.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, October 9, 2006

Hari MeNGaNtuK..

Mengantuknyer mak datuk... dari dlm keta tadi lagi aku dah tertido.. tak sedar dah sampai opis.. Yelah.. mau taknyer.. semalam dah tido ntah pukul baper pagi.. blm sempat diulik mimpi dah kena bangun sahur.. then bersiap ke tmpt keje..

Last weekend ada Majlis Berbuka Puasa company kat Dewan Perdana Felda.. makanan bih kurang Hotel jer.. cuma yg bestnyer.. kitorang tapau makanan yg lelebih tu balik umah.. Haha!! Aku nyer idea tak malu ler tu... Ahhh.. peduli aper.. sebenarnya sumer org nak tapau.. tapi malu².. sekali aku start tapau.. sumer ekot.. setiap perkara yg kita nak lakukan nieh.. mmg perlu ada ketuanyerrr.. hahaha.. aku ler tu... Aku.. bab makan² nie selamber.. tak baik membazir tau.. biar lar org nak kata kebulur ker.. kampung ker.. whatever lar.. yg penting aku tau aper yg aku buat.. aku tapau lauk tu at least aku tak yah pepenat masak sahur.. biasak arrr.. tinggal panaskan lauk jer.. bubur sagu jagung dia sedap sgt.. aku tapau juga.. hmmm.. skrg tinggal jeruk jer dlm peti ais tu.. tatau biler nak makan... aiskrim pon tak abis lagi... yg penuh lauk² kelmarin.. dan minggu² yg lepas.. masak terbanyak.. nak buang sayang.. tu yg dok jadik penghuni setia peti ais aku tuu... balik nanti aku clear lah isinya.. dah letih tgk lauk lamer..

Sabtu tu kitorang shopping kat Alamanda Putrajaya lepas servis keta.. beli kasut keje baru aku merangkap kasut rayer.. n a sandal.. sedar² dh masuk waktu nak berbuka.. punyer lar penat tawaf cari tmpt nak makan.. sekali sumer full lah.. tension jgk.. last² aku beli air botol & bbrapa keping kek.. sekadar melapik perut dan mempercepatkan waktu berbuka.. pastu.. igt nak semayang kat situ coz tak puas pusing² lagi.. tapi surau dia pulak penuh.. terpakser lar proceed to Masjid Putrajaya kat situ.. wow.. 1st time aku masuk masjid nieh.. walaupon dah byk kali dtg Putrajaya.. seolah² melangkah ke Masjidil Haram pulaks aku raser.. besar dan luasnya.. of course tak bleh tandingi yg kat Mekah tu.. tp tmpt tu mmg cantik...

Pas solat.. jalan² cari makan lar plaks.. at first igt nak turun downtown Cheras.. sekali Ady tersalah masuk jalan.. terus sampai Kajang.. alang².. perut pon dah tak tahan.. kitorang singgah jer makan kat Sate Kajang Hj. Samuri.. Dah kenyang balik terus.. tak larat dah nak jalan² letih & ngantuks juga..

Hari Ahad kitorang tak p maner.. cuma petang tu aku practise bawak keta balik.. balik nie nak practise lagi.. aritu terbantut coz aku pregnant.. sekarang baby dah kuar pon.. Ady jadik mentor aku.. ahaksss!! Sket hari panjang lar langkah aku.. :p

Hujan lebat sungguh tadi.. sejuk tak terkata dlm bilik conference kat Dynasty Hotel.. Bosan giller.. tersengguk² aku.. Kitorang redah jgk ujan maser abis briefing tu.. tak koser nak tunggu ujan reda.. The briefing is about "Balanced Scor Card System" ntah mender tah.. letih nak tunggu presenter tu abis cakap.. Rata² masih ramai yg keliru dgn sistem baru tu..

Ady kata dia kuar opis kul 5.00.. nampak gaya arinie cam nak sangkut dlm jammed jer...


No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails