.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, April 3, 2006

2 MuCh 2 StoRy..

Well.. my hubby sent me to office today.. naik moto jer.. :D walaupon perut dah boyot.. tapi aku prefer laki aku antar aku ke office rather than taking the LRT.. I like being close to him.. walaupon situasi aku nie agak bahaya.. but I didn't mind.. naik kenderaan awam nie.. tak ramai yg ambil berat pasal kita.. jauh beza biler kita bersama hubby sendiri.. doa tak pernah lepas di bibir tetiap kali naik kenderaan.. laki aku pon bawak slow jer.. I know I can rely on him..

Jalan sesak tu tak payah ckp lar.. kitorang ekot jln Tun Razak to KL.. kenderaan bersimpang siur.. masing² kitorang pakai key kat idung.. sesak beb.. tak tahan bau asap.. macam penyamun tarbus pulak rasernyer... tapi lega lar.. udara yg masuk ke rongga idung tu tertapis lar sket.. hmm.. tapi yg tak bestnyer.. cara pemanduan pengguna² jalan raya di Kuala Lumpur nieh.. masih boleh dikategorikan pemanduan yg kurang berhemah.. mencilok² kiri kanan tanpa pedulikan keselamatan pengguna lain.. lampu isyarat tak bagi.. main suka² tok nenek dia jer nak masuk jalan.. sambil memandu tu bleh plaks dgn khusyuknyer ber-sms.. yg memotong kita utk masuk ke simpang sebelah kanan pon satu hal.. giller agaknya.. nak bunuh org.. bengang tul... pengguna yg paling berisiko saper lagi kalau bukan penunggang motosikal.. jarang ada pemandu yg prihatin dgn keadaan pemandu moto.. hanya pemandu kereta yg pernah menunggang moto yg tau macammana perasaan penunggang moto.. kami nie selalu dianaktirikan di atas jalan.. ibarat timun dengan durian.. menggolek terluka.. digolek pon terluka juga..! Aku tak paham ke mana hilangnya budi bahasa dan kesusilaan masyarakat kita.. biler berada atas jalan raya.. semuanya seolah² terbang melayang... Apa yg dikejarkan sgt.. setakat cepat 2..3min kita sanggup mempertaruhkan nyawa sendiri dan org lain.. apa.. hilang nyawa ada galang gantinya kerrr?? Kaki tangan cacat.. ada sparepartnyer?? Jangan sebab ketidaksabaran kita nak cepat 2.. 3min.. kita menyesal seumur hidup!!

Baru jer tadi aku call co. perodua yg mula² aku tempah keta dulu.. hampeh.. cakap berbelit.. ding dong sana. ding dong sini.. duit refund aku tak dpt² jgk.. dah nak 2 bln.. ikutnyer dia kata 2 minggu jer dpt duit balik.. cam taik kucing.. aku nasihatkan larr pada sesaper yg nak beli keta.. next time.. go to direct distributor.. means pengedar terus daripada pegi ker co. dealer keta yg kononnyer dekat ngan umah kita.. dorang nie ckp tak seruper bikin.. pulaks tu ada masalah kewangan tapi masih berani terima tempahan.. pastu nak suh kita tunggu bertahun nak dpt keta kita.. tanam tebu di tepi bibir.. maser kita blm booking punyer ler baiknyer bahasa.. biler kita dah cancel.. coz lembab sgt buat keje.. bahasa pon dah makin kasar.. geram tul aku.. ikutkan hati nak jer aku
#@$%^&x... budus!! Selalu buat client camnie.. patut ler co. tak maju.. nampak gaya cam nak bankrupt.. hiiiiii............ gerammmmnyerrr hakuuuuuuuuu!!!

Jumaat aritu.. balik singgah umah K. Ida client laki aku.. antar komputer dia yg dah siap service.. dia kasik aku 4 bungkus kopok sbg bekalan bawak balik coz tgk aku suka sgt makan kopoks kot.. haha!! Buat malu jerlah aku nie.. tapi org dah bagi.. kecil tapak tangan stadium Bukit Jalil sayer tadahkan.. thanks once again K. Ida.. ur so nice.. balik umah dah keletihan bangat! Sib baik lar esoknya cuti.. malam tu laki aku masakkan maggi tomyam.. buat alas perut.. pastu tido.. coz esok kitorang ada big planning.. p berkelah.. maklum ler nak breakawayyyy.. :))


Esoknya.. bangun lam kul 8 lebih.. tak bleh lelawat.. coz macam² nak buat.. aku siapkan sandwich sardin & telur.. and goreng cekodok pisang sebagai bekalan.. settle sumer.. bakul susu baby kitorang rasmikan tuk bawak bekalan aritu.. waduhh cian baby.. lum kuar mama papa dah rasmi barang baby.. :D Dlm kul 11.30pg.. kitorang bertolak.. jalan jammed lah plaks.. sampai umah mak lam kul 12.15.. dah mak suh tunggu Zohor.. so.. nak tanak.. kitorang masuk ler dulu.. bedal nasik lemak sorang sepinggan yg pd mulanya mak masak igt nak bawak tuk picnic tu.. tapi memandangkan masing² dah kenyang.. kitorang tinggalkan jer kat umah.. Si Nurul Dompot tadak.. mama dia bawak p Sunway Lagoon.. waaa.. dia pon picnic ghak.. Lilis laks tanak ekot.. tadak sapa dah kat umah.. kitorang angkut mak sorang jer.. takut ghak sandwich aku yg banyak tu tak terabih.. so.. kitorang singgah umah makcik Ady.. angkut Farah & Dayat.. Zooommm...~! We go to Jeram kat Kemensah.. far from our expectation.. air sungai kat situ dah jauh beza dari dulu.. cetek... takat betis sajer.. aku dah naik bengang lar jgk.. dtg jauh² setakat nak mandi air takat betis.. baik berkelah kat umah jer.. buang duit minyak jer.. tapi aku nak picnic jgk aritu.. kitorang redah jer ker Gombak Batu 12.. tmpt yg selalu family aku pegi biler nak mandi sungai.. air dia pon best.. besih.. laju.. walaupon laki aku tak familiar tmpt tu... walaupon ujan renyai² kitorang teruskan jgk hajat.. sib baik jmp Enie.. dia duk kat Batu 6 Gombak.. dia lar yg guide jalan.. rupernyer dah dkt.. harapkan abg aku guide.. hmm dimarahnyer aku balik.. boyot² nak p picnic.. bahaya dia kata.. aku tau bahaya.. batu licin².. tapi nak wat camner.. aku mmg degil.. ntah teringin sgt nak pegi... memula lajak jugak lah keta.. tapi sib baik aku cepat perasan.. kalau tidak tatau lar sampai maner laki aku nak bawak kitorang.. :))

Akhirnya.. tiba tmpt dituju.. maser melangkah ker port biasa kitorang lepak.. Ady tak abis² perati langkah aku.. yerlah.. aku di bawah tanggungjawab dia jugak.. mak pon tak lepas pandang cam Ady jgk.. aku tak lupa diri.. ttp hati².. yelah.. kalau apa² jadik kat aku for sure Ady ngan Mak jadik sasaran.. sian ler dorang.. coz aku yg degil.. tak kan dorang laks kena tanggung.. so.. aku jaga diri aku sendiri.. maser letak beg ngan bakul bekalan.. kitorang bau semacam.. larr.. rupernyer ada org berak kat situ.. chehhh.. spoil my feel jer.. pulak tu.. taik dia lekat kat beg sandang aku.. eiiii... aperlarrr.. nak melepas pon kat situ.. terus aku jerit panggil laki aku.. mintak tolong cucikan.. abis ler org kat bawah tu.. mandi air taik.. sbb tu ler aku tak prefer mandi kat bawah² nie.. saper ler yg melepas kat situ.. tak der ker tmpt lain yg lebih appropriate.. ubah tmpt.. kitorang naik atas sket.. puas ler berendam kat air tu.. tup² tgh baru nak syok mandi.. ujan lebat turun.. ahhh.. ujan.. ujan lah.. alang² basah jgk.. kitorang mandi jgk.. Ady pon nampaknyer sonok jer layan berendam.. ini kali pertama dia sampai sini.. siap ngan akrobatik dia lagi.. atas pada sungai tu.. ada Sungai Pisang.. kat atas sana lagi cantik.. tapi aku tak larat ler nak bawak perut.. cukup² ler lepas niat dkt sini jer..

Ujan benti kitorang tangkap gambar kenang²an.. dah puas mandi.. berkemas dan balik.. singgah umah makcik Ady.. antar anak² dia.. n tumpang semayang sekali.. pas maghrib.. antar mak balik.. lepak borak² ngan ipar aku.. main² ngan anak abg aku Yasmin yg comel.. semayang Isyak.. lam kul 10.30mlm.. kitorang balik.. huhhh.. hari yg sungguh meletehkan betul.. ! Macam nak pengsan rasernyer.. esoknyer.. igt nak rest puas²..

Pagi Ahad.. bangun.. cuci baju.. kemas barang² picnic semalam.. tup² Sofia kawan ady from his ex-boss office.. kata nak dtg umah.. aduhh.. ikut hati mmg ler tak larat.. tapi dah tetamu nak dtg.. tak baik kalau tak layan.. tetamu bawa rezeki org kata.. Sofia.. sekali pandang mmg saling tak tumpah cam member VF kitorang.. si Khaiza.. :D.. She's a nice girl.. ramah.. dan tak lokek senyum.. lamer jgk ler kitorang borak² sambil bertukar² fikiran pasal bisnes masing² dia ajak kitorang join Amway.. hmmm... mmg aku nak beli set bersalin dari Amway.. tgk ler nanti aku pertimbangkan.. Aku takut kalau terlalu banyak yg aku join.. satu aper pon tak jalan.. coz tadak focus... malam tu ady masak sambal daging.. aku masak sup sayur.. kitorang makan sama sblm Sofia balik...

This is life.. macam² org lagi bakal kita temui.. selagi nyawa dikandung badan.. lain ler kalau kita tinggal kat utan.. jmp binatang jerler agaknyer.. ckp pasal jmp binatang.. tatau lar.. dah planning ngan Pda.. nak p zoo ramai² ujung minggu nie.. dia kata leh try dptkan tiket free.. coz ada member dia keje sana.. hopefully jadik larr... coz aku nak jalan pepuas.. sblm bersalin nieh.. nanti biler dlm pantang.. terperuk jerler kat umah :(..

Dah pukul 5.30ptg nie.. ikutkan aku dah lamer balik.. naik LRT.. tapi aku malas nak tunggu bas kat sana.. so.. aku tunggu jer laki aku amik aku after his off hour 6.30ptg nanti.. citer dah abis.. aku nak p semayang Asar.............

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails