.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, November 19, 2008

Entry 4 Tonite!

Dah baper hari yer aku tak update² blog nieh?? Hmm... asal sampai jer umah terpandang tilam.. biler dah terpandang tilam otomatik mata jadik layu... landing kat tilam yg cadarnyer sejuk lagi empuk... aaaahhhhhh~! Tiada tempat lebih selesa dari bilikku.. peraduanku... sebenarnyer aku nak bagitau yg aku letihhhhhhhhhh lahhhhh sgtttttt... yelah.. laki aku nama jer dah abis course.. tapi.. hari² time dia ada kelas dulu ngan sekarang.. tak byk bezanyer... aku masih jugak sampai umah lewat... kul 10.00.. 11.00 mlm.. dan paling lewat 12.00 mlm.. (dah waktu tido pon.. apa nak heran mater yg layu..) baru sampai umah sendiri.. sebelum tu aku kena lar jadik penunggu yg setia... again SETIA di rumah mak aku... melayan anak... dan mengisi perut yg lapar.. laki aku byk keje... kakitangan tak cukup katanyer.. maka dilaluilah hari² yg meletihkan...

Sabtu nie kemuncak Program Majlis Penyerahan Watikah Pengisytiharan Melaka-George Town sebagai Warian Dunia dari UNESCO.. jomlah beramai² kita gie.. nie first time aku nak join event yg opis aku anjurkan.. sebelum nie aku rela duduk kat rumah jer.. siaran langsung masuk TV.. tapi kali nie agak teruja.. coz nak tgk adat istiadat Raja Melayu dulu terima watikah.. siap berkuda bergajah lagik.. kalau tak pergi.. rugi looo... aku dah raser betaper tungkus lumusnya warga Jabatan buat keje.. termasuk lar aku.. tak bley lari punyer... kata Jabatan kita yg bertanggung jawab sepenuhnya.. (buat aper nak lari pon kan.. apa motif.. dah mmg tugas per.. tugas aku meringankan tugas bos aku.. dah bos aku jadik setiausaha utk program tu.. secara tak langsung byk lar jugak keje aku... bos aku sibukk... aku pon ekot sibuk jugak larr...) Lepas event tu boleh lar rehat kot.. bos aku kena p Paris lagi bulan dpn.. singgah London lagi.. musim sejek kat Europe dah muler ker Mc'Da? Uishhh.. camner lar nak mandi segala kan... tingat aku maser mendaki Gunung Kinabalu dulu.. maser menginap di Laban Rata... giller nak kencing pon payah.. air dia tak dak yg panas.. sumer dah rosak... nak tanak kena lar jugak guna air sejuk... giler menyucuk macam jarum biler tersentuh dgn kulit... tak sanggup nak rewind weiii... itu baru kat sini kan... kat saner tak tau lar cemmaner plak...

Alyaa dah lena dibuai mimpi.. tinggal Aisha masih lagi berjaga dok membebel main sorang² (dia dah tido kejap lepas Isyak tadi.. tu yg cergas jer tu...) kalau dedua berjaga.. mmg bertambah payah lar aku nak update... ooohh yer.. semalam Aisha dah mula berjalan.. setelah sekian lamer dinanti... patut mmg dah lamer dia berjalan... tapi.. dia yg tanak.. bangun berdiri tegap.. menari tergelek².. tapi biler suruh jalan tak mau... semalam mmg cukup membanggakan.. akhirnya tuan puteri sorang tu.. sudi jgk mencemar duli.. melangkahkan kakinya satu persatu sambil mulut tak henti tersengeh.. (dia nie mmg suker menyengeh!) Lepas nie masak lar bonda... budak baru dapat kaki nie mmg payah... nak dikawal gerak gerinyer... tingat maser Alyaa baru bajar berjalan dulu... mmg penat lar nak mengawal.. sampai sekarang lar.. masih penat lagi.. tambah sorang lagi berdouble penat aku.. hehehehhhh...

Entry bergambar agak payah nak buat sekarang nie.. coz malas nak menunggu upload satu².. maklom... batal sudah memanggil².. aku dah ngantukss... sampai jumpa lagi.. biler aku ader kekuatan nak ngadap pc malam²...

p/s: Kat opis aku cuma boleh baca email n blog kowang... shoutbox korang tu ada yg aku boleh view & comment.. ada yg aku boleh view sajer tak boleh comment.. dan ada yg aku tak dapat nak view langsung... sbb tu tak pernah komen... selalu rajin nak mengomen time kat opis jer pon.. kat umah kumpul semangat nak update blog jer!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails