.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, November 14, 2006

Half Dayz..

Aku half day arinie.. akhirnyer selesai sudah perkara² yg perlu diselesaikan utk bulan nie.. pas nie aku bleh menarik nafas lega dan bekerje dgn tenang... tak ader lagi perkara² pending lain yg membelenggu pemikiranku... Pepagi tadi rushing to Kajang.. aku bangun awal.. sempat lar membasuh comforter & clearkan makanan dlm fridge... yg maner bleh tapau aku tapau ke rumah mak.. tinggal lelamer dlm peti ajaib tu pon bukan ader saper nak perabih!! Membazir jer...

Sampai di Pejabat Emigresen Kajang.. spt aritu... (agaknyer mmg hari² kot).. org dah berderet beratur cam ketapi utk amik angka giliran... well.. aku spt biasa juga.. terus ke kaunter.. bertanyer.. "ermm.. cik.. nak amik passport yg dah siap kena beratur juga ker".. cheh baru kini teraser betapa budusnyer soklan tuu.. of course lar kena batur... macam ler aku sorang yg apply passport.. org lain pon nak amik passport jugaks... sib baik kaunter 2 tu tak ramai sgt org cam kaunter satu.. pas amik nombor.. kitorang pegi toilet... aper lagi.. Alyaa buat projek.. tetiap kali dtg emigresen nie dia musti berak.. ikhsss... (org tua² kata kalau baby pegi rumah sesaper dia berak.. means dia serasi ngan org tuu..) tak kan serasi sgt Alyaa ngan Pejabat Emigresen nie... dia nak ajak ke luar negeri selalu kots... :))... tgk ler kalau ada rezeki lebih.. ke serata pelusuk dunia Ayah & Bonda bawa Alyaa... Alyaa kan dah ader passport sendiri..... ;)

Dari Emigresen Kajang.. aku suh laki aku drop aku di Klinik Kesihatan Ampang after fetching mak sbg peneman aku... apa lagi.. untuk suntikan imunisasi Alyaa buat yg ke-5 bulan larrr... Kat saner aku ader terserempak ngan former coursemate UiTM Jengka... aper eak namer dia... aku igt² luper... tak silap aku namer dia Anum... ntah lar.. tapi tak igt namer penuh.. tak sempat laks nak bertegur.. coz dia dah blah.. dia mmg tak pasan aku.. aku ngah duduk maser tunggu no. giliran dipanggil maser tu.. dia budak kelas lain.. mmg tak rapat sgt.. tapi kenal lar kan.. sarat nor perut dia aku tgk.. mesti dia dtg buat pemeriksaan bulanan ibu mengandung... hmmm.. anak yg ke-beraper eak?? (Dulu pernah terserempak ngan dia jgk kat pintu masuk LRT Masjid Jamek.. tapi slim lagi maser tu..)


Cuti aku mmg dah takder.. so.. kalau aku cuti means unpaid lar.. bukan takleh cucuk kat klinik swasta.. tapi aritu pegi doc tu kater.. once aku dah follow gomen nyer immunisation schedule better aku follow dorang nyer terus.. coz takut nanti clash or ter-confuse... so.. nak tanak.. for the sake of my darling baby.. I've to be unpaid... Biler dah ader anak nie.. cuti mmg satu perkara yg agak penting utk dimonitor... apa² pon she'll be on prioritize.. sakit demam dia kita tak boleh nak jangka.. sbg parents.. mmg kita doakan kesihatan dia sentiasa.. tapi.. kita juga perlu ada langkah kedua utk menghadapi saat² terdesak yg tidak kita jangka...


Lamer jugak lar menunggu nak sampai giliran.. maser kena cucuk Alyaa nangis sekejap.. nurse tu kata "Good boy".. haha!! Anak aku pompuan larrr.. tapi tak dpt nak disalahkan.. Alyaa mmg lasak cam anak lelaki... ramai jugak ler yg dah tersalah sangker.. pas cucuk nak tunggu amik ubat laks.. angkat no. lagi... menunggu lagi... huhhh... sampai naik mengantuk akak dibuatnyerr... dekat sejam jugak tunggu nak amik ubat.. pas amik ubat.. singgah gerai dpn klinik.. isi perut kosong.. then naik teksi balik umah.. cecepat kasik Alyaa makan ubat demam.. takut nanti demam laks cam most baby yg disuntik 3 serangkai nie.. cuma kali nie 3 serangkai tu dia dah combine.. so baby kena cucuk sekali jer.. tak ler sampai dedua belah peha kena tadah... sian tau tgk dorang nangis... tau lah.. bebudak nie kalau nangis sepenuh hati.. sampai kita pon tak tahan menengoknyerr.. Alyaa cam biasa jer.. cucuk kali nie dia tak meragam.. lepas bagi ubat n buat mamam dia.. aku terus cabut gie opis... walau tak der keje sgt pon.. half day unpaid.. terjejas jgk ler monthly income aku....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails