.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, January 9, 2007

XX--SaKiT--XX

Semalam sakit perut giler².. sampai aku raser nak bergulung macam tenggiling.. start rasa sakit around 3.00 a.m. yesterday.. lepas tu kekejap sakit tu dtg... ngadu ngan laki aku.. dia igt aku memain malas nak p keje coz letih balik dari JB.. letih mmg ler letih.. keje umah pon byk yg terbengkalai.. tapi bab sakit perut nie aku tak main².. igt ker sakit perut biasa... tapi its getting worst biler menjelang Subuh.. tali perut aku bagai dipulas²... kuar masuk toilet aku aritu... pagi tu jgk laki aku antar aku gie klinik.. takut terkena food poisoning jer.. yelah.. way to and back from JB kitorang singgah di R & R utk makan... apa yg aku makan laki aku pon makan.. tapi yg peliknyer aku sorang jer yg sakit perut..

Sampai klinik dari penganalisaan doktor, dia suspect aku gastrik.. walhal aku dah lamer tak kena gastrik... last time aku kena gastrik maser aku kat UiTM dulu... coz selalu skip lunch sbb jadual kuliah yg terlalu padat... sekali tu jerlarr dulu aku kena... tapi tak disangka² penyakit tu menyerang balik.. nak kata aku tak makan.. makan jer aku.. walaupon niat aku nak turunkan berat badan.. tapi tak der ler sampai aku tak makan... cuma lately jadual pemakanan aku agak kelam kabut since mak p haji... biler balik umah baru nak masak.. dlm kul 9.00 baru nak start makan... tak macam time mak ada.. balik keje terus bleh makan... coz mak dah masak... kalau mak tak masak pon aku yg turun dapur masak sendiri sementara tunggu laki aku balik...

Doc kasik satu suntikan di bontot.. argghh.. first time kena inject kat bontot.. dia kata kalau inject kesan ubat tu cepat sket.. betul macam dia kata.. menjelang tengah hari aku dah bleh lepaskan laki aku p keje.. thanks a lot abg for being there when I really need you.. laki aku bagi aku makan ubat.. buatkan susu baby.. sidai baju.. masakkan nasi n lauk utk aku sblm dia p office.. syahdunyer dpt laki baik macam nie.... :p Cayunk Abang!!

Seharian aku berdua sajer ngan Alyaa semalam.. teraser penatnyer nak jaga Alyaa sekarang.. lasaknyer mengalahkan baby boy.. sumer dia nak panjat.. nak ghabat.. asal aku nak gerak ke dapur.. ke depan.. ke belakang sket dia dah muler merengek.. takut aku tinggalkan dia.. ikhss.. tuan puteri sorang tu.. sampai aku nak semayang pon kena tunggu dia bebetul tido.. tapi kan.. aku suka sgt spent time dgn my precious lil one nie.. aku tak pernah bosan dgn dia.. kerenah & keletah dia mmg menghiburkan walau agak meletihkan... ada sajer benda baru yg dibuat Alyaa setiap hari.. idup dia penuh dgn keghairahan ingin tahu dan belajar menyesuaikan diri dgn sekeliling dia...

Arinie aku dah kat opis.. rasa ok sket nak ke pejabat arinih.. yerlarr.. nanti org kata apa plaks uti lelamer..

Some pics to share sepemergian kami ke Annual Gathering co. aku di Persada JB.. kitorang tido di Puteri Pasific Hotel..


..hai cumua...

..senario di dewan Persada..

..Alyaa tgk jugak org nyanyi..

..nie hadiah lucky draw yg aku dpt.. so far never miss one..

..we are family..

..bonda.. Alyaa dah ready nak mandi nie..

..nie dia Mee Rebus Stulang Laut & Otak² Original.. sedap woo..

..tgk.. baper byk otak² yg kitorang makan..

..pulang dari dinner di luar..

..Alyaa ngan Bonda lagi..

..dlm bilik..time for Alyaa guling²..

..dah pagi..

..che..chehhh... anak Bonda posing..

..amik gambar lagi..

..awww..chak..aww chak.. sayang Ayah.. sayang Bonda..

..hehe...

..apa tu..

..Alyaa with Ayah..

..Alyaa ngan Bonda lagi..

..Nie maser breakfast..



..rehat sekejap di bilik sebelum check-out..

..apa dipandang tu..


..manisnya senyumanmu..

..my darling princess..

..tarik² stokin plaks.. hehe..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails