.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, June 24, 2008

1 Entriii 2 StOry


Inie tujuan aku sebenarnya semalam nak upload gambar astakona idaman aku nie.. tapi terbantut dek gambar pelik "rambut siapa" itu... hmmm... korang raser rambut siapa?? (ada ker adik aku kata rambut pelesu... ikss..ikhss..ikhsss... ini gambar tulen ok.. tak der maknernyer aku nak super impose or what such ever... apa barang umah aku nak simpan rambut palsu segala... ikhsss.. rambut palsu tu kan harammm...) Ok lah.. titik... malas aku nak pikir mender nie dah... bikin kacau kepalaku yang dah sedia serabut nie jer... lantak lar.. dia dgn dunia dia... aku dgn dunia aku.. jgn kaco aku anak beranak dah.... korang percayer benda ghaib?? Kita hidup di dunia yg dikongsi dgn mereka.. kat mana² pon dorang ada... takut kat dorang.. 'benda² ghaib nie' sama lar spt kita takut pada bayang² sendiri... kita dan dia sama² makhluk Allah... yang berkuasa hanya Dia....


Semalam Alyaa tak ekot balik umah... dia ekot tok dia jalan²... so.. kitorang bawak balik Aisha jer lah.. tido pon tak ler susah.. coz Alyaa tadak nak berebut tempat tido... Anak dare aku yg sorang tu biler ada huru hara dibuatnya.. biler tak der... sunyi sepi plaks teraser... ibarat idup tanpa garam dan gula... hehehe... apa dia buat kat umah tok eak... "notti Alyaa!!".. tu yg selalu aku cakap kat dia... dah pandai membentak anak dare tu sekarang... bercakap petah... aritu dia tanya ayah dia "ayah²... ayah tak sihat? (sambil belakang tapak tangan letak kat dahi ayah) ayah demam?? Ayan makan ubat..." Pandai betul dia susun ayat sekarang... Lagi satu.. this sentence agak creepy... "Bonda.. takot bonda.." Sajer aku tanyer dia balik.. "Alyaa takot aper?" "Takot setannn..." "Haa??! Apa sayang? Alyaa takot aper??" "Takottt setannnn.... Setoooonnn" Aku agak pelik mana dia belajar perkataaan "setan" tu... atau mmg betul ker dia nampak... aku tanyer mak aku... mak ckp dia tgk citer sinetron "Anakku bukan Anakku" kat TV3 tu... kan ada watak pompuan tua pegang ular tu... itu lar setannyer... ikhss.. ikhss.. ikhsss.... besar sunggoh pengaruh TV nie kat budak² tau... pantau lar citer apa yg ditonton anak anda...

Alhamdulillah aku peratikan Alyaa nie kuat semangat.. cuma terkadang tiba² dia lari kat kitowang bagitau dia takot... aku raser dia mmg nampak something... Alyaa boleh tgk.. kebanyakkan budak² mmg dpt lihat benda² halus nie.. biler benda tu usik dia.. dia dtg lari kat kitorang... tapi selain dari tu.. Alyaa masih seperti kanak² lain.. lincah dan aktif...

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails