.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, January 24, 2011

..CaMPiNG HaRi²..

Hi!! Missed me... ehehehe.. sorii ler lamer menyepikan diri.. sintom trimester pertama memang meletihkan.. sangat² tidak larat dan penat.. luckily I have En. Ady yg super mithali to look over the kids... dia lar yang buat susu.. yang bagi mandi.. cuci berak.. yang bagi makan dan yang setia melayan kerenah anak².. thanks abang kerana sangat memahami... mengandung bukan sakit yang suka² nak dibuat²... memang lah aku tak muntah.. loya tu tetap ada.. pening tu tetap datang... letih itu memanjang... jantung berdegup sangat laju kan... pada trimester pertama.. ibu akan kerap rasa letih sebab..jantung bekerja 2 kali ganda.. mengepam darah kepada baby.. darah yang dipam sampai pada baby dulu tapi lambat sampai pada ibu.. darah bawa oksigen.. kurang oksigen.. kita mengantuk.. jadi.. korang biler tengok pompuan ngandung itu mengantuk.. jangan ler kata dia malas.. or mengada²... itu adalah keadaan normal setiap ibu yang mengandung... harus mengantuk... pandai tak pandai kontrol jer..

Semenjak dua menjak nie.. sejak kejadian tidak diingini tu berlaku.. keadaan kami laki bini kembali tunggang langgang.. aku dan En. Ady bergilir² amik cuti.. yelah sementara nak dapatkan pengasuh baru.. bukan senang nak pikul tanggungjawab sebagai ibu bapa.. keselamatan anak² adalah yang utama.. nasib kami baik.. Allah lorongkan jalan.. permudahkan urusan.. ada yang sudi membantu di kala kesusahan... jiran mak Cik Ani sudi babysit budak² tu sementara kami nak dapat pembantu rumah... calon dah ada.. cuma lambat sikit dia nak masuk Malaysia... hopefully semuanya akan bertambah lancar dan hidup kami kembali teratur dengan bantuan yang dihulurkannya nanti... yang terbaik buat semua..

Kita dapat sesuatu.. kita terpakser melepaskan sesuatu.. saper tak paham?? Okeh.. camnie.. memang lar senang biler dah ada pembantu kan.. hope so.. dapat lar pembantu yang baik.. kiranya kami dapat bantuan.. tapi kami hilang ke-privacy-an.. hehehe.. tak per lar.. anak² dah makin besar.. elok lar sopan² selalu di rumah kan.. hehehe

Entri macam tak der kena mengena ngan gambar lar pulak kan.. ehehehe.. sori mukadimah terpanjang pulak.. bukan per.. windu nak berceloteh kat sini.. okeh.. kembali pada topik dan gambar.. anak² aku sekarang hari² bercamping.. mulanya terjadi bertitik tolak dari rumah member aku Syura yang celebrate birthday anak dia baru² nie.. member aku nie ada belikan khemah kecik² dalam bilik menan anak² dia.. anak² aku punyer lar syiok kan.. sampai tak abis² berceloteh suh ayah beli khemah tu jugak²... dorang nak berkhemah sangat.... maka.. nah.. terhasil lar khemah di dalam rumah.. seperti gambar kat bawah nie... jangan tak tau Bonda kowang nie dulu kaki camping... sib baik khemah yg separuh lunyai tu tersimpan lagi.. daripada nak bazir² beli khemah kecik yg ghega lima nam puluh tu baik ler aku gunakan khemah zaman kegemilangan dulu.. ehehehe... besar pon besar.. dari mereput.. biar lar budak² tu pakai kan.. praktis berkamping dalam umah dulu..

..mula² aku pasang khemah nie kat luar.. tapi kesian lar tengok dorang main peluh².. lagipun takut kucing kencing.. so bawak masuk dalam..

..kat dalam khemah aku lapik toto cantik².. aku humbankan separuh toys dorang kat dalam khemah tu.. advantage is.. ruang tamu aku tak lar teruk sangat nak kemas.. sebab aku suh dorang main dalam khemah tu jer.. kalau dorang bawak menan kuar.. aku suh kemaskan masuk khemah juga..

..seronok tengok dorang main.. aku pon bleh baring² kat dalam tue..

..they organizing a birthday party.. tetamunya dolly dan bear²..

..asyik dorang main kat dalam nie..

..kadang aku masuk kemas menan yang sepah² tu... tapi pastu sepah balik.. lantak lar.. that is their special space..

..minum susu dalam nie.. tertido dalam nie..

..tengok.. khusyuk kan..

..main camnie tak per.. yg tak tahan biler dah start jerit dan nangis².. terpakser lar ayah bonda jengok aper dah jadi.. gaduh tetap gaduh.. anak² nak membesar.. cam kita dulu² jugak..


2 comments:

Ena said...

^_^

aritu anis ternampak khemah tu.. terus bising hari2 suh abah dier belikan.. hahah.. tp yerla kami pun baru balik.. tak sempat lagi nak layan..
best sbb hall umah akak besar.. :D
banyak betul toys anak2 akak.. teringat si anis mesti geledah kalo p umah akak.. terus wat cam umah sendiri.. huhu.. malu ai.. hihi..

IxoR@ said...

hahaha...

camping dlm rumah...

meriahnya dgn toys lagi... mesti bonda fening....

asalkan dorang ada depan mata dah ok kan....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails