.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, November 12, 2008

.:TaMaN BuRuNG:. - Penantian itue Satu PeNDeRaAN -

Ok.. ini entry dah basi.. sebenarnyer mmg dah lamer aku nak buat.. tapi tak terbuat²... letih dan penat.. (ehh.. samer jer maksud tu kannn.. hehehe) Nie gambar masa jenjalan kat Taman Burung aritu.. Abis kursus Induksi Khusus.. aku suh Ady fetch aku kat Memorial Tun Abdul Razak... Abis course pukul 2.30 ptg lebih kurang... lepas makan tengahari & terima sijil... nak dijadikan citer.. berkali² aku call laki aku aritu... dia siap amik cuti coz aku cakap nak bawak anak² jenjalan kat Tasik Perdana tu... penat lar tangan nie dok mendail & redail hp laki aku yg tak berjawab² sampai aku naik fed-up... siap makan... & solat dulu... sib baik lar aku solat dulu... pas semayang... baru dapat balasan call dari Ady.. ruper²nyer.. dia tidoOOoooO.. aduhhhh... tensen jer dengorrr... kita kat sini tunggu dia bagai nak rak... rata² peserta kursus yg lain sumernyer dah balik... yg tinggal cuma aku... berteleku dalam surau... yg sunyi tu.. tak lamer aku kat situ... coz... takut wooo.. kang dikuncinyer aku kat dalam.. pasal jer... sebenarnyer aku lebih takut antu kepaler itam dari antu yg kita tak nampak tu... yelah.. dunia sekarang nie kan macam²... dengan penuh keimanan di hati aku menanti dengan sabar.... mmmgggg tersangat mengujiiiiiiiii kekentalan hati dan perasaan ketika itue.... arrrrggghhhhh!!!! Raser nak menjerit pon adaaa... camner lar dia bleh tido setelah berkali² aku pesan masa dia antar aku pagi tu.. suh fetch aku pukul 1.00 tgh... Hp silent mod is the reason... well.. what to do.. dah memang selalu pon aku jadik mangser keadaan..... keciannnn akakkkk tau!

Maser yg patut kami spend bersama dari pukul satu end up pukul dekat pukul 5.00 ptg... so.. lu kira lar sendiri baper jam wa jadik penunggu yg maha setia macam tugu negara kat tmn yang sunyi tu... sambil lepak kebosanan aku nikmati kehijauan dan keindahan alam ciptaan tuhan.. sambil tu bergambar aku sendirian... penat duduk.. aku berdiri... penat berdiri.. aku berjalan... dari Memorial... sedar tak sedar dah sampai Taman Burung... urrrrggghhhh... penyabar sungguh akakmu inie... hehehe...

Laki aku kuar dengan muka yg control encem... mulut kata sorry tapi muka cam owg tak bersalah... (sbb dia tau kalau dia buat muka org salah.. lagi panjang ler citer aritu...) Sib baik ler bebudak ader sama... sejuk sikit ati aku... Aisha laks tak baper sihat sgt time tu.. gigi nak tumbuh.. dia tak baper nak minum susu... Sajer.. nak bawak dorang tgk dunia luar... biar terbukak sikit minda yg asyik terperuk kat rumah tu... cian bebudak nie kalau asyik duduk kat umah.. aku cukup gembira dapat lihat keterujaan wajah dorang aritu... happy & excited sangat.. kira tak rugi lar spent time ngan anak² nie... kegembiraan yg terpancar di wajah dorang itu tak dapat ditukar dengan wang ringgit....

Ini antara gambar² yg di-snap maser kat Taman aritu... layan jer lar eak....

Layan jiwang sorang²..

..setia menanti..

..di manakah gerangannyer.. aku dah bosan tahap Uzumaki Naruto yg x dpt kawal kemarahan membara utk kalahkan Sasuke... Ku Shipudenkan jugak Ady Putra niehhhhh!!!!

..berjalan hingga ke Taman Burung akhirnyer..

..Alyaa yg tergezuttt.. tgk burung byk sgt..

..burung yg bebas lepas.. Alyaa x takut burung.. kerrr.. burung tak takut Alyaa.. burung kat sini sumer jinak² tau!..

..tgk Si Merak Kayangan berjalan bebas..

..bonda dan anak² di satu petang yg hening di Taman Burung yg disirami hujan renyai²..

..Alyaa nak tangkap Si Merak..

..Merak Putih di sebalik sangkar..

..aku & Aisha.. nak ghak bergambar..

..ikan pon ada woo kat sinie..

..terduduk kepenatan.. nak legakan pinggang yg dah longgar nie jap..

..waterfall aviary..

..ayah with Aisha..

..tgk apa yg seruper kat dorang berdua nie.. so cute huh the butt..

..bersungguh Alyaa main sampai tak ingat dunia kat playground di sini..

..main buaian pulak..

..tgk betapa sonoknyer Aisha..

..Emu diletakkan dlm sangkar.. coz haiwan yg agak agresif kata papan tandanya lah..

..burung p sekolah.. petah tul bercakap..

..bird nursery.. kat sini bleh tgk camner pengeraman telur burung² menggunakan tenaga elektrik..

..tgk.. so cute anak ayam tu duk ketuk² kulit telur dgn paruh dia nak lihat dunia..

..itu sajer.. dah penat dah... masa utk pulang..

Note: Kelakar maser dedekat nak balik tu.. Si Alyaa minta dukung.. kalau tidak laju jer dia jalan kat depan kitorang sumer.. berlari² tak ingat mak pak.. tau pon penat haa.. aku cakap kat dia "Alaa.. kakak jalan larr... Bonda pon penat.." Cian dia.. ayah dah dukung Aisha.. aku mmg penat.. bukan sesajer ckp gitue kat dia.. longgar tempurung lutut akak menjelajah Taman Burung yg besarnyer tak tau nak cakap.. Sebelum balik maser menyinggah nak solat Asar.. Si Alyaa sempat lagi memerut.. aduhhh baunya... waa enggak tahan sehhh.. boleh pengsan! Terpakser membasuh dulu sebelum bertolak pulang... nak tunggu sampai umah.. kang ader plaks yg pengsan dlm keta.. jalan kan jammed... heheheh... anak dare sorang tuu...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails