.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, January 4, 2007

TaHuN BaRu Yg BZzzzz...

Haii.. Selamat Tahun Baru to All!! Walaupon dah lepas 4 hari.. rasanyer belom terlewat kan... perasan bizi lar plaks melangkah ke tahun baru nie.. sampai tak sempat nak update blog.. ada² jer kejenyer... tak cukup keje office tambah pulaks ngan tugasan sampingan.. tup² aku dilantik sbg transportation committee laks utk office staff gathering kat Persada JB this commin' Sat... huhhh... kena compile-kan details sumer staff yg naik bas tuk pegi sana.. which termasuk lar haku, laki aku & our baby.. malas nak drive n nak jimat duit minyak n tol jugaks... dlm senarai penumpang yg nak join naik coach ada byk lar plaks foreigners... there are Omputih, Korean and Indian from originaly from India... tu sumer expatriate co. aku.. adusss jenoh ler berbelit lidah nak conduct dorang nanti... naper ler aku yg kena handle nie... ikhsss....

Tinggal satu hari lagi... committee yg lain akan bertolak awal esok pagi... tinggal aku jer sorang yg akan bertolak bersama yg lelain pagi Sabtu nanti.. yerlarr kata transportation committee.. kena lar bertolak sekali...

Hmmm... spt org lain jugaks.. hadirnya tahun baru akan disertai dgn azam yg baru.. azam baru juga azam lapuks yg tak kesampaian.. heheh!..

1) Azam pertama aku thn nie ialah nak kurangkan lemak² yg dah berkilo² kat badan aku.. aku igt nak kurangkan sampai tinggal 50 kilo... Cheewahhh... tinggi harapan tuh! :D

2) Secondly.. aku nak duduk rumah sendiri.. dlm erti kata lain aku nak beli rumah instead of menyewa.. bayar tetiap bulan.. rumah org punya jgk...

3) Yang ketiga.. rasernyer macam nak tuka keje baru.. :D.. (tau kat bos aku mampuih!) Aku nak tingkatkan kualiti kerja dan my experience value.. aku nak tingkatkan kemahiran aku dlm segala segi yg bersangkutan dgn bidang keje aku... pastu bleh lar aku demand gaji tetinggi sket... mana tahan beb bertahun² takat tu jer.. bilernyer aku dpt bergelar hartawan yg dermawan.. hehe...

4) Aku berazam juga utk memperbaiki personaliti diri.. aku ingin menjadi seorang anak yg lebih baik.. isteri yg solehah, ibu mithali... :)) haha.. macam ler aku nieh baik sgt... :P Tak luper aku juga nak mempertingkatkan amal ibadat aku yg seciput... aku nak cuba beristiqamah dlm melakukan satu² amalan yg baik... tak nak ler hangat² chicken shit!

Itu jer kots aim aku buat thn nie.. bebanyak sgt takut tak tergalas plaks.. :D Tapi.. kat mana dan biler nak muler.. ermmm... sekarang!



No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails