.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, October 11, 2006

CeLoTeH KeBoSaNaN..

I have no specific topic today.. aku nak bercerita tentang apa² sajer.. untuk hilangkan raser mengantuk dan bosan.. hmmm.. sedar x sedar dah 18 hari kita berpuasa.. perut dah makin kempeskah?? Hehe.. tak banyak sikit tu turun lar jugaks berat kan.. hmmm.. bab puasa nie dah biasa bagi kita.. mak aku dah latih aku puasa sedari umo aku 7 thn.. maser tu aku dah puasa penuh.. dan thn² seterusnya sampai larr aku dpt sijil anak dara sunti.. tinggal ler poser dlm seminggu.. well.. kadang² aku pelik kenaper org susah sgt nak poser.. especially to those guys yg have no excuse of not being able to fasting... tak baik tau kita memperlekehkan ibadat berpuasa nie.. puasa kan salah satu dari rukun Islam yg lima... Kalau kita betul mengaku yg kita nie org Islam.. puasa lah.... biler puasa.. bukan setakat tahan lapar dahaga... semayang kena jaga juga.. kalau tidak ibadah kita sia²...

Minggu depan dah last keje.. lepas tu musim cuti.. sunyi lengang lar kota kolumpo nieh ditinggalkan.. biler nak balik bercuti.. macam² perkara jugak kena pk.. bab preparation dari segi kewangan.. kelancaran rancangan dan juga keselamatan.. hiii.. macam poyos lar plaks aku raser.. takper larr.. izinkan ler yek akak berPOYO sebentar.. :D Sebagai bendahara rumahtangga.. tugas aku lar nanti nak perhatikan sumer tuh.. kalau bukan aku.. siaperrr??

Raya thn nie quite special.. aku bakal rayakannya ngan org baru famili aku.. Alyaa Safiah buah hati aku.. (ngah buat aper ler dia skrg agaknyer..) Aku nak bawak dia balik jenguk sedara mara kat Kedah nun.. maktuk pon tak jmp lagi cicit dia nie.. Next yr Insyaallah bawak balik Padang, Indonesia laks... lawat keluarga sebelah Hubby aku yg masih kat saner.. Sonoknyer berjalan eak.. Aku mmg suka berjalan... kalau boleh seluruh pelusuk dunia nie nak aku jelajahi.. sekarang nie money is the only matter... Kalau aku kaya.. tak yah aku sesusah pk pasal duit lagi.. aku akan habiskan masa aku melancong dan merantau ke negeri org... aku nak tgk bumi Allah nie puas²....

Aper lagi aku nak cecehkan kat sini eak.. sementara tunggu laki aku dtg nie.. ooo yaa.. semalam tok beli baju raya 2 pasang utk Alyaa.. & sumer cucu² dia.. bertambah lagik baju Alyaa.. gaun belakerr.. kena pakai tu.. Raya pertama buat si Manjer.. moga gembira hendaknya...

Alamak.. hp aku abis bateri.. kena turun bawah ler tunggu laki aku... dia takleh nak kontek..... daaaaaaaaa.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails