.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, October 7, 2010

Hari Kelima di Kampung: 6 Syawal 1431 "GuNuNG JeRAi" - Part 3

Gambar di Gunung Jerai tak abis lagie.. banyak lagi berbakul².. belum masuk gambar dari kamera sepupu aku.. adik aku lagie.. pengsan! ahahaha.. penat laks aku nak upload satu²... sekarang nak upload gambar kat blog macam leceh jer.. apsal eak?  Apapon... aku akan tetap upload gambar² yg aku berkenan kat sini... inikan diari aku.. kisah hidup aku.. setiap bait kisah hidup harus kucatat di sini... walaupon citer tu dah basi.. lain lar aku perasan bz dan lazy.. hehehe..

Okeh.. dlm komen² yg lepas.. ada yg tanya.. Gunung Jerai nie kat mana?  Hurmm... kat Malaysia.. di negeri Kedah Darul Aman.. naper?? Tak cayer ker di Malaysia nie masih banyak tempat² cantik belom dieksplori.. heheh bahasa aper lar tu.. Sesekali kita jelajah tempat² kita tak pernah pegi memang best.. walaupon tempat itu bukit di belakang rumah kita.. rumah aku ler tu.. yer.. umah aku kan atas bukit.. kat bukit nie selalu jer pendaki² datang dok wat training.. dan dengar kata kat atas nun ada air terjun... ntah.. aku sendiri tak pernah naik.. sebab dengar kata juga banyak yg tersesat kat atas nun.. tak jumpa jalan pulang.. dan bomba pon terpakser lar datang berlumba² utk menyelamatkan mangsa..

Aku malas nak bebel banyak² pagi² buta nie.. awal kan akak bangun.. yelah makan sahur... hari nie hari terakhir ganti posa... lepas nie... Merdeka!! Merdeka!!! Merdeka!!!!  Jom kita raya lagie sekali... hehehe

..Meh.. Paksu Allaudin bawak jalan²..
..sebelum tu.. kita rehat dulu.. batu nie cam best jer nak duduk..
..haih.. penatnyer panjat gunung nie..
..Nana naper??  Takut ker.. jangan risau Paksu ada nie..
..Ooo nak duduk bawah rupernyer..
..rehat jer tak cukup lar Paksu Din.. minyak kena isi jugak..
..nikmatnyer dapat minum susu atas gunung nieh!..
..Ehh.. ini Puteri Gunung Jerai ker.. ahaks!!  Pasan sungguh Bonda nieh!..
..Tengok!! Aper kat tangan sayer nie!  Ini lar daun.. saya jumpa kat gunung tau!..
..nak cari daun nie bukan senang.. dari KL kena datang Kedah.. kat Kedah kena ikut orang datang sini.. pastu kena panjat gunung lagi.. sib baik naik keta.. hehehe
..dan akhirnyer.. kami sampai di sini.. dan dapat lar saya pegang daun tadi.. hihihi..

2 comments:

Ena said...

Ena tau lagu aa tu yg ada sebut nama Gunung jerai tu.. hehehhe.. nak pergi nye ntah bila la kan!.. huhu..
tapi best tengok akak anak beranak kat situ.. mcm kat oversea pun ada ga.. heheh

Eliss said...

bestnya bersantai digunung jerai :)


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails