.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, April 19, 2006

CoRaT CoReT..

Huhhh.. pagi tadi.. what a scary ride we had.. kenderaan bersimpang siur.. mmg betul lar kata org pemandu² kat Mesia nie kurang sabar.. sumernyer nak laju jer.. jln dah lar jem.. dia dok sibuk ubah haluan.. kiri ke kanan.. kanan ke kiri.. igt pandai sgt ler tu.. tapi keta tak gerak² jgk.. melambatkan lalu lintas lagi ada larrr.. dah lar tadi.. sikit lagi.. si amoi tu bawak myvi.. tetiba jer dia masuk kanan.. time masuk baru nak bagi lampu.. fuhhh.. saborrr jer lahh... nak masuk bg ler lampu awal² nie main ikut dan dia jerr.. penunggang moto nie langsung tak dipandangnya.. puas laki aku hon tadik.. lepas geram.. yelar.. sib baik ler sempat kitorang slowkan moto.. kalau tidak mampus terpelanting dah langgar bontot keta tuh... mender ler.. biler dah jadik camtu.. saper yg rugi?? Saper yg salah?? Kenderaan saper yg rosak.. saper yg sesakkan lagi lalulintas..? Saper yg lewat masuk keje???????? Tak paham.. tak paham.. sungguh aku tak pahammmmmmm....

Mengantukkk.. mengantukkk.. MENGANTUK..~! Hiii.. apsal lar aku asyik lalok jer arinie.. kepala layan jer.. dok dpn pc nie raser nak tido.. nie pon aku paksakkan menaip.. nak ilangkan kantuk yg menyerang.. serancak² muzik di Hot Fm pon tak dpt nak redakan my sleepy feeling...


Hmmm.. apa yg nak aku storykan arinih eak?? Ermmm.. oo yerr.. semalam aku kata nak story pasal my last pack weekend kan.. (sadly said that the pic yg kat ikan bakar tu tak leh nak upload lagik arinieh.. byk tul halangan.. kamera mmg dah bawak.. tapi USB wire laks tertinggal.. pinjam kat IT guy opis.. but kamera laks buat prob.. card error.. sumer image lam kamera lenyap.. adusss.. cam hampehhh!! Sib baik ler aku dah downloadkan awal² sumer gmbr tu kat pc umah.. kalau tidak sesia jer ler gambar yg diamik aritu..) Hmm.. ari Sabtu.. after my hubby balik keje kitorang kekemas umah sket.. masak telur ngan sayur kubis jer for lunch.. bersiap then went to HUKM.. amik mak kat sana.. dia lawat Cik Piah.. jiran mak aku yg rapat ngan dia.. sakit jantung.. sian.. inilah yg dikatakan nasib.. Cik Piah nie baik.. suami dia baru jer meninggal last year.. dia ada sorang anak pompuan jer.. masih study final yr.. walaupon dorang takder masalah dari segi kewangan.. (coz her late hubby berjawatan besar kat Utusan) tapi.. hati di dlm saper tau.. idup kesunyian.. sian.. aku sian kat Cik Piah nie.. gitu jgk Diana anak dia.. pepehal jadik Diana tu keseorangan.. ikhsss.. selisih malaikat.. pas tgk Cik Piah.. mak ajak lawat kakak Aunty Noi (Jiran mak aku jgk) yg dah sakit tenat.. katanyer kena buatan org.. ikhss.. badan dia kurussss sgt... gerun aku lar tgk org² sakit nie.. Cukup lar aku jadik pelawat setia maser Abah aku sakit dulu.. jgn larr ada antara family members aku yg dimasukkan ke hospital atas penyakit² yg tak dipinta.. bukan aper.. bukan tak sudi melawat org sakit.. cuma aku tak berapa suka melihat penderitaan org.. sedangkan dlm waktu yg sama aku tak mampu utk lakukan apa² bg meringankan penderitaan tu.. aku jadik serba tak kena.. hanya muka simpati yg boleh ditunjuk.. aku tak tau topik aper yg nak aku bicarakan dgn si pesakit.. jadik aku lebih byk berdiam dan memerhati.. What else can I do.. I am really dumb on this.. Mmg sebagai pesakit aku raser tentu hati terubat sedikit biler ramai yg dtg melawat.. tapi entahlarrr.. diff person diff opinion... On the way to the hospital, Hubby aku kata dia fobia tiap kali melangkah masuk hospital.. ntah dia tatau apsal.. dia tak dpt bayangkan camner nak temankan aku kat labour room nanti.. ikhsss... ada pulaks!


Hmm.. baru turun belikan hubby aku burger bro bawah tu.. burger dia mmg kellas.. sedap.. sampai laki aku teridam² :)) Siap tepon suh beli tuh :p.. Hmm.. sementara tunggu dia amik nie.. elokler aku abiskan corat coret aku tuk arinih...

Hari Sabtu after fetching Mak & Aunty Normela.. straight away we flew to Tmn Dagang... blm sempat sampai umah.. ujan mencurah².. sib baik ler lam keta.. kalau moto nie sure dah basah kuyup.. drop Aunty Normela kat dpn gate dia.. then sampai umah mak.. keta abg dah tersadai dpn umah.. :D After Maghrib.. (walaupon masih lagi ujan.. renyai²) We all adik badik proceed to Langat.. Separuh keta aku.. separuh lagi naik keta abg.. ada lar dkt 1/2 jam jgk.. sampai destinasi.. dgn igatan yg igt² lupa.. kitorang redah kegelapan malam.. jalan nak ke sana mmg berbukit & gelap gulita... so.. for the precaution.. Ady bagi adik aku Putra yg drive..

Sampai sana.. kitorang jamu selera.. tak der ler lamer sgt nak tunggu.. coz awal² lagi dah tempah melalui tepon.. abis licin.. berangkat ke ujung kolam ikan tu.. berkaraoke.. satu²nyer tarikan utama kat sini.. sorang² adik badik aku menunjukkan bakat nyanyian memasing.. sampai turn aku.. CD laks rosak... :( How sad.. puas aku nunggu.. dah lewat.. 11.30 mlm.. Aku nak nyanyi lagu wajah dendangan Jacklyn Victor dlm Bersamamu TV3 tu.. tapi tak kesampaian.. terkilan lar jgk.. coz time tu dorang dah ajak balik.. uwaaaaaaaaaaa..... cam nak mogok jer aritu.. aku diam jer on the way back.. Ady asyik gelakkan aku... hiiii... gerammmnyerrr maser tu.. nak nangis pon aderrr... ntah apa² ler aku nie... biler pk² balik.. cam bodoh jer.. pasal mender tu pon nak majuk... yelah bukan selalu dpt p sana kan...

Lepas antar bebudak tu balik umah mak.. kitorang tak singgah dah.. straight away to home.. sampai umah spt biasa larr.. tawaf cari parking.. mak aiii.. letih ler pusing².. pas solat Isyak.. both of us dah flat.. tido.. coz tomorrow kena bangun awal jgk.. keta comel kitorang nie dah sampai 1000km to be service.. booking kul 11.00pg.. then.. singgah umah Papa.. amik kain batik aku utk dijahit.. pastu singgah klinik.. tapi doc tak der lar plaks.. not to be wasted any more time.. we make up to go toTesco.. shop kat situ jer coz dah tak sempat pon nak ke Pasar Borong Selangor tuu.. coz aku kena jgk beli ikan.. daun kesum & bunga kantan yg aku beli last week dah start layu pon... maser msk nak shop disaper sales rep promote credit card from MBF.. aku bukan perlu sgt pon.. coz yg ada nie pon tak tertanggung dah utangnyer.. tapi aku berminat ngan insurance yg dicover sekali tu jer.. 2 yrs waiver.. raser tanak nanti aku terminate jerler... card dia pon cantik.. :p

Maser kitorang ngah seshopping tu Pezal call nak dtg umah.. wahhh.. cam tak sempat jer.. nak rushing balik.. coz after shopping.. kitorang patah balik ker Puchong pegi regular clinic yg aku buat medical checkup.. Berat aku naik lagi 1kg... doc kata ukuran baby normal.. yg bestnyer maser scan.. my baby girl ngah sucking her finger.. waaa.. so cute.. kita kat luar kemain lagi berat bawak perut.. dia duk kat dlm relaks jer isap jari.. :D... Inilah anugerah Allah yg tak ternilai buat kami berdua.. then doc kasi aku 1st Doz injection utk Titanus.. next appointment kena inject lagi sekali.. coz nie first baby aku.. doc kata the next coming baby.. satu injection dah cukup.. mak aii dah lamer tak kena inject nie.. sakit ler jgk.. bengkak skit kat tmpt inject tuuu.. then dia bagi sekali ngan referral letter utk booking hospital kat HUKM.. yelah.. hospital paling dekat ngan umah skrg nie HUKM.. tapi kalau sempat n nak jimat kos.. bleh sajer kitorang pegi GH.. booking HUKM just for precaution.. takut tak sempat nak ker GH nanti.. doc kata tak kisah kalau booking tapi banak kat lain.. nasib kita larr nak terberanak kat maner.. hospital terdekat lar dituju... sblm balik singgah masjid kerajaan kat situ.. semayang maghrib terus.. Pezal call.. tak jadik dtg coz.. kitorang lum sampai rumah..

Mlm tu.. aku masak laksa for the first time.. spt yg mak guide.. boleh ler rasernyer.. but my hubby makan nasik jgk.. perut org dah biasa makan nasik nie.. sehari tak makan bleh lembik... tak sama ngan aku... fleksible.. hehe... penatnyer ya Allah minggu tu.. tak tau nak ckp.. sampai aku bagitau laki aku.. aku mmg tak larat nak p office esok........ tu ler pasal aku EL.. :D

Ok lah.. its time for me to park down my hand..... balik time...............!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails