.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, January 10, 2011

..SaPer PeRNaH GuNa KhiDMat MUSLIMAH MAID??..

Aku raser aku kena amik maid.. masalahnyer aku pening kepaler lar dengan proses dan segala tok nenek nak kena buat sebelum dapat maid secara sah... aku surf tenet tadi dan jumpa site nie... pembantu rumah muslimah Indonesia.. ada segala biodata dan fee yg nak kena bayar.. tapi proses secara DIY.. hurrmmm nak tanya lar kat korang yg biasa apply pengambilan maid warga asing... berapa sumer abis utk dapat sorang maid... atau ada tak kengkawan kat sini yg pernah guna khidmat pembantu rumah muslimah Indonesia.. ok ker khidmat dia??

Kalau boleh aku nak ada maid by the time the 4th baby jenguk dunia... guys kalau korang ada kenal sapa² yg boleh mengasuh anak secara part time di rumah during office hour pon ok... rekemenkan kat aku.. tolong...^________^


15 comments:

Ena said...

ena pun ngah terpk2 kan mende ni kak.. tak sangka akak plak wat n3.. ngah pening juga ni pk pasal nie..

Anonymous said...

susah jugak yer nak amik maid...
mahal pun mahal...
LS tak der pengalaman lagi...sbb Arissa kecik pun mak mertua yg jaga...

Anonymous said...

hi, saya nasihatkan hati2 menggunakan agen muslimah maid. saya dah terkena deposit telah dibayar rm4k tapi sampai sekarang dah 5 bln dah maid nya tak muncul2. mula2 dulu manis mulut semua boleh. maid boleh dapat cepat la. itu la ini la. last2 hampas jugak. sampai sekrang depositnya masih blum dikembalikan. ingat report polis je nih. nasib baik resit semua ada.

Udin said...

Salam semua.... Sapa yang nak guna muslimahmaid perlu berhati2 atau x perluguna. Saya pun dah terkena. Dah bank in RM4K. Dari bulan Sept 2011sampai ke la ni.... Maid tak jugadapat. Bila call dah tak angkat...rasa nak report polis. Nama mamat yg terlibat ialahZAHID BIN DAIM.... Aku haramkan duit aku yg ko amik. Aku tuntut kat akhirat... Ko carilah aku kat sana.

Anonymous said...

salam...saya antara yg tertipu dgn Zahid bin daim dari muslimah maid dot com....duit saya rm&K yg dijanji nak pulang balik secara installment sampai sekarang belum dipulangkan. hati2 lah dgn muslimahmaid dot com dan banyak lagi website2 dan blog yg di adakan, termasuk maid dari jawa timur etc.
zahid b daim, saya tak akan halalkan duit saya itu, saya ada semua detail tentang awak termasuklah alamat rumah awak di kuantan dan no kereta wish awak juga. repot polis akan menyusul.
saya nasihatkan kepada semua yg tertipu dgn zahid ni segera membuat report polis.

Anonymous said...

salam, saya hampir tertipu.. baru je malam tadi ejen zahid dari muslimah maid sms saya untuk beritahu maid dah sampai sabah. gambar mms pun dia bagi dan saya setuju la pd awalnya. kemudian dia ajak berjumpa di kl dan jika setuju kene byr 4k untuk konfirm tanda jadi. dari situ saya dah tau. saya pun search la kalau2 ade yg komplen ttg ejen dari muslimah maid. ternnyata betul tekaan saya..

Cat Feeder said...

Woohoo, tengah deal dengan muslimah maid.

Nasib baik to kono apa2 lagi.

hampes betul, banyak sungguh orang menipu kat malaysia ni. Tunggu bala tsunami menimpa sahaja

Anonymous said...

Pembantu rumah saya baru lari. Penat menguruskan permitnya masih belum hilang. Rasa tertipu bukan saja dari kewangan tapi perangai pembantu pura-pura baik sembahyang dan mengaji.Saya layan dengan baik. Diberi cuti dihantar dijemput. Lari malam hari ikut tunang. Kawan2 suruh lapor pihak polis. Tapi adakah tindakan? Takut pihak polis sibuk mencari perompak, pembunuh. Adakah pembantu lari, polis akan ambil tindakan? Pembantu rumah lari sangat berleluasa. Mohon polis ambil tindakan.

Anonymous said...

Boleh tak untuk memberi pengajaran kepada pembantu-pembantu rumah yang lari kita paparkan gambar mereka dalam blog ini???

~ I M A N ~ said...

saya baru je berurusan dengan agen ni hari ni. Masih belum buat confirmation. Mujur.
tapi, dia tak minta pun deposit fee.. dia cakap selagi takde calon tak perlu bayar.

~ I M A N ~ said...

Saya baru je berurusan dengan Agen ni hari ni. Belum bg confirmation. Cari dulu review pasal dia.. mujur. phieww...
tp dia kata tiada booking fee sehingga ada calon. emm..

Firman Sean said...

Sy prnh pakai dia ni...ok je tp lately mungkn dh lain....

Anonymous said...

Ok ke agen maid muslimah nie?? saya da bayar deposit 2.5k tp maid pn xdpt2 smpai skang..da 3 mggu tggu. mase sebelum byr deposit ari2 anta detail maid tp bile da byr senyap jek..
geram je nie bile bace komen nie rmai yg kene tipu.nie nk kene buat report nie..kasi ajar sikit org mcm nie.
saya ramai kawan di bukit aman, diorg dlm department jenayah siber.mesti bole setel punye kalo kes mcmnie. sape2 yang penah berurusan dgn maid muslimah sila emel ke donat_sedap@yahoo.com beserta dgn detail2..

Anonymous said...

Saya pernah menggunakan khidmat muslimah maid awal thn lepas. Alhamdulillah urusan sgt cepat dan lancar. Tak tau pulak skrg mcm ni jadinya. Kami juga jumpa dulu dan diterangkan prosedur pengambilan maid. Dah setuju dan org dah ada baru bayar deposit. Maid dah masuk msia bayar bakinya. Kemudian urusan imegresen, wakil Zaid yg uruskn. Alhamdulillah maid pun bagus kerjanya..

Chico said...

baru je beremel dgn muslimah maid.die bagitau 7500 dan process legal sendiri.bila baca kekomen ni..ok naseb baik..tengs di atas komen2 ni..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails