.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, March 20, 2006

KeNaPa MeNaNGiS??...


Semalam.. sblm tido.. spt biasa.. borak² dulu.. then tiba² soklan nie kuar dari mulut laki aku..

"Ayg takut tak kalau tiba² tgh tido malam².. bangun.. abg tak der kat sisi?"

Aku ckp lar; "Kalau abg setakat pegi toilet.. tak der lar takot.. tapi kalau tinggal ayg sorang kat umah takotlarrr.. Lainlar kalau duduk kat umah mak.. ramai².. Ayg tak suka tinggal umah sorang².."

"Hmmm.. Kalau tak jmp abg lamer.. ayg rindu tak kat abg..?"

"Rindu lar.."

"Ayg sayang abg tak..?"

"Naper..?.. Ermmm.. Sayanglah.."

"Tak der larrr.. maner larr tau.. tiba² nanti abg tak der.."

Hmmm.. tiba² air mata aku menitis.. dlm gelap malam.. tiba² aku senyap menahan sebak.. tapi air mata mengalir jua... aku cuba utk tidak membayangkan semua itu.. Aku raser.. aku tidaklah setabah mak.. yg dpt menerima pemergian abah ke rahmatullah dgn hati yg tenang dan redha.. aku raser kekuatan yg ada dlm diriku masih goyah.. jiwaku masih terlalu rapuh.. aku tak dpt membayangkan drama sedeh.. sepertimana yg telah terjadi 8 thn dulu.. hari yg mendung.. pemergian Abah yg aku sayang buat selamanya...

Air mataku mengalir dan terus mengalir.. rasernya spt tak dpt utk dihentikan lagi.. aku tak dpt bayangkan hidupku keseorangan tanpa dirinya.. anak kami tanpa bapa.." Aku terlalu sedehhhh.... Sekeras² hati seorang wanita.. kolam hatinya ttp akan berkocak.. bilamana disentuh org disayang... Meskipun tak pernah dilafaz.. Tetapi hati sering menyambut.. tiap kata dan ungkapan sayang darimu..

Bilerr abg tanya kenapa ayang nangis.. kenapa?.. why?? Hati ini tidak mampu lagi utk berkata².. let action speaks the words.. You know now.. how much I love you.. Truly.. Madly.. Deeply......



When I first saw you..
I was afraid to talk to you..
When I first talked to you..
I was afraid to like you..
When I first liked you..
I was afraid to love you..
Now that I love you..
I'm afraid to lose you...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails