.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, March 29, 2006

RoUtiNe..

Rutin.. biler dah rutin.. tentunya membawa maksud perkara yg sama yg dilakukan sehari².. Bosannyaaa.. Hari² yg dilalui seems too boring.. bangun pagi, mandi, semayang, sterika baju, gi keje.. sampai opis.. sarapan.. (pon yg sama jer, bun cicah milo/nescafe panas) kalau ada keje buat keje.. kalau tadak lepak update blog nie.. lunch kalau ada kawan makan sekali.. kalau tadak.. tapau naik atas.. sambung keje semayang.. berkemas tuk balik.. balik naik LRT.. tunggu bas.. (kalau cepat Alhamdulillah.. kalau lambat sakit pinggang nunggu.. option kedua.. laki aku fetch up after his off hr yg bezanya 1 1/2jam ngan aku!) Sampai rumah.. salin baju.. terlentang atas katil atau lepak dpn TV.. lepaskan lelah.. then.. kuarkan bahan nak masak dari peti sejuk (kalau aku rajin nak masak aritu) rendam ikan or lauk yg keras.. sambil cuci baju (kalau dah menambun dlm raga baju kotor.. potong sayur.. masak apa yg ada.. kemas dapur.. lipat baju yg tak berlipat.. sambil tunggu laki aku balik.. kalau dia lapar sgt.. kitorang makan dulu.. kalau tak makan lepas semayang maghrib/Isyak.. tgk TV lagi.. sambil laki aku sidaikan baju.. lepak, sembang² pasal hari masing² sambil mengunyah buah/jajan.. Dah kul 12.00mlm.. gosok gigi, cuci muka, basuh kaki.. sediakan baju nak pakai keje esok.. sterika kalau rajin.. kalau malas.. esok baru sterika.. tido.. begitulah.. hari² berikutnya........
Bosan.. bosan.. BOSANNN!! Itularrr yg harus aku lalui hari².. what to do.. I'm sure org lain pon cam aku jgk.. 5 hari keje dgn rutin yg sama.. kalau nak ubah angin pon.. mungkin towards the weekend.. boleh ler ubah rutin yg lain sket dari biasa.. boleh lepak umah mak/in laws.. makan lauk yg dorang masak.. update with new chronicles of other family members..
Agak² apa yg boleh aku lakukan to get away from this routines that I have to face everyday.. just to recharge my energy.. aku tanak carta idup yg aku lalui mendatar.. Aku nak nikmati kehidupan nie dari perspektif yg berbeza.. to be alive everyday!! Life is just like a chocolate bar.. taste the sweet of it.. b4 its melt down..

"Happiness keeps you sweet, Trials make you strong, Sorrows keeps you human, Failure keeps you humble, Success keeps you glowing and Allah keeps you going..."

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails