.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, January 24, 2007

AKU iNGiN KURUS!!!

Aku GEMOK.. Gemok.. gemokkk.. gemok.. gemok..... Waaaaaa... waaaaaaaaa Aku kah pompuan gemok itue..?? Akukah itueee...?? Oh.. tidak... tidakkk... tidakkkkkkkkkkkkkkkk... I dun wanna be fat.. but how.. how am I to hold this unconstrained desire of hunger.. It seems that I can't control myseft from eating... aaaaaaaaaaa... somebody help me!!

Camner eak aku nak kurus..??

Pertama.. aku tanak makan roti canai @ nasi lemak... but on some occasion.. kalau termakan jgk.. aku akan senaman sampai berjurai² peluh... (ehhh.. boleh percayer ker??)

Kedua.. aku nak elakkan makan nasi di waktu malam.. aku akan cuba alternatif lain.. utk dinner..

Ketiga.. aku makan jamu buang lemak.. terpakser dah nie... :( Biar kuar sumer lemak tepu..

Keempat.. aku nak senaman setiap hari... aku akan buat sit up.. mula dgn 60 kali setiap hari.. (have to find time to do this..)

Kelima.. aku akan cuba elakkan jajan yg merapu² yg boleh menyumbangkan penambahan timbanganku..

Keenam.. aku akan banyakkan makan sayur²an juga buah²an ketika lapar...

Ketujuh.. aku akan minum air kosong banyak².. supaya toksid dlm badan nie mudah keluar...

Kelapan.. aku tak kan skip bf.. lunch or dinner coz aku tanak gastrik lagie..........

Aku harap bulan 5 akan dtg.. aku akan dpt lihat perubahan fizikal aku.. biler gemok.. kita akan hilang keyakinan diri.. nak bergaya pon dah tak best.. fashion is limited.. banyak baju lama tak leh pakai... baju baru laks kena beli... membazirrr... membazirrr...

Oleh itu.. aku telah bulatkan kata... tekadkan semangat........... aku nak KURUS!!!


Aku masih meneruskan perjuangan.................................

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails