.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, November 21, 2006

..jOuRnaL UjuNG MinGGu..

Huhhh.. tensi gue ngan meebo gue yg dari tadik tokleh nak access... asyik hang jer.. apsal eak.. tak kan dah kena block kots.. ikhssssss.... jgn ler sekat kebebasan aku.. benci tau!!

Hmm.. sekarang aku nak update story of last weekend... minggu lepas Jumaat.. after balik keje.. aku straight ke The Mall.. with the intention to buy the promoted luggage that I saw pass few weeks.. hari keberangkatan hampir tiba.. bagasinya perlu ada... hmmm.. quite bz.. sekali baru teringat ada persidangan UMNO kat PWTC tu.. forsure jalan jammed time Ady fetch aku pas shopping... alang² dah sampai.. kalau asyik bertangguh sampai sudah ler tak beli... lagipon beli satu bag.. dapat satu free... bag tu the last thing yg aku beli.. yelarr.. kalau beli awal² tak larat laks aku nak usung... memuler aku gie kedai gambar.. cuci gambar my baby.. from digital camera also from my hp.. tapi gambar dari hp dia charge RM1 sekeping.. mahal ooo.. ntah apsal mahal aku pon tatau.. aku tgk bih kurang jer care uploadnyerr.. cuma lambat sket ler.. coz kena wat satu²... guna bluetooth...

Sementara tunggu gambar siap aku rewang kat Parkson... Children Dept... aper lagi.. ushar baju si kenit larrr... semenjak dah ada anak sendiri nie.. pantang nampak baju budak... gatal jer tangan nie nak beli... aku suka tgk anak aku pakai baju cantik... bebanyak baju aku prefer Alyaa pakai jumpsuit... nampak sesuai & yg paling penting dia selesa... itu yg org selalu confuse igt baby boy tu... beli berpasang² baju.. bleh buat pakai balik Indon nanti.. hmmm.. belian atas dari RM80 dapat baucer belian RM10... apa lagi capai tambah lagi ler koleksi yg aku beli utk clearkan baucer tu coz that day is the last day... then called my hubby.. while he was on his way.. aku gie bayar gambar yg dah siap cuci.. then p beli bag... pas tu naik atas.. claim baucer RM10 lagi sekali.. amik selai baju Alyaa lagi utk clear baucer.. then tunggu laki aku kat luar.. mak aii.. sah spt disangker.. ramainyer manusia kat luar tuu.. UMNO dah bersurai.. tau jer lar sesaknyer... lamer jgk ler tunggu Ady.. dia tersesat jalan rupernyer.. coz jalan biasa dah tertutup.. naik kematu bontot tunggu laki aku... dlm keta dengar dia dok pot-pet² merungut pasal itu ini... aku diamkan ajer... aku tau dia tensen dgn jalan yg gitue.. so aku biar lar dia pot-pet² sepuas hati... sampai umah lega sket.. tapi dah terkocoh ganyah nak ke rumah BB Maria plaks... BB aku buat open house sempena anak balik bercuti dari London... Ramai² sedara mara berkumpul kat umah BB di Bandar Kinrara.. masa² camtu ler nak beramah mesra pon.. kami borak bertukar² cerita sambil makan²... dkt pukul 12.00 mlm.. baru ler mula bersurai... Sampai umah dah letih giller... Semayang.. tidozzzzZzzZZz...

Esoknya.. Sabtu... kemas rumah... spt biasa... malamnyer pas Isyak.. kitorang gie FunFair kat Stadium Bkt Jalil... fuhhh... nak masuk pon kena bayar... RM3 sorang dewasa... RM6 melayang~.. pusing²... tgk mender yg menarik.. tapi sumer kena duit daaa... naper ler tak der menan yg free.. aku kuarkan RM10 tuka token... then main permainan baling syiling.. first try aku dah dpt adiah paling besar... aku pilih patung ikan jaws yg comel... sonok pon ada jugak.. tapi.. adiah yg dipamer tu indah rupa dari kualiti.. patut ler dorang bleh bagi adiah bebesar.. rupa²nyer isi dlm patung² tu sumernyer gabus.. (alarr menderyg kita bleh buat salji putih biler disagat kat pokok)... hmmm... mender tu isinyer... dari luaran nampak menarik tapi fragile lar nak peluk kekuat.. nak bagi baby pon tak baper sesuai coz isi dia kuarkan abuk... tak pasal sesak nafas anak aku laks.. so.. mender tu sekadar perhiasan jerlarr.. boleh main.. tapi tunggu Alyaa besar sikit lar... habis RM16 sumernyer... kuar dari situ kitorang jamu perut ngan Char Kuew Tiow & Neslo Ais.. pas kenyang terus balik... lepak tgk TV.. sambil tunggu Seri adik Ady.. dia tumpang tido umah kitorang aritu.. aku tido.. n bangun balik biler Alyaa dah nyenyak.. kitorang layan story kat TV3... sambil tangan aku sibuk organize balik surat² bank etc yg aku terima.. dlm kul 2.30pg.. baru kitorang tido...

Pagi Ahad esoknya... lepak sambil tgk TV.. cuci the remaining laundry... siapkan Alyaa... then baru bleh aku bersiap.. kitorang ke umah Papa.. adik Ady si Seri nak bertunang 2/12 nie.. tu yg nak berkemas bilik coz dia nak masuk set tido baru.. alang² bilik tu dicat sekali atas saranan aku.. yerlarr.. tak der ler buat keje dua kali... so that biler dah masuk set takder ler nak dikuarkan lagi utk dicat maser nak kawen nanti... aku mekapkan adik ipar aku tu.. try & error larr.. aku bukan pandai sgt mekap² org nie.. silap aribulan jadik rupa baboon saper yg malu... akak... jugak!!.. Setakat bertunang tak perlu lar guna khidmat professional.. membazir jer.. so.. tak kisah lar mekap sket² tu.. akak pon nak jugak cuba² bakat tenggelam nieh... kalau menjadi ok lar.. kalau tak jadi.. sorry... :-S


Semalam... bersiap --> antar Alyaa umah mak --> gie keje --> tot..tet..tot.. tet.. (masa berlalu) --> opis hr tamat --> balik umah mak --> semayang + makan + tot..tet..tot..tet.. dah kul 10.30 --> balik umah..... --> kat umah --> tgk TV sambil makan kuih raya + cuci muka + gosok gigi + bagi Alyaa susu --> tidozzzZzzZZzz


Begitu larr arakian kisahnya........

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails