.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, February 24, 2011

..iT's PreDiCteD 2B A BOY..

Saper pernah dengar Kalender Jantina Cina (Chinese Gender Calendar).. dulu aku pernah post kalender tu kat sini.. dulu aku tak pernah kisah sangat pon dari maner asalnya kalendar nie.. maner dorang dapat.. camner dorang buat kalender tu.. tapi kalau korang masuk website nie.. korang bleh tau sumer berkenaan kalender tu.. asal usul dan teori²nya..

Okeh kat sini aku explain roughly apa yang aku paham.. nak lagi paham.. korang kena lar baca sendiri kan.. mengikut teori orang Cina.. kaum perempuan lah yang tentukan jantina anak.. samada bayi yang dikandung itu berjantinakan lelaki atau perempuan.. mengikut kajian ahli astrologi Cina kesuburan seseorang wanita itu bersangkut paut dengan 5 elemen astrologi.. mengikut mereka ovum/telur yang dikeluarkan seseorang wanita mempunyai polar pusingan.. sebab tu kat jadual nie usia si ibu ketika berlakunya persenyawaan memainkan peranan penting bagi mengetahui dengan tepat telur yang dikeluarkan itu menghasilkan bayi lelaki atau perempuan... kerana telah dibuktikan melalui beberapa kajian bahawa sperma yang dikeluarkan lelaki gen x atau y mempunyai tarikan elektrostatik.. yang mana keadaannya sama dengan ovum si perempuan yg juga mempunyai tarikan elektrostatik yg lebih kurang serupa.. negatif dan positif.. dan telur si perempuan lah yang akan menentukan sperma yang mana boleh menembusinya berdasarkan charge elektrik yang dihasilkan..




Kalau ikut jadual biasa nie cam leceh kan nak baca.. sekarang nie researcher nie tengah buat survey.. setepat manakah jadual yang asalnya ditemui berusia 700 tahun dahalu tertanam di dalam kubur kerabat diraja China berdekatan Beijing ini.. so dia buat cara yang lebih mudah.. hanya key in information yang dikehendaki dan.. tadaaaa.. keputusan akan keluar sekelip mata..

Macam yang dulu.. aku cuba ketiga² kelahiran anak aku.. Alyaa.. tepat.. Aisha.. tepat.. tapi.. Ainna.. nadaaa.. salah.. salah dan salah.. dia kata aku patut dapat baby boy maser mengandungkan si Ainna tu.. so.. ketepatan jadual nie ada lar 70%.. idak ler tepat sangat.. boleh cuba sekadar suka².. lelaki atau perempuan.. asal sihat kan.. selamat..  

Ohh.. result kat bawah nie aku cuba untuk kandungan aku sekarang.. dan diramalkan ianya bayi lelaki.. tapi tak tau lar.. above all.. Allah lah yang lebih berkuasa..


Nie aku nak share video² menarik bermulanya kejadian seorang bayi hingga saat melahirkan.. di babycenter.com juga saat² si ibu melahirkan bayi mereka melalui pelbagai kaedah kelahiran ... buat bakal² ibu di luar sana.. marilah sama² kita berkongsi ilmu.. orang kata.. maser mengandung nie.. apa diamalkan si ibu akan diwariskan si anak.. ibu rajin belajar.. anak nanti cerdik pandai.. ehehehe

5 comments:

comey_lote said...

tahniah kak pah!!

comey_lote said...

huhu memula baca tajuk dah terus komen sbb seksaited sgt...hihihi igtkan scan..hihihi
tp takpe lah harap2 apa yg dijangkakan kali betul...Amin!

Ena said...

ena ada jugak refer mende ni.. kebetulan juga kedua2nya tepat... akan datang tak tau la plak.. lom success lagi.. huhuhu..

Unknown said...

uwaaaaaa..elly nak jugak rasa pegang baby kecik lagi, lamanye nak lekat no 2 neh!tulun-tulun..ade tips utk cepat lekat?

mizct10 said...

dah try td.. girl.. tp ramai org ckp boy sb perut bulat je... x tau lah tu..kita tgk nanti lg sbulan je..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails