.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, January 12, 2007

Yeahhh!! Jumaat tiber Jua!...

Yeahhh.. Jumaat sudah!! 2morrow is da time for most of us to rest.. haaa.. rest ker utk aku?? Whuteva.. at least aku masih boleh bangun tido lambat... coz tak keje & me cuti bulanan.. kehkehkeh.. Hmm.. aku masuk lewat keje arinieh.. penangan bangun lambat larrr.. tu pon sib baik aku yg terjaga.. harapkan Ady.. alarm bunyik dia off balik... hmmm... so 1 hr late ler tadi.. sib baik boss ok.. ok ler sbb aku tak der keje sgt nak buat.. Ady lagi ler.. dia masuk keje kul 8.00.. aku 8.30.. hmmm.. memasing lambat.. tapi dah ada baby.. pepehal pon tak bleh nak siap cepat cam koboi.. diapers baby kena tuka juga.. susu baby kena buat juga.. guarding baby have to juga sorang mandi.. sorang lagi kena tengok baby.. coz si Alyaa nie dah macam askar terlepas sekarang nie.. laju jer nak menyusup keluar.. gerakkannyer pantas dan cepat nak ke destinasi.. tapi sayangnyer dia masih tak dpt menjangka bahaya yg ada di sekeliling dia... askar tak cukup akal lagi.. yer larr.. baby what... buat maser skrg nie.. akal kita lar diperlukan utk melindungi dia...

Tengok dah majalah Mami & Baby.. gambar Alyaa kat page 78 dlm ruangan "Foto Pertama Si Manja".. kecik jer gambarnya.. tapi ok lar kan.. :D...

Tgh hari nie rehat lama.. 2 jam setengah.. igt nak p cuci gambar baru Alyaa.. esok igt nak organize gambar² dia dlm Album.. dah lamer cuci.. tapi masih dok dlm sampul.. album masih kosong tak terisi... Aku mmg dah niat nak capture every precious moment of my lil one tak kira Alyaa atau adik² dia nanti.. (adik?? Haha!!) sampai dorang besar... Album tu nanti bakal menjadik kenangan tak ternilai buat dorang... yelah macam yg pernah aku angan²kan.. tapi gambar aku maser kecik tak banyak... sumer dah sepah².. sayang... tak banyak gambar utk dikenang... so.. aku tanak dorang mewarisi rasa terkilan aku nanti...

Alam keibubapaan nie mmg menakjubkan.. percayer lar kawan²... So.. pada sesaper yg lambat kawen.. kawen ler cepat²... kepada yg takot nak mengandung.. mengandung lar cecepat.. alam mengandung pon one magical moment yg tak sumer org dpt raser.. to feel a living creature inside our womb mmg satu pengalaman yg tak dpt dinilai dgn kata².. pada yg ragu² utk menjadi ibu.. nak rancang apanyer anak pertama... kedua.. ketiga sok rancang lar... hmm.. dan bagi sesaper yg mmg nak sgt anak... aku doakan Allah perkenankan kehendak korang dlm waktu terdekat nie.. dgn memberi korang anak yg comel lagi sihat..... Dan tak luper juga.. pada mereka yg dah bergelar ibu.. tahniah & teruskan usaha korang berjuang memberikan yg terbaik buat anak korang.. Amin~~

Apa aku nak buat cuti ujung minggu nie eak.. ermmm... pegi Puchong service keta yg masih tak terservis dari arituh.. amik ubat yg aku tempah dari adik ipar aku kat umah Papa.. ermm.. kemas umah.. jenjalan umah Mak Cik Ady, nak amik walker Danish yg dia nak bagi aritu.. Kemas umah.. cuci baju.. Masak lauk pauk yg masih tak termasak dlm peti sejuk... apa lagi... jenjalan kat taman... haha!! Macam² dirancang.. jadinyer blom tentu..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails