.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, January 25, 2007

BiLeR JaRi mULa mENaiP!

Esok.. committee yg organize Annual Gath kat JB aritu sumer pegi A-Farmosa kat Melaka.. tido Banglo kat sana for 3 days 2 nite.. huuuuu... aku tokleh gie.. kalau aku gie.. anak aku saper nak jaga.. cedehhnyerrr.. biler dah bekeluarga nie lain.. whatever we do.. family come first.. dah tak boleh nak berjinba² cam org blom kawen... tetambah biler dah ada ahli kecik.. ahli kecik will always be on prioritize... tak per larrr.. pegi lar koghang.. pegi semua..... biar aku di sini bersamer si kecik ku ini....

Alang² dah tak join co. nyer program esok igt nak p ler umah Zura Sabtu nie kat Semenyih nun.. tup² laki aku kata dia kena attend kursus lar plak aritu.. ikhsss... ada² jer aral nak ker umah ko nie lar Zura... hmmm... tgk ler lepas laki aku balik kursus ker.. hari Ahad ker.. kalau ok aku sampai ler umah ko.. sonok kan dah ada umah sendiri..........

Masuk semalam dah tiga hari aku tak amik nasi for dinner.. harapnya dpt dikekalkan sampai capai target berat aku... terlalu banyak godaan... urggghhhh.... Kan bagus kalau lemak kat badan nie boleh ditransfer².. sapa yg gemok.. bleh transfer lemak dia pada yg kekurangan lemak.. pada owg kurus yg nak gemok.. tp tak gemuk² larrr.. kalau ler senang cenggitu... aku rasa manusia atas dunia nie sumer solid jer badannyer... kehkehkeh... tak der yg kurus.. tak der yg gemokkk... besssstttnyerrr!

Sebelum balik nanti aku nak makan Asbab.. :D.. pada kengkawan UiTM dulu mesti tau nie apa.. especially Tinie.. aku mula bajar makan mender dari dia larr.. klakar tul zaman bajar dulu.. biler pagi² buta tu berebut nak masuk toilet.. penangan Asbab... maklomlerrr.. kami owg pompuan nie senantiasa ingin kelihatan cantik.. ramai yg sanggup bersusah payah... menderita.. bergolok bergadai.. semata² nak cantik... coz..tak semua org yg lahir atas dunia nie dgn kecantikkan semulajadi yg dikurnia Illahi.. tapi.. apa²pon.. kita harus bersyukur... atas setiap kurniaanNya.. walaupon kita tak cantik... atau cacat sekalipon... kalau kita merubah ciptaan Allah.. seolah² kita menghina ciptaan Tuhan.. siapalah kita yg kerdil ini utk melawan ciptaan tuhan... Manusia diciptakan berbagai² bangsa, rupa, kulit dan warna... tujuannya satu.. agar kita saling berkenal²an.. dan hidup aman tenteram... ini tidak.. ada yg parasnya Allah ciptakan elok.. nak elok lagi.. "dia cucuk sana.. dia cucuk kat sini.. sini.. sini dan sini.. sinun.. minggu depan dia cucuk lagi.." mulut yg tak sedar diri senang betul menghina org yg pada pandangan matanya kelihatan hodoh... apa yg kita nak banggakan sgt... segala yg Allah berikan hanya pinjaman... yg cantik akan kerepotttt jua satu hari nanti... yg elok hati... baik isi hati.. baik lar orgnya... buruk isi hati.. maka buruk jugalah orgnya.. tak kiralah ko ratu dunia ker aper ker.. jgn sesekali kita perasan hebat kat dunia nie.. kat akhirat belom tentu..... BELUM TENTU....

Sebagai manusia yg bersyukur... kita kena tahu menghargai apa yg diberi... kita jaga elok².. supaya tak rosak.. sebab tu aku nak turunkan berat.. biler gemok nanti byk penyakit leh dekat.. aku tanak sakit.. kesihatan tu harta tak ternilai... bukan boleh dibeli kat kedai runcit.. owg yg isap asap rokok tu.. lagi tak sayang badan lar tuuu... tak sayang duit....

Balik umah nie.. aku nak masak sup sayur.. cian kat anak buah aku tu... badan dah kurus since mak aku p Mekah.. tak makan nasi... so.. aku nak balik awal....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails