.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, February 22, 2010

..Bagi iKaN MaKaN..

Pegi maner minggu lepas.. hmmm... ke taman hari itu lorr.. hehehe.. tapi bukan utk ke playgroud.. kami cuma nak p bagi ikan makan.. sbb balik dari taman tu minggu lepas si Alyaa tak abis² dok bagitau nanti pegi sana lagi dia nak kasik ikan² kat situ makan... makaaa... utk menunaikan harat si cilik yg byk mulut tu... kami pon bersiap lar seadanya utk ke taman petang Sabtu lepas... walau pon pada mulanyerrr hati dah mula risau biler tgk titisan hujan yg menitis di atas cermin kereta.. dlm hati berdoa.. jgn larrr ujan.. kesian kat budak² yg dah berkobar² berceloteh sedari keluar gate rumah... dan akhirnya biler tiba di persimpangan jalan belakang utk ke Taman... Hujan yg tadinyer hanya tersedu sedan... kini telah menangis semahunya... Si Alyaa tengah tido kat belakang keta (seperti biasa.. dari kecik sampai skrg.. pantang naik keta.. tak sampai baper minit tido lah dia..)Si Aisha laks masih membuntang mata memandang keluar kereta...

"Alamak.. hujan.." Aku bersuara..

"Camner Yang.. nak teruskan ker tak?" En. Ady menyoal aku dgn jawapan yg aku sendiri tak tau nak jawabb... maka jawabnya Lu PK lar sendiri...

"Kita pegi jerlah eak.. mana tau kot² ujan benti" En. Ady memberikan jawapan pada soalannya sendiri.. setelah aku cuma diam memerhati cuaca yg agak mengganggu fikiranku itu... errmmm adalah amat tidak seronok untuk mengecewakan hati anak² kan.. tetiba..

"Hujan pakai laa payung.." Aisha menyampuk... uhhh.. budak kecik senang jer fikiran dia kan...

"Tak bleh pegi lar Aisha.. hujan nie.." Cuba menerangkan keadaan yg dihadapi kepada seorang anak sekecil Aisha adalah satu perbuatan yang sia²... maser tu kitorang dah park keta kat luar taman...

"Hujan.. pakai payung.." Aisha mengulangi ayatnya tadi... masih tidak mahu mengalah.. dari tadi dorang tunggu nak pegi taman...

"Ikan sumer dah balik umah lar Aisha.. camner nak bagi ikan makan.." Dorang tetap berkeras nak keluar ke taman.. Alyaa pon dah jaga dari tido.. berkeras seperti adiknya.. kesian laks tengok muka masing²... kitorang tunggu sekejap dlm keta.. dan.. hujan beransur² berhenti... seolah mengerti keinginan kuat anak² ini... dan kami pon meneruskan hajat sebenar petang itu... dan ini lar gambar² yg ditangkap petang itu...

.. Ikan tak baper nak muncul.. maser memuler baling roti nie.. baru lepas hujan kan..

..tu dia.. dia dtg dengan misai janggutnya.. hahaha!! Ikan sembilang kan ader misaii..
..KENDURIIII!! Aku dengar ikan² tu cakap.. hahahaaa!!

..biler tgk ikan² nie siyess.. bukan takat nak bagi makan.. raser nak tangkap buat makan pon ader.. gumok² ooo... panggang pon sodap nieh!

..tengah khusyuk kasik ikan makan roti..

..kura² pon bersepah kat sini tau.. sbb aku ada nampak jgk sorang budak tu bawak balang kura² dia.. agaknyer dia nak lepaskan dlm kolam taman nie.. En. Ady pon ckp esok² kura² kat umah kitorang dah besar.. dia nak lepaskan kat sini jgk.. bagi dia hidup bermasyarakat.. at least kat situ dia selamat.. kolam tu dilarang memancing..

..sukernyer kitorang tgk ikan² nie..

.."Kami nak lagiii.. lagieeee..!!"

..haaa.. nie baby ikan makan roti.. hehehe..

..Roti dah abis..

..tgk ikan tu mula bersurai.. kenduri dah abis..

..Ainna nak tengok jgk..

..daddy's girls..

..peace to the world..

..Ainna pon ader hati nak buat peace.. hahaha!!
..Bonda with the girls.. ;)

..happieenyer bebudak nieh!..

..jenjalan taman pulak..

..sedap jer udara maser tu.. sekarang kan musim panas.. ujan nie sejuk sikit udara.. besttt jer!

..ececeehhh.. pandang sebelah mata nampak!..

..macam tu lar gayer dorang berjalan ngan ayah..

..pegang baju.. jgn tak pegang.. ngan aku pon dorang buat macam tu jgk..

..aper ditengok si Alyaa..

..posing time..

.."Aishaaa.. Senyummm!"

..tgh tunggu Bonda nak suh pose camner..

..Ainna Najihah..

..suker betul dorang jelajah taman tu.. org ramai dah balik.. ujan kan..

..tengok jalan yg basah tu..

..satu.. dua.. lariiiii...

..terpukau tgk kamera pulak..

..anak² dara Bonda dengan Ayah..

..I love this moment..

..Ainna nak berlari ngan kakak²..

..kami..


2 comments:

mamaaerish : said...

eb pn suker tgk ikn... asyikkkkkkk... sbb tuh di org hepi.... hik3

aiDieNa said...

Tu lar eb.. biler bebudak heppiii kita pon happiee kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails