.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, September 15, 2011

BoNDa JaHaT MaCaM aPa??

Si Ainna sekarang nie payah betul nak tido malam.. dia boleh berjaga dekat pukul 2.00 pg.. selagi kita tak tido dia tak tido.. dan kalau kita tido dan dia tak tido lagi.. siap lar ulang alik kena kacau.. ada jer mender dia nak tanyer.. dia nak itu.. dia nak ini.. biler mood kita ok.. ok lar layankan jer.. tapi biler badan letih.. mata laks ngantuk... hurmmm...

Tapi selalunya kami layan jer.. kesian tengok dia.. sama macam aku kesian kat Alyaa maser dapat si Aisha.. sama macam aku kesiankan Aisha maser dapat si Ainna.. dorang sumer kecik² dah dapat adik.. perasaan tersentuh itu hanya mereka yg ada anak kecik dan bakal timang anak kecik lagie jer yg tau.. kadang².. perasaan sayu tak dapat dibendung biler melihat dia tido.. biler nak dapat adik baru.. otomatik dia mula merapatkan diri dengan ayah.. semua serba serbi dengan ayah.. nak tido pon dengan ayah.. agaknyer dia berjauh hati.. adik baru dah ambil tempat dia yg dulunya tido di sebelah Bonda..

Semalam sebelum tido.. ayah dia suruh dia mintak maaf ngan aku sebab dia merajuk ngan aku pasal marah dia sepahkan mainan.. dia kata aku jahat.. dia salam mintak ampun..

"Ainna.. Ainna sayang Bonda tak?" Ayah dia tanya lepas mintak maaf ngan aku..
"Sayang!!"
"Sayang banyak² ker sikit²?"
"Sayang banyak... banyakkkk.."

Aku tanya dia pulak...

"Bonda jahat ker baik" biasa kalau diberi pilihan.. dia pilih jawapan paling hujung.. sajer aku nak duga si kecil ini... ater dah mintak maaf kan...

"Jahat!"
"Ainna kan dah mintak maaf tadi.." Si ayah menegur... tapi aku tak amik hati.. budak².. dia cakap aper yg terlintas di kepaler dia..
"Bonda jahat macam apa?" Aku nak duga lagie..
"Macam harimau!" Amik kau... hahaha.. kitorang laki bini ketawa..
"Kenapa macam harimau??" Aku tanya lagie...
"Sebab Bonda tu suka marah² orang... selalu marah²..."  Humaghaihhh... garang sebenarnya yg dimaksudkan.. saper kata budak² tak pandai menilai... yer Bonda memang garang..


2 comments:

Ena said...

heheh..

ainna dah besar.. da pandai & bijak kan dier.. :)


budak2 memg gitu.. cer kita tanya time mood dier baik... baik la kita ni memanjang.. tp bila dier dah kena marah.. jahat sesaje la jawabnya.. :)

aNisA aHmAd said...

'perasaan tersentuh itu hanya mereka yg ada anak kecik dan bakal timang anak kecik lagie jer yg tau..'

hm..bergenang air mata..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails