.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, November 23, 2006

taiPAn D KaLa KeBoSaNan...

Tekak ngan bibir kering tersangat arinih.. memakser aku minum lebih dari biaser.. well..well.. boss aku masih tak dak.. di kala ini aku sedang mengunyah kerepek pisang.. tak tau kenaper seleraku menjadi² semenjak dua menjak ini... beratku semakin bertambah.. adakah aku bakal memecahkan rekod berat badanku yg dulu... ohhh... tidak.. aku tak mahu menjadi seorang perempuan gemok.. tapi mulutku ini tak reti diam... ia perlukan sesuatu utk dikunyah selalu... sindrom apakah yg melanda diriku sekarang.......... sindrom mengunyah...?? sindrom besarkan perut..??? No.. no.. no........... Mulai esok aku akan kurangkan junk food... (eh.. esok aku nak makan Mc'D kat Jusco Maluri ngan Faros... tokleh.. tokleh.. start next week larr.. hehehe..)

Hmm... Kerepek pisang nie mmg sedap... dah dkt nak abis pon aku belasah.. tak perlar.. aku stop mengunyah utk hari nie.. bleh simpan stok untuk esok.. jimat sket duit utk beli bahan kunyahan...

Semalam lawat anak buah aku Yasmin di Ampang Puteri Hospital.. kesian dia.. kekecik dah kena diarrhea.. lemah tak bermaya tgk dia... bebudak kecik mmg bahaya kalau kena cirit nie.. takut terkena "rotavirus" penyakit cirit yg sirius.. boleh membawa kematian.. ikhss.. simpang malaikat.. ada injection utk virus tu.. anak aku pon tak cucuk lagi.. risau lar jgk..




Sampai umah semalam.. sunyi sepi.. rupa²nyer mak lepak umah Cik Ton.. ada makan² sket.. langkah kanan.. aku pon disuruh makan sekali maser cari mak aku... terpakser makan cecepat.. coz Alyaa berak.. abis toto cucu Cik Ton.. (Cik Ton lar yg akan gantikan mak aku jaga Alyaa sepemergian mak aku ke Mekah nanti) Cermat orgnyer dan pembersih.. jaga budak pon mmg tersangat teliti... sebulan jer kasik Cik Ton jaga.. dia jaga anak aku supaya mak aku senang hati tunaikan haji.. tak perlu risaukan mcm mana cucu dia dijaga...

Tak larat aku sekarang nak mandikan Alyaa sambil berdiri di sink.. sakit pinggang mak datuk.. tak tau nak cakap.. dgn badan dia yg semakin bulat.. Alyaa mmg tak reti diam bila dipegang.. sekali dia menggagau abis sumer benda jatuh.. sikit bulan.. aku rasa tangan dia misti macam sotong.... masak larr hakuuu nak memantau~!

Asyik buat belanjawan 2007 forcasting sehari nie.. kira-kira tambah tolak utang & gaji.. ukhhh... kan best kalau jutawannnnnnnnn.... pening kepaler pk sumer nie.. tapi tak per.. pelan² kayuh.. akhirnyer sampai ker tebing juger...!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails