.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, June 19, 2008

Semalam aku MC..

Semalam aku MC... bayangkan bangun² tido pagi tu aku igt aku dah bisu.. (selisih malaikat..) fuhhh... saspen siott.. aku try nak bercakap.. tapi sore tak keluar... tekak aku nie bengkak macam tercekik tongkol jagung... bahaya kan tonsil nie sebenarnya boleh effect peti suara kita.. laki aku bawak aku p klinik.. laki aku pon check utk diri dia sekali.. saki baki demam tu masih ada.. sekali we all dedua doc kasik cuti... waaahhh teraser cam holiday ujung minggu lar pulaks... hehehe...

Pas gie klinik kitorang singgah restoran mamak pekena roti canai.. doc ckp sakit tekak nie tak bleh makan/minum benda masam, pedas dan ais... huh... sumer tak bleh eak... camno nak idup nie.. hehehe... Abis sarapan.. singgah kedai runcit dulu.. beli bahan mentah nak masak utk hari tu n ujung minggu nie.. waaa.. serba-serbi barang dah naik.. beli ikan & ayam & sayur mayur sket dah dekat RM30.00... huiiiii... nilai wang dan kuasa membeli kita dah makin kecik... Zaman cucu cicit aku sok 50.00 hengget tu mesti macam 50 sen jerk...

Sampai rumah... niat di hati nak tido sampai ke petang... hihihi.. tapi sebelum tu akak sidai baju & lepaskan niat berkebun dulu... aku tanam depan umah jer.. skrg dah ada pokok serai & kunyit... (strategi berjimat cermat tu) daun sup laks aku tanam dlm pasu jer.. senang (laki aku suka makan sup).. bebiler nak pakai gunting jer kat dpn umah.. tak sesusah nak p cari kat kedai... daun sup sepokok (betul ker nie) pon 40 sen jgk aku beli semalam... benih terung yg aku semai last week laks aku check semalam dah mula bercambah... benih buncis belum lagi... sok² aku nak semai pokok cili, daun kari, daun kesum, daun pandan, pokok bendi & kacang panjang plaks... waaaaa... kan pas nie aku dah berjaya punya kebun sendiri... (macam lar besar sgt sekangkang kera umah aku tu)... nanti aku up kan gambar pokok² semaian tanganku yg telah tumbuh dgn segar bugar itue...

Selesai berkebun... masak nasi & prepare bahan utk masak lunch.. then basuh comforter... baru lar aku pegi landing down... kul 1.30 bangun chowww... chiowww... cong ceng... settle lauk utk tgh hari... ujan maha lebat menemani kami makan tgh hari... sambil makan layan citer 10000 BC kat PC... petang Ady ke kelas... tinggal ler kami 3 beranak kat umah... dlm keadaan sore tak der nie mmg tension layan anak... ada² jer kerenah dorang tetambah Alyaa yg dah susah nak kawal.. lepas satu... satu benda dia buat... kita kemas kat sini... dia sepah kat sana... abis² dia dok belek peti ais dekat dok bukak tutup sampai brp puluh kali... (mampuih aku nak bayaq bil letrik pasnie..) Nak larang dah tak larat.. nak marah sore pulak tak der... last² aku tensen sendiri.... sabarrrr jer laaa kan..... bukan anak org... anak sendiri....

Kat bawah nie aku up kan gambar celebrate B'day Alyaa yg kedua.. alang² adik aku nak banjer makan... aku pon tong sekali lar potong kek arijadi Alyaa... kate nak jimat kan... ;)


No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails