.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, November 13, 2006

Ke Rumah SpEEDy..

Hmm.. Sabtu aritu aku sefamili ke rumah Speedy.. meraikan birthday Syira buah hati dia yg pertama.. dah setahun anak speed.. anak aku pon dah masuk lima bulan.. June next year she'll celebrate her very first birthday too..Aunty Yati jangan luper dtg tau.. bawak Kak Syira sekali.. kita makan kek samer².. Wah... bagai nak rak keta aku mendaki ke Puncak Alam... umah ko mmg betul di puncak lar Speed.. tak sangka jauh jugak nak ke atas.. pasnie terpakser lar aku nyanyi lagu "Menuju Puncak.." AF biler nak ker saner.. haha! Nak ke rumah Speed nie bukan senang.. kena lalu bukit- bukau.. gunung-ganang... jauh perjalanan.. luas pandangan... Lizzy pon saing² jer sampai... Kebetulan kami nie se-roomate maser kat UiTM Jengka dulu.. dah ler roomate.. classmate lagi tu... & extend mate jugaks.. Zura jer tak der ari tu.. Kalau tidak lengkap ler 4 dara pingitan bilik no.??... (alamak! Aku luper lar no. bilik kita.. hehe..) First time Aunty Pah jmp anak² buah aunty nie.. anak Lizz bukan main cergas lagi merangkak.. baby aku ler paling kecik.. (walaupon dlm bilik tu aku yg paling tua) Alyaa baru belajar² meniarap.. telah lengkap lar kami memasing dgn seorang cahaya mater... 3 heroin sorang hero.. anak Zura ler hero nyer dan yg paling tua antara semua... so geng.. biler nak dpt yg ke-2?? Kali nie saper laks nak lead...?? Ko ker Speed.. ko kan sumer speed.. :)) hahahhh... jgn mare eak....

Balik dari umah Speedy aku singgah laks umah Besan mak aku... Adik ipar aku si Fida berpantang kat sana... dgn tujuan menjenguk anak buah aku juga.. dah lamer tak jumper dia... Nurul Auni semakin dompot... sampai jer aku terus tanyer.. "Eiii.. Kakak.. naper Bonda tgk kakak makin gumok.." Spt biasa dgn keletahnyer dia menjawab.. "Mmg lar.. kakak kuat makan.." haha!! Ikhss... senang hati agaknyer dok umah Opah.. takder saper nak menyakat... makin becok dia berceloteh.. Tiba time nak bergambar... uhhhh.. kamera laks takder.. kelam-kabut aku call Speed.. sah² tertinggal umah Speedy maser nak balik tu..

Semalam Speed pulaks dtg umah aku.. :D.. utk kembalikan kamera aku merangkap berayer.. berkungfu sekejap aku di dapur sediakan mihun goreng untuk dorang.. agaknyer.. kalau tak tinggal kamera tu.. tatau lar ntah bilernyer korang nak sampai umah aku.. thats y.. setiap kejadian tu bersebab..

Tahun² pertama si manjer nie lar detik² tak ternilai untuk dilepaskan.. detik² indah menyaksikan buah hati kiter membesar di hadapan mata.. saat ini tak akan berulang... dan akan kekal dlm lipatan kenangan... so.. VALUE it!

Okay... here's some pic taken at Speedy's place.. gambar akak jugak yg takder.. sibuk jadik Camerawoman jer.. :((


Gelagat Si Manjer..

Kawan Baru..

Baby Syira.. The Birthday Girl..

"Awk.. caper namer?"

" Nie kawan baru cayer.. Alanna Lang.. "

Daddy DayCare.. hohohohhh..

Alyaa dengan Ayah..

"Eee eee.. Menan caper tu eak??"

"Nanti Ayah belikan Yaya menan camnie catu eak.."

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails