.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, January 18, 2007

.: Bait TinTa Dari Hati:.

Teraser malas lah plaks nak turun lunch kat bawah.. aku igt nak tapau jer.. aku nak ngadap blog n surfing internet.. itu jer ler keje aku most of the time kat opis nie.. bos asyik tak der jer.. itu yg aku merayau² tanpa arah dlm alam cyber nie.. :)) W'pon rileks.. tapi kengkadang bosan jugak biler hari² berdepan dgn keadaan yg samer.. menumpulkan minda dan memupuskan skill bekerja yg ada.. aku bukan nak makan gaji bute.. tapi.. dorang yg bute² tak kasik aku keje.. what to do..

Semalam laki aku bawak aku dinner kat NZ Wangsa Maju.. aper lagi dijamu ayam madu lah.. nak pujuk aku ler tu kunun.. iyer abg.. sib baik ayam tu cedap n mmg fav aku.. sbnrnyer igt nak mogok lagi semalam.. tapi tak jadik.. sbb laki aku asyik dok wat lawak antarabangsa.. tak gelak nanti cian laks kat dia.. :)) itu ler untun nyer kawen ngan Pak Lawak.. nak marah pon bleh jadik nak tergelak.. aku cuba jugak tayang muker heartless.. tapi dah petang² tu tak mampu nak tahan dah.. perut lapar sehh.. he's succeed on breaking the stone in my head.. tapi esok lusa kita tak siapa tahu.. so abg.. pls don't ever try on doin it twice.. who knows u may not get over it the second time... .. coz.. aku nie kengkadang unpredictable.. yg paling penting aku pantang sgt org bercakap dgn nada yg tinggi & tarik muka 14 ngan aku.. maklom ler hatiku terlalu halus mulus.. tu yg cepat teraser tu... [uwekkk] tak kira larrr org buat lawak ker aper ker.. kalau aku dah terdiam seribu bahasa tu.. paham² sendiri lar.. makan dalamm wooo.. abg.. u know me better than others rite!

Isteri mana tak sayangkan suaminya kan.. pompuan nie once dah diikat dgn title isteri.. sampai bila² pon hidupnya dihabiskan utk suami dan anak².. asalkan mereka bahagia.. maka bahagia jua lah dirinya.. bagi aku ya.. bagi org lain aku tak tau larrr.. I always remember.. nobody is perfect in this world.. sedangkan lidah lagi tergigit.. inikan pula suami isteri.. mana ada laut yg tak dilanda badai.. mana ada bumi yg tak disirami hujan.. tapi jangan terlalu kerap.. kang tercetus tsunami.. jadik laks banjir.. sapa nak jawab.. bahaya woo.. yg penting kita tau camner nak redakan badai tu.. dan nak surutkan banjir tu.. biler dah berkahwin nie.. diri kita bukan utk kita sahaja.. kita berkongsi segalanya bersama suami dan anak².. istilah pentingkan diri harus dilupuskan dari kamus hidup.. kerana.. diri kita adalah keluarga kita.. tak siapa mahu hidup dlm keluarga yg porak-peranda.. semua org impikan yg indah² belaka.. jadi bertolak-ansur lah atas satu² perkara.. yg mana boleh beralah.. beralah sajalah utk kebaikkan bersama.. tak luak pon harga diri tu demi utk insan yg kita sayangi.. bagi pasangan.. jgn sesekali takes your partner for granted.. kerana "Isteri bukannya hak milik.. tapi anugerah" ha..ha.. igt kata Dato' Rahim tu... kalau isteri merajuk.. pujuklah cepat².. kadang² isteri nie merajuk bukan sebab dia marahkan kita or kecik hati.. cuma kadang² dia mahukan perhatian dan belai kasih dari si suami.. cuma kengkadang lelaki nie tak paham.. si isteri pula dikata mengada²... igt kata Dato' Rahim...

Semua org ada perasaan.. marah.. sedih.. suka.. duka.. tapi bagaimanakah cara kita mengekspresikan perasaan yg lahir dari hati itulah persoalannya.. hidup ini ada pasang surutnya.. begitu juga dgn hubungan sesama insan.. kadang² kita rasa kita dah cukup kenal dgn seseorang tu.. padahal di hatinya tak siapa yg tahu.. sbb tu lar ada antara kita yg mudah tertipu.. terperasan.. dan bermain dgn perasaan sendiri.. malah ada juga yg memendam rasa hati.. sebab tu bagi aku perlunya blog ini.. aku tak mau berpura jadik org lain.. aku mahu menjadi diri aku sendiri.. jadi.. tidak seorang pon boleh persoalkan apa yg aku tulis di sini.. ia sekadar satu cetusan dari mindaku utk meredakan tekanan kehidupan yg aku hadapi.. biar sePOYO mana pon tulisanku ini.. ianya tiada kena mengena dgn anda di luar sana.. dan kalau ada pon yg terkena.. mungkin itu hanya satu kebetulan yg tak disengajakan...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails