.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, November 6, 2006

..TiRiNG WeeKEnD..

Hujung minggu (iaitu semalam dan kelmarin) aku raserkan pendek jer.. cam tak puas rehat.. badan nie sesengal lagi.. mata nie masih tak puas melabuhkan tirai.. Hari Sabtu my former officemate yg sesamer praktikal kat Golden Hope dulu dtg umah.. Aku ngan Apis berdua & Alyaa jer kat umah maser tuu.. lamer jgk Apis kat umah aku.. dari Asar ker Maghrib.. sampai jugak ko ke umah aku Apis.. Opppss.. sebelum org tersalah anggap.. Apis tu pompuan tau.. Arfizah Ramlan nama dia.. pakai tudung labuh lagi.. dia nie engineer kat GH.. dia sorang jerler kenalan yg masih kekal maser aku praktikal tu.. sori ler Pis.. takder mender nak idangkan kat ko.. Mekasih ler sudi dtg berayer kat umah aku.. Nenanti aku gie Banting.. kita gie makan seafood eak!

Semalam.. macam nak pengsan pon ader.. kepaler aku berdenyut².. pas balik rombongan berayer ngan Pezal, Dell, Padil & Midah.. Maser Pezal sampai tuu Ady tgh bersihkan toilet.. kelakar tul.. laki bini tak bersedia nak terima tetamu.. maner taknyer.. bangun tido dah tengahari.. heheh.. (rutin hari minggu..) bangun tido lewat.. termasuk lar si kenit tu sekali.. :)) Camtu lar idup di kota.. Walaupon org kata teruk.. tapi itu lar hakikatnyer..!! Apapon org nak kata.. (lantak korang lar) bagi aku itu ler kelebihan tinggal rumah sendiri.. walaupon menyewa.. yg penting aku tak kacau org.. so.. harapnyer org tak ler sibuk nak kacau hal rumahtangga aku.. Aku alergik tul biler org usik hal rumahtangga aku! Please mind your own business.........

Rombongan bermula dari umah aku.. aku idangkan kopoks n air teh jer kat dorang.. sorry guys.. igt nak goreng mihun.. tapi dah tak sempat.. (igt ker tak jadi dtg.. ) then kitorang tiga bijik keta ke rumah kawan ady kat (ntah aper ker nama taman tu) dedekat ngan Puncak Alam lar.. then we all dgn gaya mendesak.. pegi juga ke rumah Padil & Midah Si Pengantin Baru.. sempoi.. they all hidangkan lemang yg dibeli on the way to their house kat Paya Jaras.. Lastly ke rumah Pezal kat Damansara 2.. Makan kopoks n kuih raya juga.. Anak dorang si Faikal dah makin ligat.. tak duduk diam.. abis sumer brg Dell terpakser simpan.. hehe.. tak tau ler Alyaa nanti camner.. dlm tak leh jalan nie pon tangan & kaki dia takleh diam.. asyik menggawang² & menendang².. Alyaa sekarang nie galak nak menggigit.. apa² jer org bagi sumer nak disumbat masuk mulut dia.. nak tumbuh gigi dah agaknyer si Alyaa nie coz Dell kata si Faikal umo 5 bln gigi dah muler tumbuh.. Alyaa pon minggu dpn dah msk lima bulan.. nanti ler cayang eak.. Bonda belikan teether...

Dari rumah Pezal terus balik umah.. tapau nasi goreng kg & Kuew Tiow Kung Fu kat kedai bawah tu jer coz badan dah tak terlarat nak singgah makan kat mana².. lagipon sian tgk Alyaa yg dah lentok dlm car seat.. baru lepas ujan & dah tgh malam.. tak elok ler biar baby berembun.. Masuk umah letak Alyaa kat enjut² dia terhidu bau semacam.. sekali dia berak daaa.. cuci berak Alyaa.. siapkan dia utk tido.. (yg mmg tak akan tido selagi kitorang tak tido).. Aku layan "The Apprentice" sambil makan NGK.. then kemas & cuci gelas hidangan tetamu tadi.. lap meja yg Ady tumpahkan air.. cuci baju yg terbengkalai dari pagi tadi.. cuci baju keje, cuci baju baby.. maner yg kena berus aku berus.. yg lain masuk mesin.. aku mintak ady tolong sangkutkan baju tu.. aku laks sidaikan baju baby.. Ady buatkan susu Alyaa.. tidokan dia yg mmg liat nak tido selagi tak bau aroma asheemm badan bonda dia.. haha!!.. Biasalah.. anak dan ibu mmg tak dpt dipisahkan... badan kita lar yg sering dihidu sekeluar dari kantung rahim.. so kita nie diibaratkan batal bucuk dia ler..

Hmm.. abis sumer keje.. masuk bilik tgk Alyaa ngan ayah dia dah terlentang tido sebelah menyebelah... aduhhh.. tido jgk dia.. dah letih main agaknyer.. (tapi memalam Alyaa bangun juga nak menyusu..) Aku solat Isyak.. then dgn tak dpt ditahan² lagi aku membaringkan badan di peraduan... lega rasa tulang temulang biler dpt diregang²kan.. terasa nikmatnyer tido setelah semalaman tenaga dikerah mengemas rumah... bukan tak leh buat esok.. cuma aku takut nanti tak terbuat biler asyik ditangguh².. keje akan menimbun².. Aku tak suka tgk umah sepah dan tak tersusun......... serabut kepaler otaks!! Bagi aku.. biar kita bangun pukul berapa puluh pon tak per... nak tertonggeng tergolek dlm umah kita pon tak per.. asal rumah kita rapi dan kerja rumah kita beres.......... barulah boleh dikatakan.. "Rumahku Syurgaku"..........

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails