.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, February 10, 2011

..KejE UMaH DaH MeNaMBuN..


Sejak mengandung nie.. banyak keje umah dah terabai.. sumernyer pending dan akhirnya dari setinggi Himalaya dah jadik Everest.. kadang² pening tengok keadaan rumah... bersepah sana sini... dengan kain baju tak berlipat.. dengan mainan tak berkemas.. dengan lantai berhabuk berlengas.. dengan tandas berdaki.. Urrrghhhh... aku memang nak buat semua tu.. tapi lately aku letih.. sampai jer umah terbayang tilam ngan bantal jer.. anak² pon malas aku nak layan.. sumernyer ayah settlekan..

Trimester pertama akan berakhir tidak lama lagie.. harapnya penangan hormon tak seimbang nie akan kembali seperti sediakala.. lemas duduk dalam rumah tak berkemas.. selalunya biler aku ok.. aku akan buat apa yang terdaya... mengemas ketika anak² masih tido lena.. sebelum aku tidur atau sesudah aku bangun tidur... tengah malam gelita atau di waktu pagi² buta.. susun maner yang patut.. asal saja tidak semak di mataku.. biler mataku semak.. aku jadik penat.. penat berfikir..biler lar pulak aku nak kemas sumer tu.. otak pulak serabut.. akhirnya tensen sendiri..

Selalunya biler En. Ady balik lambat.. aku lepak umah mak.. makan.. semayang siap².. basuh bekal anak² dan pastikan dorang siapkan homework masing².. so aku tak yah pk banyak... balik rumah hanya untuk berehat.. rutin harian adalah sama.. hujung minggu pula masa untuk selesaikan semuanya..


1 comment:

comey_lote said...

laaa kak pah pregnant lagi ke... bestnya!!! tahniah kak pah! suka tul tgk org anak ramai ni..cute je kalau jalan berderet kecik2...hihi
tahniah ya kak pah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails