.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, April 27, 2006

TaKot ItU BaYaNgaN DiRi..

Aduiii.. peningnyer ler kepala pepagi nie.. angin semacam jer perut nie.. ngantuks lagi.. argghhh.. dah lar semalam tak cukup tido.. kekejap terbangun.. kekejap bangun.. ikhsss.. tetiap kali terjaga aku teraser baby aku kicking.. hmmm.. dia pon tak bleh tido cam mama dia.. gelisah semacam jer.. pintu bilik tido aku tu.. kekejap bunyi.. cam org main tarik² pintu.. dah lar aku nie penakot.. hehe.. ntah aku nie.. suka pk bukan²...

Aku nie.. biler beranie.. beranie sgt.. biler dtg takotnyer tu.. nak tergelak pon ader.. ntah aper² tah.. ketakotan tu sebenarnya bayangan diri kita sendiri.. biler kita pk kita takot.. maka takot lar jadiknyerr.. mender² halus nie mmg wujud di sekeliling kita.. tak kira di mana kita berada.. coz.. kita idup berkongsi dunia ngan dorang.. cuma lebihnya kita tak nampak dorang nieh... kalau nampak.. alamat tak lalu makan ler.. tak senang idup.. hummmp..

Ada kawan silat Abah aku nama dia Pakcik Atan.. (nama penuh dia aku tak tau).. Dia nie ada six sense.. telus mata dan boleh lihat mender² ghaib.. maser dia dtg umah kitorang kat Tmn Dagang.. dia kata.. dia nampak jer mender² tu duduk berderet kat tangga rumah.. Dia kata makhluk² nie suka berkumpul kat bilik air.. tetambah tmpt kain baju berlonggok.. fav dia lar tu.. dia suka tetempat yg kotor.. so dia pesan.. jangan suka sepok² baju.. especially kat bilik air.. dan pastikan yg bilik air kita tu sentiasa bersih.. bilik air nie sbnrnya merupa HQ makhluk² nie.. tmpt dia kuar masuk.. kira pejabat dia lar.. lagi kotor lagi dia suka.......

Pakcik Atan nie cakap.. ada hikmahnya manusia tak dibukakan hijab melihat dunia sebaliknya.. cam dia.. tetiap kali nak makan.. bleh jadik tak lalu.. biler tgk mender tu terjelir² lidah... keliling makanan dan juadah kita.. tetambah kalau org yg makan tu tak bacer Bismillah sblm makan.. kita makan sisa dia jer... nak mandi or buang hajat kat bilik air pon kena bacer doa pelindung.. kat situ.. lagi macam² bentuk dan rupa ada.. kalau kita masuk toilet tak baca apa².. segala bahan buangan kita.. dilumurkan pada kita balik... eiiiiii..

Aku nie orgnya kalau nak tau.. suka sgt bacer citer² misteri.. kalau beli buku or majalah.. column tu dulu yg aku bacer.. satu lagik.. aku suka tgk horror movie.. tatau naperr.. kadang² mender tu influence dlm idup.. biler teringat citer² yg aku bacer.. mulalah fikiran menerawang.. igt yg bukan²... kita.. biler tgk citer² camtu.. kena ada barrier dlm diri.. biler ada benteng semangat yg kuat.. baru kita bleh maintain kehidupan spt biaser.. kita tau maner realiti dan apa fantasi.. or halusinasi... dan tipsnyer... jgn pk kan sgt....... buat dek jerrrrrrr...

Percayer tak.. beraninyer aku sampai aku sanggup p tgk depan² org bunuh diri terjun bangunan kat opis aku skrg nie.. perkara nie berlaku last 2 yrs.. sblm aku kawen.. maser tu budak yg terjun bangunan tu baru jer mati.. org sumer baru nak start berkumpul kat situ.. polis pon belum sampai.. aku gie tgk mayat tu dlm jarak 5 meter.. pastu nak tau aper jadik.. aku dihantui badi mayat tu.. siang malam terbayang².. aku raser cam aku senantiasa diperhatikan.. malam² aku dgr cam org menangis kat luar tingkap bilik aku.. kat umah mak.. aku dok bilik atas sekali kat tingkat 3... seram sejuk beb!! Sib baik lar last yr maser ader org mati jatuh bangunan apartment aku tinggal skrg nie.. blok aku tinggal jgk.. laki aku dah inform aku awal² maser amik aku balik keje.. cukup dia sorang yg tgk.. dia tak kasik aku tgk.. bawak aku gie taman dedekat situ sampai ler polis settlekan kejadian tu.. biler balik aku cuma nampak mgmt bangunan ngah bersihkan tmpt kejadian ngan pili bomba...

Maser kat UiTM Jengka dulu plaks.. selalu jadik event histeria.. yelah.. budak kelas aku ramai yg terlibat.. sesaper yg lemah semangat tu.. awal² lagi dah bertempiaran lari.. org² yg kena histeria nie plaks kebanyakkannyer terdiri dari budak² pompuan yg cun.. dan bermata galak.. biler dia jegil mata.. huh.. mau terbang semangat! Tapi aku kuatkan semangat.. pegang budak tu.. yelah.. bukan org lain.. kawan aku jugak... ayat yg terlintas di fikiran cuma ayatul Qursi.. surah² lain tak igt sgt.. aku pon bukannyer ustazah... ada lar 2...3.. kali jgk aku kena pegang budak histeria... satu hari tu aku dtg kotor.. disebabkan sumer dah bertempiaran lari.. dan aku yg terdekat ngan kawan aku nieh.. nak tanak aku ler yg pegang dia.. tak kan nak biar camtu jer.. walaupon org ckp pompuan tgh dlm kotor bdnnya lemah.. keadaan dah memakser... yg peliknya.. malam tu.. hari tu.. kekejap aku raser cam nak menjerit.. maser kat bilik.. kat dewan makan.. dan malamnyer maser ada kelas kat Dewan Kuliah paling ketara... secara tiba² perasaan tu dtg.. first time aku raser macam tu sebenarnya.. sblm² nie tak pernah pulaks.. aku control jer perasaan tu... sampai biler raser nak menjerit.. aku duduk... sib baik perkara tu tak berlarutan.. kuat lagi semangat aku...

Event² camnie mmg berlaku hari².. tak kira di mana.. adalah lebih baik kita tak tgk dari tgk... bukak jer TV.. tgk berita.. hari² ada jer kes bunuh... kenaper manusia nie kejam sampai sanggup membunuh eak?? Ngeri kengkadang biler pk... macam negara tadak undang² laks.. cam idup zaman koboi.. bunuh membunuh sesuka hati.. Kematian mmg satu yg pasti.. tapi jgnler kejadian² buruk camnie menimpa keluarga dan kenalan kita... selisih malaikat... minta dijauhkan.. kalau nak mati pon biar lar dlm keadaan yg baik... kalau aku.. aku nak mati dlm dakapan org yg tersayang... aku nak pergi dgn aman.... dlm keadaan bersedia dan sempurna..... mudah²an Allah perkenankan......... Aminnnnnnnnn~

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails