.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, September 8, 2010

..Duit RaYa..



Jalan lengang.. ofis dah sunyi sepi.. ramai yg dah syok bercuti.. wahhhh... balik awal.. ok.. elakkan jammed.. aku balik Kedah Insyaallah raya kedua.. sebab tanak bersesak² jugak.. kem salam orang kampung korang..

Raya nie sebenar sangat² dinanti²kan kanak².. sama macam kita kecik² dulu.. masa nie lar nak buat collection.. cukai.. cukai.. ahahaha... teringat zaman kekecik dulu time beraya di kampung.. round satu kampung.. perut dah kembung minum air sirap... nak dapat satu hengget punyer lar siksa.. pegi satu rumah.. dapat lar 2 kupang... paling tinggi pon 3 kupang.. at least 4 buah rumah beraya.. baru dapat collect satu ringgit... perghhh... tapi seronok kan... berjalan ramai².. masuk ntah rumah sapa².. hahaha... makan macam².. melawat tapak... selalunyer ada lar ketuanya... bawak yg kecik² nie.. aku jadi pengekot jer..

Duit raya paling besar aku pernah dapat??  Hurmm RM50.00.. pakcik makcik aku bagi.. biasa lar anak sedara... paling last dapat masa aku tingkatan 5 tak silap... giller malu nak sambut angpau raya masa tu.. tapi kalau tak dapat mula lar nak sedeh.. sebab tengok adik² yg lain melompat² dapat angpau.. aku pon belajar lagi.. tak keje lagie.. mana nak dapat sumber kewangan kalau tidak di hari raya.. ahahaha...

Dulu seronok dapat duit raya.. sekarang seronok bagi duit raya pulak.. (ada ker yg tak seronok??).. Seronok lar kan budak² beratur berebut² nak salam.. YB nak bagi duit..

Sebenarnya berkat kan bagi duit raya kat orang... atas keikhlasan dan ketulusan kita menggembirakan hati yang menerima.. terutamanya kanak².. fakir² miskin.. mak bapak sendiri.. jangan lupa pulak.. Allah akan balas dengan rahmat dan limpahan rezeki yang berganda.. ingat tak.. tangan yang memberi itu lebih baik dari yang menerima??

Sampul raya dah isi duit ker korang?? :)


4 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

dah isi dah :)

Selamat hari Raya ! Maafkan salah silap yer..

ayah,ummi, farish said...

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir & Batin
Dr maya & Family

Ena said...

Ena tak terisi lagi sampul raya kat umah tu.. tak larat.. nak tengok pun malas.. tapi malam karang or esok kena la isi..

yerla.. raya nie budak2 la yg seronok sbb leh kumpul duit raya.. ena tak ingat berapa paling banyak ena pernah dapat kak..

Srifairus said...

salam.. selamat hari raya kak ina.. maaf zahir batin..

fajri dah dapat duit raya dr pak ngah.. TQ.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails