.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, January 29, 2007

LAPORAN: PaGi SeNiN...

At last.. dpt jugak aku produk nie.. aku mmg teruja sgt² nak mencuba.. tgklah kalau outcome dia bagus.. aku tak rasa rugi nak promote produk tu kat sini.. but.. give me time to try it first.. then baru bleh citer keberkesannya.. aku pon just nak cuba² coz banyak sgt testimoni dasat² yg aku baca dari pelanggan produk nie.. termasuk ler officemate aku sendiri.. tak cuba tak tau kan... nak tau cuba sendiri.. :D

Hmmm.. lunch tadi bawak bekal dari rumah.. (selamat duit makan arinieh) lauk yg aku masak tgh hari semalam banyak lagi balancenyerrr.. saper lar sgt yg nak makan.. setakat kami berdua jer.. Alyaa pun gigi tadak nak suap nasi.. aku masak daging goreng & pajeri terung hari tu.. malamnyer kitorang makan shakeys pizza.. (lingkup diet aku sminggu.. chehh!!.. ) nasi aku ada sikit jer.. nasik semalam.. nak tanak nasik pepagi tu malas lar plaks.. so masa makan tadi aku suh member aku amik nasik lebih kat pinggan dia.. then aku pau ler separuh suku pinggan nasik dia.. so.. nasik aku equal to biasa larr.. :D..

Ahad arituh igt nak p umah si Zura.. dia yg menjemput.. tup² biler msg kata nak dtg.. dia call lar pulaks bagitau yg dia demam.. penangan Flora Fest kat Putrajaya arituh... apada... puteri lilin botollll.. tgk fest tu pon bleh demam! Cancel plan ke umah Zura.. kitorang tuka plan B.. (sebenarnyer tak der plan pon) Pegi Carrefour Sri Petaling kat umah tu... singgah Avon jap (dpt jgk aku dinner set.. hadiah atas capaian jualan yg lepas) n then makan pizza.. laki aku banjer.. (actually nak makan Domino's tapi restoran tu dah diamik alih oleh Shakey's Pizza..) Tp, ok what.. the taste is just as delicious as Domino's.. Alyaa kitorang letak dlm Baby Seat.. sonok kan main dia petang tu.. ditepuk²nyer meja tu.. menjerit² test vokal.. chot-chet² mulut dia tak berhenti semenjak pandai mengeksperimen percakapan yg tak ketahuan bunyinyer.. :)) Geram betul lar kat anjer aku sowang nie... boleh dikatakan dlm restoran tu dgr sore dia sorang jer... last² tak bleh tahan waitress kat situ dtg tmpt kitorang.. tanyer aku Alyaa baper bulan.. sambil tangan disuakan kat Si kecik yg buat kechoh tu.. dukung dia sambil dicium² pipi anak aku yg tembam tu.. Aku perhatikan sajer.. jgn bawak anak aku jauh² dah ler.. kenkadang aku risau jgk.. Si Alyaa nie nak ngan sesaper jer.. terlebih peramah cam Ayah dia jgk.. boleh dikatakan kat maner jer kitorang bawak Alyaa.. ada jer org dtg nak dukung dia.. cuit² pipi dia.. (tau ler pipi anak aku tembam.. tapi aku agak kurang senang biler org cubit pipi dia kekuat.. kitorang makbapak dia pon tak pernah buat camtu.. kesian anak aku.. org kata nanti hilang selera makan kalau dicubit² sangat pipi dia.. ) dlm lift pon ada org nak dukung dia... hahaha... (anak dare aku nie suka tenung org dlm lift.. tu pasal ramai yg geram..)

Hari Sabtu tak p mana.. duduk rumah layan si kechik n mengemas apa yg patut.. sekarang.. pantang aku bergerak tinggalkan dia sikit cepat jer dia mengekor sambil menangis² dari belakang.. merangkak macam askar.. tangkas & cepat.. cian laks tgk dia nangis mendayu² camtu.. so.. nak ke mana² sekarang .. tak kira lah masak ker.. ke toilet ker.. terpakser lar heret Si Alyaa dlm walker dia.. letak dekat ngan aku.. biler aku masak.. menyiang lauk.. si kenit tu perati jer pergerakkan bonda dia sambil mambling.. (macam bersembang ngan aku..) bila aku leka buat keje.. terjerit² dia panggil.. walaupon aku tak paham butir bicaranya.. tapi tiap patah perkataan yg keluar dari mulut dia agak mengujakan.. sonok layan dia sembang walau sepatah haram pon tidak aku pahami...

Jumaat nie mak aku balik... yeeehaaa.. tak sabar nak jmp mak.. dah sebulan tak jmp.. camner lar keadaan mak kat sana eak... harap² mak sihat selalu.. risau jgk aku biler tgkkan dokumentari Majalah Tiga di Tanah Suci Makkah Al Mukarramah tu last week.. camtu ler keadaan yg terpakser diharungi mak aku sowang².. ciannyer kat mak.. dah ler mak aku tu jenis tak tahan sejuk.. harapnya semua selamat...

Apa lagi.. gaji aku dinaikkan xxx%.. :D Alhamdulillah.......... Walaupon tak banyak.. naik ler juga dari tak der... :)

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails