.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, March 9, 2006

Hidup Satu Percaturan...


It is so frustrated to admit.. today Malaysian teruk.. selfish.. pentingkan diri.. tak der ehsan.. sbb aper aku cakap cenggini..?? Hmm.. mmg I'm quite upset with certain Malaysian attitude.. adakah ini bakal menjadi budaya kita.. itu aku tak tau.. Aku harap masih ada org² Malaysia yg berperi-keikhsanan.. buka mata.. buka telinga.. jadilah manusia yg prihatin dgn keadaan sekitar dan sekeliling...

Hari² aku naik LRT dari station Sri Petaling ke station Titiwangsa.. would take bout 40mins utk sampai ke tmpt keje.. kira bih krg aku naik from start to end of the station lar.. spt biasa from the start station.. org mmg dah penuh.. nak dijadikan citer there is no more seat left.. aku pon masuk.. pandang kiri.. pandang kanan.. berdiri jerlarr.. walaupon waktu tu aku tak larat.. maklum ler perut dah quite sarat.. 7 months... yet.. there's nobody bother to offer me their seat.. masing² buat muka toya.. buat tak nampak.. maser tu raser nak menangis pon aderr.. ye lar sedeh.. kenapa lar zalim sgt manusia² nie.. malah ada jgk yg sanggup berebut tmpt duduk ngan org mengandung.. aku tak paham manusia² nie.. tak sedar dan tak taukah dorang nie.. ataupon dungu sgt dah ker kepala otak yg tuhan bagi utk berfikir.. yang perempuan mengandung nie.. condition dia tak sama ngan org lain yg tak mengandung... tak boleh berdiri lamer.. kaki bengkak.. pinggang sakit.. silap haribulan boleh pitam.. sib baik ler sakit biasa aku tak dtg time tu.. selalunya.. aku mesti sakit kepala dan raser nak pitam biler berdiri statik lama² satu tempat.. coz glukos aku kurang dlm darah.. tadi aku kena berdiri about 30mins.. baru dpt duduk maser kat station Masjid Jamek.. yg kelakar tu.. org yg buat² tido.. tau pulaks timing dia nak bukak mata.. sungguh kelakarrr.. kelakar sungguh.......

Sampai opis.. aku ckp.. tak perlah baby mama.. cian kita.. tak der saper nak kasik kita duduk.. tapi dunia nie bulat.. hidup satu percaturan.. what u give.. you'll get back!! Just need to remember that.. pada manusia² tu.. satu hari nanti.. tentu akan merasa.. bagaimana sekiranya diri mereka mengandung or wife sendiri mengandung.. diperlakukan begitu... apa perasaan mereka...............~

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails