.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, November 7, 2006

..SeKeTiKa WaKTu iNi..

Rentetan kehidupan kita tak sama.. kita semua punyai kisah berbeza.. maka atas sebab musabab yg sebegitu kita suka membaca suka duka kehidupan org.. seperti juga korang bacer kisah hidup aku sekarang.. so.. aper persepsi korang pada aku?? Hmm.. hidup aku pon lebih kurang korang jugaks kan... kita seruper tapi tak samer.. ntah larrr... kita pon tak tau baper lamer lagi kita boleh menghirup udara di atas muka bumi nie.. biler tiba maser dan ketikanya kita juga akan MATI... Dan biler aku mati.... KELAK... aku mahu kisah hidup aku nie menjadi panduan anak cucu cicit.. kengkawan atau sesaper juga di luar sana... yg baik jadikan teladan.. yg buruk sempadankanlah jauh²...

Itu lar.. aku nie punya cita² menjadik seorang journalist.. tapi tak kesampaian.. mungkin buat ketika ini.. suatu hari nanti siapa tahu.. impian menjadik kenyataan... hobi aku suka membacer.. atau membuta.. (dua perkara berbeza tuuu..) hmm.. aku pernah juga bercita² utk menjadi seorang penulis novel... tapi tu lar.. bukan senang mahu jadik senang.. tapi tak susah juga nak jadik susah... menjadik seorang novelis juga masih belum kesampaian... dah lamer aku pendam hasrat tu sebenarnya... aku juga sudah ada rangka cerita.. yg biler kurangka² kembali teraser seperti diriku di tahap kePOYOan kelas tinggi... maka hasrat itu masih terpendam hingga kini... maka jadik lar aku sekarang seorang secretary cabuk yg duduk melengung dpn pc melayan blog...... arrrggghhhh buhsannyerrrr idup seorang perempuan bernama Sharifah Zurina ini....

Agaknya lar.. kalau aku punya pilihan.. aku mahu kehidupan yg begini.. hmmm... aku mahu hidup mempunyai kerjaya sendiri.. aku tanak keje makan gaji.. sebaliknya aku yg gajikan org.. sebab aku tak suka jadik kuli.. dan aku suka bekerja dlm batas waktuku sendiri.. aku juga punya sebuah perniagaan... perniagaan yg sukses hingga ke peringkat global.. cheewahhh.. suami aku ketika itu dgn perniagaannya sendiri juga.. kami punya anak yg ramai.. anak² yg genius... yang berjaya dari segala cabang ilmu di dunia dan di akhirat.. pendek kata... kesemua anakku itu mampu diharapkan utk meneruskan empayar perniagaan keluarga... kakakahhhhhh... imginasi tahap gaban tuuu.... :P wekkkk... ketika itu.. walaupon aku seorang wanita bekerjaya yg sibuk.. aku masih tetap mampu menguruskan keluarga dengan baik... walaupon aku sudah punya maid... tapi aku tetap akan masakkan makanan utk keluargaku.. (w/pun sekarang aku malas teramat nak goreng sebijik telur pon... wakaka...!!) Mungkin juga aku akan organize kelas memasak utk ibu².. haaa... what da heck am I imagining about... hurmm.. tak kira lar aper pon... aku mahu menjadi wanita contoh.. bekerjaya... mempunyai ekonomi yg kukuh.. anak² yg berjaya.. suami yg berkarisma... keluarga yg bahagia.... di dunia juga di akhirat... biler aku dah senang.... hurrmmm... aku juga mahu menjadik seorang yg dermawan... doakan byk² lar kpd Allah moga aku tak lupa daratan... biler aku dah berjaya.. aku mahu semua org merasai bersama.. adik-beradik aku... mak aku... famili aku.... semua yg rapat ngan aku tak lupa juga insan² yg memerlukan.....

Bagi aku kebahagian yg sebenar adalah biler org yg menyayangi kita dpt sama² merasai dan mengecapi kenikmatan itu bersama².... aku bukan org suci.. tapi aku belajar utk menyucikan diri.... jauhkan lar aku dari sifat² mazmunah... mudah²an terhindar lah keturunan ku dari sifat² terketuk dan keji!! Amin ya rabbal alaminnnnnnnnn........

Demikian angan² Sharifah Zurina Syed Zulkefeli... Terima kasih kerana sudi membaca..... wekkkkkkk ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails