.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, October 17, 2006

HiDuPKu..

Dah dua hari Alyaa buat perangai.. berjaga malam.. terkodek² dia atas katil.. buatkan aku & laki aku tak dpt tido.. biler dia berjaga bukan reti diam... semalam pantang terjaga aku tadak kat tepi dia.. menjerit² dia nangis.. nak tido bawah ketiak bonda jgk.. hi aper nak buat.. letih tak letih pon demi Alyaa bonda gagahkan..

Khamis nie Alyaa ada temujanji di Klinik Ampang.. cucuk untuk 4 bln.. memandangkan cuti aku pon tinggal 3 hari jer lagi.. tu pon nak amik utk raya.. maka Alyaa terpaksalah dibawa ke private clinic.. afterward claim lar..

Minggu terakhir utk bekerja.. minggu dpn sumer dah start bercuti.. masing² dgn mood raya.. kat radio pon dah kerap berkumandang lagu rayer.. duit pon dah byk abis beli baju raya & kuih raya.. angpau raya pon dah byk dpt.. cuma duit kena isi sendiri.. itu yg tadak tuu..

Weekend baru nie dah berkemas rumah.. masih ada saki baki yg perlu disettlekan b4 we go on a long holiday... Hari Sabtu arituh gie Downtown KL.. yg dekat Cheras.. dedekat Tasik Permaisuri tuh.. penoh sesak ghak tempat tu ngan org.. nak parking keta pon kena tawaf 2.. 3 kali.. wah.. rupanya ramai dah tau tempat tu.. walau masih ada yg tak tau.. aku beli 2 helai baju kurung, satu tudung & sepasang telekung baru utk raya nieh.. Sblm tu siangnya we all shopping kat SOGO.. dgn tujuan bawak adik aku shopping utk baju raya dia.. tapi.. sehelai skirt sajer yg dia amik.. selebihnya akakkkk jgk yg borong... boros tul lar aku nieh!! Sogo sesak tul arituh.. igt nak jenjalan Jalan TAR.. tapi terpakser dibatalkan coz tak convenient dgn bb.. nak diceritakan.. maser nak park keta.. parking as usual lar penoh.. memasing tawaf.. we all dah nampak satu keta nak kuar.. tetiba ada satu kancil lain yg kereknyer tak hengat.. walaupon dah nampak kitorang tunggu parking kat luar.. elok jer keta tu blah dia sesuker tok nenek nak potong line.. ape ke halnyerrr.. last² kena marah ngan brother yg jaga parking kat situ.. padan muker.. sblm tu dia nak rebut parking org lain jgk.. kena hambat.. tak sabar dan tak der etika.. itu ler akibatnyer.. Laki aku bantai gelak terbahak² time tu jgk kat mamat gelabah tu..


Aritu kitorang berbuka ngan air tin & kopok lekor jer.. duduk kat bus stand situ.. itu ok lagi.. inie aku peratikan ada yg siap berpiknik atas lapik kaki dpn entrance SOGO tu.. tak kotor ker suar tu.. ikhss.. pas berbuka.. time to solat.. penuhnyer tak hengat.. cam nak pengsan aku.. dekat 20 min jgk ler que utk amik air semayang jer.. maklum ler surau besar sgt! Biler pk balik.. bagus lar kan.. ramai di kalangan kita yg berebut² tunaikan ibadat.. lepas tu baru p shopping..

Ahad petangnyer berbuka poser ngan member VF yg dah bekeluarga.. memasing bawak askar.. sonok tgk baby² nieh.. memasing dgn gelagat tersendiri.. Alyaa lah baby yg paling kecik.. Cam tak sangker sumer dah ada anak... VF Juniors.. :D


Isnin.. pegi keje cam biasa.. tapi kepaler tak berapa center.. pening & loya berangin.. gara² minum teh umah Kingz kots.. yelah.. aku nie bkn bleh minum teh sgt.. biler dah minum.. sendiri mau igt larr.. petangnyer dah ok sket.. Balik cepat semalam.. Ady fetch aku & kitorang gie salun rambut.. I had my hair cut.. :(( sedeh jgk nak potong rambut yg dah lebih kurang 10 thn aku bela... raser cam nak nangis jer... kalau tak pasal rambut gugur (gara² pembetulan horman lepas bersalin).. tak sanggup aku nak korbankan rambut aku.. raser ringan jer lepas gunting.. banyak gillos rambut aku.. berkumpul di rumah mak.. memasing teruja tgk rambut baru aku.. maklumlah dah lamer aku tak gunting rambut.. I'm a new me now... pas berbuka proceed to umah Amiyob.. amik kuih raya yg aku tempah ngan Cik Ujie arituh.. tapi Almond London blom siap lar.. tart jer yg ada.. so.. malam nie ke sana lagi lar kitorang...

Sekarang nieh aku kat opis.. sedang kebusanan dan kemengantukkan.........

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails