.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, June 4, 2008

Di HosPitaL BeRSaMa ALyaa..

Semenjak 2 menjak nie tido pernahnyer cukup... hari² tido pukul 1.00 pg.. kul 5.30 pg dah bangun bersiap utk ke tmpt keje.. letih ooo rutin cengginie.. tambah pulak dah 2 hari Alyaa demam.. semalam panas tul badan dia.. muntah² dgn teruk.. buatkan kami laki bini panik.. balik dari office lepas slot SinDaRela... aku bawa Alyaa gie Hospital Ampang.. Ok lar kan.. tak kena bayar pong.. kata staff gomen.. hehehe... bawak si Alyaa coz takut mana tau terkena gigitan nyamuk aedes... fuhhh... selisih malaikat... susah hati mak bapak biler anak² sakit.. betol tak pa & ma out there??... Dlm sakit² si Alyaa tu masih lagi lincah berlari ke dpn ke belakang.. aku peratikan jer.. jenuh mulut nie kalau nak melarang... agak² nak terover border aku ikut belakang dia n bawak dia balik tmpt duduk... malam² tak ler ramai sgt pesakit.. boleh lar... tapi ada juga org... of course... maner ada hospital yg tadak org (kalau sumer manusia tak sakit apa maknanyer dorang buat spital...) mana ada manusia yg senantiasa sihat walafiat.. kalau ada itu rahmat Allah bagi kat dia... dan kenalah bersyukur selalu... (cehhh... berceramah lar pulak..wekk).. Nasib ada Dekli tolong tgk² Alyaa.. Ady ada kelas semalam.. harinie pun... (hmmm.. aku dah sediakan bekal baju sesiap utk berkhemah kat umah mak.. hehehe..) Masa pre-checkup.. doc lelaki... kemain dia marah doc check badan dia.. dia tolak² tangan doc... doc amik berat n check mulut dia then refer utk pemeriksaan lanjut kat bilik satu lagi... yg nie doc pompuan laks.. kecik kurus orgnya.. Alyaa masuk salam & cium tangan doc & nurse kat situ... siap ngan sound efect sekali (cup!.. cup!).. "Pandai.." doc kata... Perkara yg sama jadik... dia marah doc sentuh dia... ditepis²... tapi biler disuruh nganga mulut boleh pulak dia dgr kata...

Doc terangkan kat aku... denggi tak boleh di-detect dlm masa 2 hari.. kalau dlm tempoh 4 hari Alyaa masih demam kuat.. panas yg melampau berterusan baru bawak utk check darah... lagipun Alyaa ada batuk & selesema... itu ciri² jangkitan virus dan biasanya bukanlah sintom yg terdapat pada demam denggi... lega hati aku... pasnie boleh ler aku tido lena (walau tak lena pon sebenarnya.. coz Alyaa asyik merengek time² badan tak sihat camnie... ada jer yg tak kena..) Masa doc sibuk bercakap ngan aku Alyaa laks sibuk periksa botol² ubat yg ada kat rak dlm bilik tu.. spt biasa.. she's full with curiousity... biler doc nak kira baper ml nak kasik ubat kat dia.. dia laks sibuk berebut calculator ngan doc tu... lagi lama kat situ macam² pulak yg jadi.. so aku mintak diri... Alyaa salam doc n nurse sekali lagi with the sound effect of course...


"Babai.. jumpa lagi..." dgn tangan dilambai²kan kat dorang... Alyaa ikut aku ke muka pintu.. sebelum pintu ditutup... yg buat hati aku tercuit..

"Sammekom.." Alyaa ckp macam org besar lagaknya... dan tak lupa masa pintu ditutup.." I lav uuuu".... aku tergelak lepas tu... ada² jer anak dare sorang nie... biler nak balik ramahnyer kemain... mulut cocet..cocet...

Nurse tu cakap... "Amboi.. pandainyer cakap... tinggal sini laaa..." dorang siap tanya bp umo Alyaa kat aku... minggu depan Alyaa bakal celebrate birthday-nya yg ke-dua tahun... dah besarrr anak bonda.....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails