.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, September 6, 2011

..Gatal Tangan & Mata..

Dah petang.. arinie aku ngan baby jer kat umah.. kakak² dia lalui rutin biasa bila sekolah dah bukak balik.. alahaiii anak² aku.. kekecik lagie dah kena attend school.. aku kekecik dulu tak der pon nak tadika².. straight away to standard 1.. sekolah cina pulak tue... huhuhu.. but I survive..

Budak² sekarang.. rata² cerdik².. setuju??  Maser nak naik darjah 1 kena amik exam khas utk tentukan kelas.. masih lagi ker atau dah dimansuhkan... sekarang sumer serba pantas.. takut tak antar anak masuk tadika nanti tak ter catch-up aper yg cikgu ajar kat kelas... budak 5..6 thn sekarang nie mostly dah pandai membaca... mengira.. english tip top... saper tgk citer CJ 7 semalam?  Walaupon citer tu lawak.. banyak benda realiti yg dapat kita pelajari... ibu bapa semiskin maner.. sekoman maner pon dia.. dia tetap mahukan yang terbaik untuk anak²nyer... biar kita miskin harta.. kita tak miskin ilmu.. tak miskin budi... ilmu itu pelita hidup.. dan itu yang akan aku bekalkan untuk anak²ku... agar masa depan mereka terang benderang menyuluh alam...

Agak rileks arinie.. rumah pon sunyi sepi jer.. tak payah nak terjerit terpekik marahkan budak² tu tak kemaskan toys.. bergaduh.. bergelut... menangis... yerr.. pompuan sumer.. tapi mengalahkan satu team bolasepak lelaki... letihhhhh... belum masuk yg mintak susu... yg mengadu sakit sana sini lepas bergusti.. yg menangis kalah berebut barang... yg merengek suruh basuh berak... buat susu.... urgghhh... sekuat manapon aku... aku masih di dalam pantang... baru 15 hari... last² singa ekor semilan nak kuar juga biler temper dah naik kepaler!

Semalam aku dah sapu porch dengan daun² kering... tapi laki aku dah pesan.. jangan berkebun... tapi aku geram lar tengok tanah sekangkang kera kat depan tu semak... tangan dan mata nie dah gatal sangat... bunga kertas aku berbunga lebat... sayang kalau dibiarkan tak teratur... ok... nak jengah depan jap!


1 comment:

Ena said...

hehe..

ena 2 pun dah haru biru.. ni plak akak kan.. tak p la. susah2 dulu.. kita senang2 kemudian.. :)


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails