatkah aku tunaikan segala hasrat yang terpendam.. impian yg belum padam.. hajat yg hampir tenggelam.. sempatkah aku mengumpul pahala.. sempatkah aku hapuskan dosa.. sempatkah aku bertamu di rumahNya.. sempatkah aku mengenaliNya sebelum aku dibawa menemuiNya.. sempatkah aku menemani teman hidupku sehingga ke hujung usia.. sempatkah aku bekalkan ilmu dunia dan berikan cahaya akhirat buat suluhan di kala anak²ku kegelapan.. sempatkah kunikmati kebanggaan melahirkan anak² yang mencapai kejayaan.. sempatkah aku bergelar nenda sebelum aku menutup mata..

Layankan jerler Kak Pah bermonolog penuh emosi ini... ;)  Sesekali kena ingati diri sendiri.. walaupon coretan ini tiada sangkut paut ngan gambar² di bawah dan entri inie.. hehehe

..ikut ayah.. "Ayah.. kita nak p mana nie??"..

..rehat sebentar di teduhan palma yg rimbun..

..maser nie mood Alyaa ok lagie.. tapi.. cuba tengok kat bawah muka dia..
 
.. jelingan bengkeng tak ingat.. sebab dia nak jadik cameraman / camerakid maser tu tapi kitowang tak bagi sebab nak bergambar satu famili..

..haa.. gambar² nie Alyaa yang snap.. ammacam.. okey tak camerakid yg kecik inie..

..me and hubby.. hasil Alyaa juga nie..

..Aksi² si Ainna..

..si explorer kecik..
..aku suka snap gegambar cenggini.. candid dan spontan.. aku suka lar tengok.. hehehe

..nie Alyaa pulak.. seronok pihak rumput tak pakai kasut..

..candid gambar si Aisha lagie..

..sakan budak² nie lari² main tangga..

..Alyaa is my personal photographer.. heheh.. bonda kena feeling comel.. sebab fotog comel nak amik gambar..
..model handbag lar kunun.. hahaha!!..
   
..sesekali nak feel jadik minah bunga..

 
..Alyaa bergaya tak hengat..

..nie lagie satu.. aku tak ajar pon dia suruh pose macam maner tau..


..ayahku.. heroku.. hehehe..

..dua beradik nie lar yg selalu bergadoh..

..gambar nie cilok dari FB cousin aku.. cam tak cayer Alyaa buat gaya cenggini..

..Si Aisha mengira batu gitu.. cam main teng² pon yer jugak.. yg Pakcik Mamatnyer kusyuk dok perati aper dibuat si anak buah.. hehehe..

3 comments:

Lia said...

wahhh... posing sakan ye..

Ena said...

lawo gambar2 tu kak..
yg alya snap pun cantik.. pandai dah snap tu.. heheh
a'a la yg alya pose ngan aisha pun cantik.. cam budak besor jekk.. nak2 gambar yg di snap dari fb tu.. cun la..

asmieyra said...

suka tgk koleksi gambo2 nie.. view pon cantik.. posing pon cantik & romantik..suka..suka..suka....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails