.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, January 17, 2007

]]SeBaL[[

Sebal sekali perasaanku pagi nieh.. iya.. blom apa² hatiku nan halus..mulus.. tulus.. kudus.. inie telah dgn teganya diguris org yg menganggap dirinya tidak bersalah.. dgn menjawab keras niat baikku yg dianggap bebelan membingitkan telinga di pagi hari yg sebal ini..

Masalahnyer.. aku masih tertanya² sendiri.. apa betulkah aku membebel tadi.. bolehkah kata²ku yang tak sampai pon brp patah perkataan itu diklasifikasikan sebagai satu bebelan.. apakah suara yg lahir dari hatiku ini tak layak utk didengari.. adakah merupakan kesalahan maha besar bilamana mulutku memuntahkan sesuatu sekadar mengingatkan.. adakah perlakuanku itu melampaui sempadan kebijaksanaan.. sesungguhnya aku tidak suka memperkatakan sesuatu yg sia² apatah lagi tidak memberi makna apa² kepada yg mendengarnya.. ya.. kalau begitu.. terserah.. mungkin adalah lebih baik bagiku diam membisu.. .. tidak akan engkau dengar suara bingitku ini lagie.. tidak akan terganggu tidurmu itu.. beradulah.. beradulah di singgahsana mimpimu... biar aku menjadi pemerhati nan bisu... dari mendengar cemuh nistamu itu..

Sesungguhnya aku benci mendengar kata² kerasmu.. jangan pamer egomu padaku.. kerna perbuatanmu itu telah membakar jiwaku.. perlukah kugali kembali keegoan yg telah lama bersemadi.. ... perlukah benihnya kugilap dan kembali menyala... menyala dan membara di hati ini..............

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails