.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, April 25, 2006

Refreshing Memory..

Hmmm... harap² hari nie ok ler blog nie..

Well.. my boss dah kuar p meeting... dia pening paler tadi mintak aku carikan panadol.. sian laks tgk dia.. hmmm... pas meeting balik terus ler tu.. sorang lagik boss laks dah berangkat ke JB..

Minggu nie last aku naik moto ngan Ady.. next week when he start to work at the new place.. I'll back to the norm.. pegi balik naik LRT.. coz moto Ady dah tak larat nak bawak aku.. lagipon bahaya buat aku n Alyaa.. berat aku dah cecah 70kg.. last check up.. ntah² dah makin naik.. coz I can feel that my belly is heavier than ever... arrggghhhhh.. jln pon mmg slow dah sekarang nie.. nafas raser sesak jer.. baby dah menekan peparu aku.. mummy's womb not large enough for you now Alyaa.. Alyaa growing so fast.. and moving actively.. baby Alyaa dah tak sabar nak tgk dunia agaknya.. :) Kadang² biler naik moto ngan Ady tak abis² dia gerak.. mungkin dia tak selesa kots.. camner agaknyer raser duduk dlm rahim ibu eak.. kalau ler bleh recall memory tuuu...

Semalam.. aku masak sambal tumis terung pipit.. (yg macam kacang peas tu) kegemaran aku.. masak nasik.. goreng ikan.. dan panaskan lauk² smlm.. pagi tadi laki aku goreng telur.. bawak bekal gi keje.. Tetengah kitorang masak smlm tetiba ada org ketuk pintu rumah.. aper lagi kelam kabut ler.. pakai baju leklok.. kacau daun tul.. tau siaper.. org jual kerepek.. biler org tanak.. dia bleh said straight to my hubby face.. "Buang maser jer" Punyer ler hangin laki aku.. dia kata no manners.. yer ler.. dah lar ganggu maser org.. biler kita tanak beli.. bleh plaks mulut tadak insurans tu ckp buang maser jer.. so.. what do u expect than.. everybody yg u saper mesti beli aper yg u jual.. then u r in deep trouble.. sikap kureng camnie perlu dikikis utk mencari rezeki yg halal.. mulut kena jaga.. niat kena ikhlas.. baru berkat.. selamat...

Hmm.. after lunch tadik.. aku sedeh biler bacer akhbar.. pasal baby baru lahir dibuang dlm tong sampah.. ya Allah.. begitu murahnya nilai nyawa manusia.. mengapalah diwujudkan manusia sekejam itu di atas muka bumi ini.. bayi yg tidak berdosa.. diperlakukan sedemikian rupa.. ikhss... org lain yg dah bertahun kawen berubat sana berubat sini nak dpt anak.. dia plaks biler Allah dah anugerahkan amanah tu.. senang² dicampak ke dlm tong sampah.. alangkah sedehnya kalau kita sebagai baby tu.. tau latar belakang kelahiran kita disambut begitu.. hancur luluh hati nie beb....

Waa.. pepetang nie ngantuks laks aku.. sempat tertido tadi.. ermm.. bout last Friday.. our Staff Gath kat KDE.. quite meriah.. especially biler Rosman yg jadik MC.. tak abis ngan lawaks² dia yg buat org tak kering gusi.. then we all ada ler Karaoke Contest.. tapi last minutes aku tarik diri.. persembahan rata² menghiburkan.. ramai lelaki jer yg took part.. pompuan nie malu terlebih.. aku tarik diri coz gerun ngan sorakkan dorang yg nonton.. segan lah plaks boyot² nak nyanyi.. ntah sampai ker idak nafas nie nanti... tak per larr.. biar aku nyanyi kat umah jer.. :))

Lucky Draw nyer adiah kali nie mmg not bad.. ada yg dpt microwave.. handphone.. percutian ke langkawi.. dan aku laks menang DVD.. bertuah sungguh.. ahaks.. :p Mmg itu ler yg aku nak kan pon.. coz kat umah tadak DVD Player lagi.. kitorang tgk movie kat PC jer.. mmg niat nak beli.. tapi asyik bertangguh.. rupa²nyer aku nak dpt free.. Last year aku dpt blender.. yg kitorang guna kat umah skrg.. termasuk ngan adiah kawen aritu ada dua kotak blender lagi yg blom dipakai... biasak larr adiah² redundant nie.. org yg dtg tatau apa yg kita ada.. apa yg kita tadak.. dpt pon kira syukur jer.. appreciate it a lots..


Hari Sabtu.. spt biasa.. xtvt mengemas rumah.. macam² yg kitorang buat.. my hubby really help me a lots.. tanpa bantuan dia.. mmg tak termampu aku nak buat semuanya.. tetambah skrg nie aku cepat letih dan kerap sakit pinggang biler berdiri lamer sket.. aku cuci baju.. lipat baju.. masak sementara tunggu Ady balik dari keje.. balik keje sambil makan layan citer hindustan.. pastu.. Ady tolong cuci bilik air & tandas.. mop lantai dpn dan dapur.. sidai baju n buang sampah.. petang kitorang bersiap ker umah Papa.. bawak kaki ayam free yg dpt maser beli ayam kat Tesco aritu.. nak masak kat sana.. aku geli sket nak masak kaki ayam... kitorang fetch kakak Ady kat Avon Puchong.. tido semalam umah Papa.. Hari Ahad laki aku cuci keta.. senang sket nak cuci.. dari kat Apt. kitorang tu.. dia wax sekali... puas hati.. settle sudah keje kitorang.. petang.. berangkat ker umah Pezal & Dell... aper lagi.. pinjam DVD lar.. :D Faiqal dah mula bertatih.. biler bercakap dlm bahasa baby dia.. siap ngan mimik² muka.. klakar.. anak aku nanti camner ler agaknyer.. pas maghrib kitorang berangkat.. esok pon nak keje.. singgah makan malam kat gerai makan di Kelana Jaya sblh Giant.. makan ala kadar jer.. coz aku dah tak larat nak masak.. Mlm tu letih ler jgk.. layan citer Smallville.. sterika baju utk esok then tidoooooo.........

Ujung minggu nie cuti panjang.. cadangnyer nak jalan² cari makan kat Pelabuhan Klang.. dgrnya kat situ seafood sesedap.. tatau lar jadik ker idak.. baru planning.. cuti pjg.. tak der ler teraser sgt letihnyerr..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails