.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, October 7, 2010

..Bayi 4 Hari MATI DISERANG Kera Liar..

Terkejut beruk aku bila dengar sari berita kat TV3  pagi tadi.. terkejut beruk sebab baby 4 hari mati diserang spesis beruk... mak aiii... 4 hari.. anak pertama pulak tu... mati bukan sebab dibuang.. atau dibunuh... tapi diculik sekumpulan kera liar.. digigit dan dicampakkan dari atas bumbung... sedehnya.. sedeh sangat... apa lar malang nasib bayi tu dikerjakan si kera... bayi tu diletakkan dalam rumah.. ditinggalkan sekejap datuknya yg ke dapur mengambil air.. tiba² dah hilang..

Dulu kita selalu baca kisah anak orang dibela monyet dlm hutan.. kera sekarang dah tak boleh dibuat main.. kalau nak tau.. kera.. monyet.. cimpanzi dan sespesis dengannya seekor binatang yang pendendam.. sebab anak toksu aku pernah kena serang ngan kera/monyet peliharaan toksu.. kera tu dendam sebab hari² kena usik dan diejek anak toksu.. terlepas jer.. dia tak cari orang lain dah... dan akibat serangan tu daging peha anak toksu koyak digigit.. ngeri sangat masa tu...

Korang pernah pegi Bukit Belacan.. kat sana pon banyak kera berkeliaran.. dalam entry lepas² pernah aku ceritakan si Alyaa dikejar kera sebab mahukan makanan di tangannya... kat Tasik Perdana pon banyak kera.. kat umah Mertua aku pon ada... bersepah kera... tolong jaga anak anda.. jangan sesekali biarkan dia tengok kera sorang²... bahaya... jarang kita dengar kera serang orang... tapi harus diingat.. binatang tetap binatang...

..kera ganas tu dah kena tembak.. takutnya kalau dia masih hidup.. eiii

1 comment:

Ena said...

tu la kan kak.. mcm tak leh terima pun ada kita yg baca nie.. apatah lagi org tuanya.. dah la anak sulung.. sangat ngeri rasanya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails