.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Saturday, November 22, 2008

...MenCoCet D HaRi SABTU....

Hari inie hari Sabtu.. aku sedang mengadap PC dan berehat di rumah... sekarang masih siang.. petang nanti nak gie Dataran.. kamu tahu aku nak kemaner kan... seperti yg dimention dlm entry ku yg lepas²...

Sekarang aku di hadapan PC.. punyer penuh semangat dan ilham utk membaitkan kata di blog kesayangan inie.. anak² tengah leka bermain dgn mainan² yg dah lamer aku sorokkan.. (sebab aku tak larat nak kemas.. zalim kan aku.. heheheh) dan sekarang.. Aisha dok berebut mouse dengan aku.. sbb dia jealous tgk aku ngadap pc lamer sangat... (ikhsss.... budakkkk inieeee.... bonda babab kang!)

Hubby aku di dapur.. sedang sibuk menguruskan makan tengahari buat isteri yg lemah inie.. hahaha!! Lemah larrr sgt... tapi serius... kondisi aku sekarang mmg lemah gemalaiii... sebab malas... ader kerr patuttt... tak larrr... sebenarnya tadi mmg aku nak masak... tapi biler aku masak kang... tak der maser laks nak update blog.. disebabkan dah berhari² aku biarkan hubbyku bermaharajalela depan pc layan Naruto Shipuden dia.. maka sekarang aku diberi maser sebebasnyer utk mengupdate blog yg dah berhari menyepi... baikkan laki aku... cayunnnkkkkk abg!! Muahhhh... hihii... Ohhh yaaa.. sebelum kowank² reader yg bijaksana mengejudge... pk yg bukan²... aku bukan queen control eak... laki aku tolong aku buat keje rumah sebab... kami ini (buat korang² yg menerima layanan seruper denganku..) isteri² yg disayangi suami... hakikat berumahtangger kan... perlu sayang menyayangi... give and take.. susah senang tetap bersamerrrrr... baru rumahtangger nikmat bahagia...

Okehhh... kowank tak boring ker bacer aku mempopet nie.. kalau bowink pon nasib lar eak.. dah bacerrr pon... hahahah... saper suh bacer... padan muker!! Ampunnn.. jangan lar marah... nanti muker berkerut ilang awet muder...

Aku nie sibuk memblog.. keje rumah berlonggok menanti.. td basuh baju... skrg mesin dah benti pon... byk giller nak kena sidai nie.. maklom.. stok baju seminggu... dulu berdua.. tak teraser sgt.. biler dah bertiga.. dan tak lamer lagi berempat pula... kemalasan nak menyidai baju tu agak menebal puler.. coz... dah terlalu lar banyakkk nyer baju nak disidai.. especially baju yg kecik² tu.. (baju anak² aku larr.. bukan baju kecik kitowank) Tau lar kan baju budak².. budak² kecik nie laks.. kerapnyer menyalin baju satu hari toksah ckp... berhelai²... kejap² makan itu.. makan ini... main itu.. main ini... dah comot... minum air tumpah.. dah basah... berak kencing.. dah bocor... nangis kuat² dah muntah... aduhhhhh.... pendek kata mmg kena sedia stok baju berguni lar... menyalin mmg senang... tetambah anak dare aku yg sulong.. si Alyaa yg suker sgt berangan model baju baru.. dia nie pantang nampak baju baru... menyalin jer kejenyer... pastu.. dtg kat aku... "Bonde... kakak pakai baju baru.. cantik tak?" "Bonde.. kakak pandai.." sambil tersengeh² ngadap aku... "Pandai.." mmg pandai tambah keje bonde... kengkadang biler dah penat sgt.. kena jugak lar dia pukulan geram dari bonde yg darah dah naik kepalerrr nie... (garang kan aku... mmg aku garang sbb tu Alyaa lebih manjer ngan ayah dia dari aku... sedey lar plaks kan... huhuuu)

Jap lagi.. maksud aku sesudah update blog nie larrr.. aku nak sidai baju yg berkoyan² tu.. pastu nak kemas dapur yg bersepah laki aku keje kan... (dia dah tido tu.. lepas makan.. yelah kan.. kenyang perut suka hati.... biler dah suka... kena lar tido kan...) Aku laks.. tak leh nak rehat² selagi umah bersepah.... umah sepah aku susah hati... biler nak tido.. mata tak lelap... abih camno... nak tanak.. penat tak penat aku kemasss lar jugak kan... (Aku pemalas ker tu namanyer?) Sudah kemas dapur aku nak menyapu dan memvacuum pulak... pastu mop lantai... pastu.. mandi (naper tak percayer.. aku mmg tak mandi lagi nieh.. kang mandi elok² wangi dah kena mandi lagi sekali.. coz berpeluh kemas umah.. tak ker membazir air namanyer tuee... hehehe... alasan owg malas mandi.. hihi.. jgn tiru macam sayer okehh... kalau tiru pon tak der salahnyer.. jimat air utk duit.. hahaha.. bil air murah ada duit lebih p shoping²... hahaha!!!) Pas mandi bersiap lar.. kejut laki.. kejut anak.. suh dowang laks bersiap... pastu.. nak fetch mak kat umah laks... mak nak ekot kitowank tgk gajahhh... sebenarnyer mak aku tu berkobar nak tgk bunga api... mak mmg antu bunga api.. (bukan bunga api kekecik main ari Raya tu...) bunga api yg bedebang bedebummmm tu larrr..... yg terpancar indah kat dada langit... yg abis ribu-riban duit nak membakarnya... haaa.. bunga api tu lar yg mak aku minat... hehehe.... niat aku satu jer.. nak happykan mak aku yg sekian lamer asyik dok terperuk kat umah jaga anak² aku yg notty tu... mak pon nak release tension jgk kan!

Ok lar guys... aku cuma ada maser 3 jam dari sekarang nak settlekan sumer benda yg aku kata nak aku buat kat atas.... seee yaaa.... nest entry... daaaaaaaaaaa ;)

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails