.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, January 22, 2007

..CeLoTeH PaGi SeNiN..

MENGANTUK.. Mengantuk.. mengantuknyerrrr… mata nie macam susah sgt nak diangkat.. maka terpakser lar aku menaip entry ini dlm keadaan separa sedar.. haha.. aku ngah lalok nie.. mamai tido tak cukup semalam.. Alyaa asyik bangun malam jer… merengek lapar.. kena sumbatkan susu… baru dia eh tido lena..

Letih pon satu hal jugak.. yerlarr.. semalam kitorang teman Seri pegi beli kelengkapan perkahwinan dia kat Nilai 3.. cuaca yg panas membahang.. hangat menyengat kulitku yg dah sedia ranum nieh.. ohhh.. Cian lagi kat Alyaa.. layu jer muka diusung ke sana ke mari… but shes okay.. tak byk kerenah.. Alhamdulillah.. Masih teraser² manisnya cendol jagung yg mengalir di tekak semalam.. sedap woo layan cendol di tengah panas.. tak menang tangan aku tgk mamak cendol tu layan customer.. (ayat bombastik jer nieh!) Barang kat Nilai nie boleh lah.. ada byk juga kedai² jual kain ela.. langsir.. permaidani.. alatan kawen.. barang² kraftangan kayu… tudung.. kerepek, asam dan bermacam² lagi.. Cuma kaki aku nie tak baper semangat nak melangkah dlm cuaca terik melekit camtu.. dalam tak semangat² tu pon sempat aku sambar tudung 5 helai..(dah lama tak beli tudung.. yg aku dok pakai selalu pon dah buruk² lubang sana sini bekas tusukan brooch juga hasil tempekan sterika panas yg dibuat laki aku).. Bayangkan kalau aku betul² semangat… heheh..

Selain tudung terjumpa juga aku plastik sarung baju berzip yg aku cari² selama nie.. rupa²nya ada dijual kat sini… aku beli lima helai.. aku nak simpan baju kawen aku dlm nie.. sayang.. baju tu mahal.. kalau tak dijaga.. rosak abis semua…

Beli juga sikit kerepek juga asam.. buat kudap-kudapan.. ukhhh.. org lain yg nak shopping aku laks yg lebih².. :D pasal shopping serah sajer padaku.. dgn syarat ko serah sekali duitnya.. gerenti beresssss…!! Hahahah… Aku nie mmg orgnyer borosss.. nafsu membeli aku cukup kuat.. Oleh itu.. kalau korang atau sapa² nak shopping tolong lar jgn ajak aku.. aku takut kehabisan duit… ngeeee…:-S

Balik dari Nilai terus ke Nagoya di Alam Central Shah Alam laks… utk tempah langsir buat hari bersejarah tu.. org sibuk pilih² kain.. aku laks sibuk meronda kedai ke kedai.. sajer jenjalan & nak cari sandal yg lembut sket utk aku melangkah dengan lebih rileks & tak ler rosak sangat tumit aku..

Kelmarin laks.. iaitu hari Sabtu.. aktiviti mengemas & susunatur rumah mengikut keselesaan… lapang sket ruang santai dgn susun atur baru nieh… Lepas mengemas kitorang kuar jap ke Tesco Puchong utk mencari Money Changer.. malangnyer.. dah tutup… ker Sunway Pyramid we proceed then.. still luck is not on our side.. Money Changer dia mmg masih bukak tapi perkhidmatan yg diperlukan tidak disediakan lah pulak.. so.. three of us berjalan tanpa tujuan dlm mall tu for quite some time.. watching ice skater yg cuba menonjolkan skill skating masing²… bosan.. lagipon tmpt tu dah nak tutup.. beratur kat autopay parking ticket.. (kena guna syiling laks.. sib baik ada kedai leh tukau duit..) terbang 3.00 hengget.. dari Pyramid.. ingat nak dating ngan my old classmate.. Syura di Gazebo syeksyen 15 Shah Alam.. salah masuk jalan lar plaks.. pusing² takes sometime.. tak ada jodoh nak bertemu.. kami sampai Gazebo dia dah pon blah.. anak dia si Umairah dah mengantuk.. anak aku laks si Alyaa.. tak abis² mengasah skill jeritan dia di tengah² meja hingga menarik perhatian penjamu selera di situ.. aku makan roti nan tandoori Ady laks makan roti telur.. bleh tahan rotinya.. tandoori ngan nan tu plaks satu menu baru buat aku.. first time cuba.. hmmm.. quite ok.. taste not bad..


Lepas makan.. bayar & balik… lepak dpn tv.. tido di ruang tamu kami anak beranak malam tu.. coz malam sebelumnya Si Alyaa jatuh lagi sekali tanpa dijangka… aku tidurkan dia dlm Playpen dia.. utk keselamatan kununnya.. sekali pagi buta ntah pukul baper aku dikejutkan dgn bunyi bum.. & tangisan kuat.. Alyaa jatuh lagi.. its really puzzle me up for quite some time.. how could it be.. aku tido kan dia dlm playpen tu.. tak kan lar dia bleh panjat kuar.. sedangkan aku dah turunkan tilam dia ke bawah… misteri.. sungguh misteri… sian Putri Alyaa Safiah.. risau aku bila kerap sgt dia jatuh.. masuk yg nie dah 2 kali dia jatuh.. Alhamdulillah kali nie pon dia tak der apa².. kupohon ke hadrat Allah selalu agar senantiasa melindungi bayiku ini ketika kami selaku ibubapa tak daya melindunginya di kala tak terjangka…

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails