.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, June 5, 2008

..sembunyi kePaLer dlm BajU..

Tak pernah dibuat aku pepagi bute terjengol kat dpn shopping mall... tapi semalam telah aku lakukan dengan jayanyer.. jgn igt aku curi tulang eak.. aku bukan kuar opis suke²... tapi.. aku hanya menurut perintah... hehehe.. bos aku mintak aku belikan 2 hadiah kawen utk dua org staff kitorang..

Maser En. K suh aku p beli adiah tu menonong jer aku pegi.. aku mmg suka shopping.. tak guna duit sendiri.. guna duit org pon jadi larr... kena pulak beli adiah utk org kawen.. dengan kebebasan mutlak utk pilih adiah aper sekalipon within the budget given..Oh yer berbalik pada story tadi.. tau pukul baper aku dah terpacak kat dpn SOGO.. jam kat tangan aku pukul 9.30 pg maser tu.. giller haper.. akak terluperrr.. yg mana² shopping complex pon bukak kul 10.00 ke atas.. abih apa aku nak buat.. call bos.. dia suh aku tunggu sampai gedung tu bukak.. yelah.. nak patah balik tak koser aku nak dtg lagi.. letih wooo nak menapak.. tak kan nak terpacak jer kat situ.. perut aku pon dah berirama mintak diisi.. aku lepak ler kat kedai mamak dpn SOGO tu pekena roti canai ngan nescafe ais... ngam² ho.. selesai makan SOGO pon bukak.. Waaa.. nie yg citer nie sebenarnyerr.. alangkah sayugia terasa bagai anak raja pulak biler sepanjang jalan di kiri kanan.. di mana² booth jual barang org sibuk dok greet aku... "Good Morning!!".. Selamat Pagi!!".. "Selamat Datang.." bagai.. dgn penuh sopon siap tunduk hormat ngan sebelah tangan diletak kat dada.... (waaa... macam nie agaknyer perasaan org² ada nama biler disambut sebegitu ruper..) fuhh.. maser entrance tu aku ok lagi.. jalan dgn slumber.. dorang senyum.. aku senyum.. dorang greet.. aku greet balik.. tapi biler sepanjang² aku jalan org asyik dok greet bagai tak henti².. mula lar virus segan + malu + gracitoma hemafolia aku dtg... raser macam nak sorok kepaler dlm baju jer... udah² ler tu... segan aku weiii!! Dan² tu jalan aku jadik kekok dan semacam... raser cam berlakon drama pon aderrr... sib baik lepas tu keadaan kembali seperti biasa.. dorang sibuk buat keje dorang.. aku laks sibuk menyetelkan misi aku...

Sakit kepaler akak tau... SOGO tgh sales (memanjang sales SOGO nieh..)Setelah puas meronda dan meneliti harga² brg yg menarik mata aku.. akhirnya aku pilih comforter sajer for both of them.. harga pon kena sama.. tak bleh lar berat sebelah.. tak tau lar depa suka ker idak dgn design yg aku pilih tu... suka tak suka terima jerlah eak.. dpt free bukan kena bayar pong! Kalau aku.. kecik tapak tangan.. Stadium Bukit Jalil aku tadahkan..

Masalah maser nak balik ke office pulak.. dah lar aku jalan kaki.. satu hal pulak nak mengangkut dua comforter bagak tu ngan tangan... 2.. 3 kali aku stop utk ilangkan lenguh.. dah lar pegi sengsorang.. ikhsss... akhirnya selamat jugak sampai ker office.. penatnyer tak terkata.. adiah tu dah selamat pong dpt kat tuannyer..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails