.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, April 13, 2006

CeLoTeH MaMa PenGuiN..

Hari nie genap usia kandungan aku 8 bulan mengikut kiraan doktor.. tapi kalau mengikut kiraan aku sendiri.. Sabtu depan baru larr bebetul 8 bulan usia kandungan aku.. tu pon masih ramai yg terkejut bilermaner menanyakan usia kandungan aku.. "Lapan bulan?? Hah! Keciknya peruttt.." lorr.. kecik sgt ker?? Pelik aku.. apsal org nampak perut aku nie kecik.. tapi aku sentiasa igt apa yg doktor aku ckp maser aku buat check up dulu.. "Pedulikan kata org lain.. terlalu ramai pakar di luar sana, yang penting your baby is healthy dan pertumbuhannya normal dan sekata.." Hmm.. betul jgk.. org boleh kata apa yg mereka nak kata.. dorang tak tau apa yg kita raser.. perut yg sebesar nie pon seraser tak termampu aku nak bawak.. termengah².. nak besar maner lagi?? Bak kata kakak ipar aku.. "Baby nie.. biar besar di luar.. jgn besar di dalam.. nanti susah nak kuar.. yang seksanya kita jgk.." Baru tadi aku ukur perut aku dpn cermin.. besar jgk per.. tak terbayangkan camner ler aku nak kuarkan baby yg sebesar perut aku nie nanti melihat dunia.. takut pon ada.. ngeri pon ader... aku takut tak termampu nak menghadapinya nanti...



Semalam.. sedeh betul aku bacer berita kat Harian Metro online.. pasal pompuan pregnant 7 bulan yg diragut dlm bilik air belakang stesyen minyak maser membawa anaknya sulungnya yg kecik pegi buang air.. dia ditemani pembantu rumah dia.. sementara suami dia memenuhkan tangki minyak.. maner nak sangka.. tetiba sorang lelaki masuk dlm tandas tu cuba nak merampas beg pinggang dia.. dah ler dia tolak pompuan tu terperosok ke tepi dinding.. pastu camner ler pompuan tu nak bukak beg pinggang dia.. dah tak terdaya.. sakit beb.. aku dapat bayangkan kesakitan yg dialaminya.. yg kesiannya tu.. 2 org lagi kawan si penyangak tu masuk tolong kawan dia.. lanyak pompuan tu.. dan sepak perut dia.. sbb dorang igt pompuan tu tanak bagi kerjasama serahkan beg pinggang dia.. ape ker bodo manusia penyangak tu.. tak berperikemanusiaan langsung.. pompuan yg tak berdaya macam tu boleh dilanyak sebegitu rupa.. kejamm... mmg manusia kejam!! Pompuan tu masih dlm trauma.. bayi dlm kandungan dia mati akibat kejadian tu.. dah lar dia jenis yg susah nak lekat.. sebelum nie pulak mmg baru sajer kematian baby usia 5 bln dlm kandungan.. mengandung lagi setelah dijaga bagai menatang minyak penuh.. sehingga usia baby 7 bulan.. mati pulak disebabkan kejadian tu... sebelum kejadian tu.. dorang baru sajer dpt tahu bayi yg dikandung tu.. baby boy.. alangkah sedehnya.. kalau perkara macam tu menimpa diri atau sedara atau rakan taulan kita.. aku doakan si penyangak tu menerima pembalasan sewajarnya... baru dia tau langit tinggi atau rendah!!

Hmmm.. itularr.. malang tak berbau.. selalunya kita tak pernah kacau org.. tapi org sentiasa dengki dgn ketenangan dan kebahagiaan hidup kita.. manusia² macam nie mmg tak harus dilahirkan ke dunia dan tak layak hidup di kalangan manusia.. kerana mereka bersifat binatang.. malah adakalanya lebih kejam dari binatang... Aku ckp ngan laki aku.. "Abg.. lenkali kalau kita stop kat mana² toilet yg sunyi.. abg kena tunggu ayang kat luar tau!" Dia angguk sajerr.. dia pon bengang biler dgr citer aku tu..

Org lain ngah sibuk nie.. tapi aku laks sibuk layan kantuk.. ntah apsal syahdu sgt plaks raser.. pepagi tadi ada ler keje sesikit.. skrg aku ngah free.. segan laks org lalu lalang nengok aku tersengguk².. skrg heart burn aku dtg balik.. kejap² lepas makan.. ulu ati aku pedih.. tu yg memaksa aku lie down sampai terbawa² tido..

Laki aku bengang tul semalam.. coz raser tertipu ngan cina yg baiki hp adik dia.. katanya suh bayar RM25 sbb gantikan some stuff kat hp tu.. tapi biler laki aku check² balik.. dia kata menda yg dia ganti tu bukannya barang baru.. sebab tergesa² nak amik aku kat opis semalam.. dia tak sempat nak check dulu hp tu.. kena kencing idup².. tu yg dia hangin tul tu sampai susah tul nak tido.. tak puas ati kena tipu.. kitorang heran kenapa org boleh idup berniaga dgn cara menipu org lain.. org yg jujur selalu ditindas.. arinie laki aku nak p balik kedai tu.. I really hope that everything will be fine.. jgn ler sbb perkara² kecil camnie boleh mendatangkan masalah besar.. yelah.. org yg suka menipu org nie tak bleh dibiarkan.. coz dia igt sumer org bodo.. dia ajer yg pandai.. kalau kita biar.. makin menjadi² lar etika perniagaan tak bermoral nie berleluasa...

Ahad nie ada bowling tournament co. aku.. tapi aku tak participate.. ikut² nak sgt join.. tapi apakan daya.. laki aku kata.."Kalau raser nak terberanak kat gelanggang bowling tu.. mainlah".. Huh.. ilang terus semanagat aku.. betul jgk apa dikata.. kadang² Mama Penguin nie mmg tak sedar diri.. biler teringat main free.. terus berkobar².. tak menang pon tak per.. asal dpt main free.. kakakahhhh.... :)) pastu.. Jumaat depan laks ada dinner co. aku.. kat KDE.. hmm.. yg tu makan free.. ada cabutan bertuah laks tu.. mesti ler aku nak pegi.. cam last time aku dpt adiah cabutan blender yg kitorang ngah guna kat umah skrg.. skrg nie tatau larr.. still lucky or not.. last year aku jadik one of the committee.. kali nie aku tak tau arrangement dia camner.. cam aritu.. pertandingan karaoke ttp dikekalkan.. last year aku masuk.. maser tu aku tak kawen lagik.. tapi this year tatau larr.. cam kelakar laks nak bayangkan mak buyung menyanyi atas pentas.. hahahah!! Peper pon.. tgk ler.. kalau keadaan memakser.. dan tak der participant dari dept aku.. mungkin aku akan volunteer naik pentas.. kalau ada... tak yah larr..



Birthday laki aku this Monday.. tak tau nak adiahkan dia aper.. coz Mama Penguin dah run out of money... kalau last besday yg dolu² bleh ler Mama belikan dia barang best².. tapi skrg.. tak tau nak ckp.. tgk ler... Aiman tak kisah kan ;) hehehe...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails