.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Sunday, November 30, 2008

..beRCaKap DGN aLyaa...

Di satu petang... (semalam lar time aku sedang melayari one of my blogger list kat blog aku)

Alyaa: Bonda... tu sape tu...? (sambil mulut dia memuncungkan ke arah gambar family blogger yg aku terjah blog nyer)

Aku: Nie gambar kawan Bonda.... nie kawan bonda... nie anak dia.. nie suami dia.. (aku bagi penerangan sambil jari aku tunjuk satu persatu gambar blogger tersebut)


Alyaa: Oooo... Nie kawan bonda ker... nie somi dia??


Aku: A'aaa... nie suami dia larrr....


Alyaa: Oooo somi dia...


Aku: Haa.. tu suami kawan bonda... suami bonda saper kakak??

Alyaa: (Sambil tersengih)... somi bonda Ady Putra larrrrr..... (wah!! aku agak terkejutt.. paham rupanyer budak nie makner suami tu... igt ker dia tak tau...)


Senario 2


Beberapa hari lepas.. semasa aku di rumah mak.. ketika sedang berpamitan utk pulang ke rumah... seperti biaser... mesti salam n cium tangan tok (mak aku) maser tu Alyaa tgh sibuk² cari slipar dia kat dpn pintu nak kejar ayah yg dah angkut barang ke kereta...

Aku: Kakak.. tunggu bonda... ayah hantar barang dulu... Alyaa menunggu aku... yg sibuk bergelak dok cakap ngan mak sambil kaki nak langkah keluar.. tiba² si Alyaa meluru masuk... mater aku mengekor gerak Alyaa...

Alyaa: Bonda.. nah.. (dihulurnya tudung dan anak tudung aku yg tersangkut kat kerusi makan mak aku... Ya Allah aku tak pakai tudung lagi rupernyer... camner lar boleh lupa... betul² luper..)


Aku: (dgn gelak yg besar dan kuat..) mak aiii.. camner bleh luper pakai tudung nie... Hahahaha!!! Pandai kakak.....

Alyaa mmg cepat pick up... petah dan cerdik... harapnyer biler dah masuk sekolah nanti.. IQ dia lebih terasah.. dan hopefully jadi pelajar yg cemerlang..... I'm really proud of her....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails